VOZILI SMO

OPEL ADAM Želi u društvo Fiata 500 i Minija

Privlačan i temeljito osmišljen autić najavljuje Opelovo priključivanje trendu gradskih šminkera

Odmah treba reći da je Adam veliko osvježenje u toj klasi i otprve se primjećuje da izgledom i dimenzijama, ali i očekivanom cijenom ponajviše cilja na kupce čija se platežna mogućnost zaustavlja na Fiatu 500. Ipak, primijetili smo da je Opelov mališan prostorno i izvedbeno otišao korak dalje i bude li cijena nešto viša od Fiatove to mu se neće moći zamjeriti.

Opel je naime dulji 15 centimetara (ukupno 3,7 metara) i širi čak 10 (vrijednošću od 1,72 metara za tri je centimetra širi čak i od Minija) što ostavlja primjetno više mjesta u unutrašnjosti. Ipak, na stražnjem sjedalu ne treba očekivati raskoš, kao i u prtljažniku (170 litara). No, njemački gradski četverosjed doslovce oduševljava brojnim mogućnostima uređenja po vlastitom nahođenju, u tisućama raznih kombinacija.

Niti jedan od tridesetak automobila pripremljenih za prve vožnje nije bio jednak, makar su u osnovi ponuđene tek tri razine opreme Jam, Glam i Slam. Međutim, ne razlikuju se količinom već stilovima uređenja (Jam mladenački, Glam elegantan, a Slam sportski) za koje se potom nude nebrojene mogućnosti individualizacije izgleda i boja krova izvana i iznutra, obloga sjedala i armature u cijelosti ili samo pojedinim segmentima, mjenjača, naplataka, instrumenata.

Nudi se i mogućnost povezivanja s aplikacijama pametnog telefona, a Adam je i prvi mali auto s uređajem za automatsko bočno i parkiranje pod pravim kutem, grijanjem upravljača i multimedijskim uređajem s dodirnim zaslonom (doplata). Kao opcija se nude i Infinity hi-fi uređaj, uređaj za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu, FlexFix nosač bicikala… Uglavnom, premium ugođaj ušao je i u Opelovo dvorište malih automobila.

Adam smo provezli gustim prometom Lisabona, ali i okolnim otvorenim cestama. U gradu i tijesnim parkirnim garažama oduševljava okretnošću temeljenoj na međuosovinskom razmaku od 2,31 metra i krugu okretanja od 9,8 metara, a na otvorenoj cesti čvrstim držanjem i lijepom udobnošću obzirom na male ukupne dimenzije. U početnoj ponudi bit će tri benzinska motora (1.2 sa 72 KS te 1.4 sa 87 i 100 KS), po želji opremljeni Start/Stop uređajem i mjenjačima s pet stupnjeva. Isprobali smo verziju sa 87 KS, upravo onu za koju Opel smatra da će biti najtraženija.

Nakon prve vožnje na dionici dugoj stotinjak kilometara možemo reći opravdano, jer pruža dobar omjer performansi i potrošnje u 1120 kg teškom miniju. I pri forsiranoj vožnji do izražaja dolazi uglađenost izvedbe i izvrsna zvučna izolacija, a istovremeno se lako drži pod kontrolom i doima se čvrstim. Dizelaša neće biti u ponudi, a u pripremi je nova generacija downsizing trocilindarskih turbobenzinskih motora. Bez sumnje, Adam je vrlo privlačan i temeljito osmišljen autić, samo još treba pričekati cijenu. U Njemačkoj će osnovni 1.2 stajati od 11.500 eura na više.

TEHNIČKI PODACI

1.2

Motor: benzinski

Cilindri: 4

Obujam: 1229 ccm

Snaga: 70 KS

Moment: 115 Nm

Potrošnja: 5,3 l/100 km

Ubrzanje: 14,9 s

Brzina: 165 km/h

Dužina/širina: 370/172 cm

Osov. razmak: 231 cm

Prtljažnik: 170 l

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 02:31