U vrijeme najvećih žega, turisti i građani Dubrovnika u noćnim i ranim jutarnjim satima ne mogu se osvježiti na Velikoj Onoforijevoj fontani jer su slavine zatvorene do 9 ujutro, piše Slobodna Dalmacija.
Posljednjih tjedan dana na Stradunu posjetitelji svih generacija tako čekaju u redu da iz fontane poteče voda kako bi se mogli napiti ili umiti.
Situacija koja je u vrijeme tropskih vrućina najblaže rečeno nehumana, kvari sliku turističkog Dubrovnika koji je poznati internetski servis za putovanja Trip Adviser preporučio gostima diljem svijeta upravo zbog mogućnosti da na javnim mjestima piju zdravu vodu.
Tko je i zašto uveo noćnu i ranojutarnju redukciju kakva se ne pamti u pet stotina godina dugoj povijesti dubrovačkog vodovoda (Onofrijev sustav građen je 1436.-1440. godine!), Slobodna je pitala direktora dubrovačkog “Vodovoda” Pera Miškovića koji se ogradio od odgovornosti:
- Mi s gradskim fontanama nemamo nikakve veze, osim što im isporučujemo vodu. I tu naša obveza prestaje. “Vodovod” niti upravlja fontanama, niti ih održava. Koliko mi je poznato, gradski komunalni odjel angažirao je tvrtku koja brine o održavanju - kazao je Mišković.
U očekivanju odgovora nadležnih iz komunalnog, Dubrovčani se pitaju kako je moguće da fontana “presuši” usred ljeta, kad je na plus 30 svježa voda šetačima najpotrebnija.
Apsurd je još veći ako se zna da od prošlog vikenda voda bez kontrole curi na kolnik iz sustava za zalijevanje zelenih površina na raskrižju Ilijine glavice. Pokraj istog raskrižja , inače, odnedavna teku i dva vodena stupa koja nemaju nikakvih problema s danonoćnom opskrbom vodom. U članku 14. Programa obavljanja komunalnih djelatnosti od lokalnog značenja Grada Dubrovnika stoji kako je odražavanje gradskih fontana u domeni Društva prijatelja dubrovačke starine i odabranih ugovornih ponuditelja, uz godišnji trošak od oko 670 tisuća kuna.
Popravci i čišćenja
- Točno je, mi u jednom dijelu sudjelujemo u smislu popravka kvarova i čišćenja kamena, ali ne reguliramo protok vode. I da hoćemo, ne možemo isključiti vodu. Potrošnju regulira onaj koji je plaća. Predlažem da se raspitate u “Vodovodu” ili u komunalnom odjelu - rekao je tajnik Društva Niko Kapetanić.
Objasnio je kako sustav funkcionira tako da ljudi iz komunalnog obavijeste kućnog meštra Društva o eventualnim intervencijama na javnim gradskim fontanama od Graca do Pila, no kod zatvaranja vode Velike Onofrijeve fontane nitko im se nije javljao.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....