OPREMA TEKNA PLUS

Nissan Qashqai 1.6 dCi: Štedljiv, krcat opremom, ali skup

 Željko Puhovski

Qashqaijev novi 1,6-litreni dCi motor sa 130 KS i raskošnim okretnim momentom od 320 Nm već smo nahvalili u nekoliko navrata, no zapravo tek sad imamo priliku upoznati se sa svim njegovim mogućnostima.

Naime, razorni potres koji je prošle godine pogodio Japan bio je glavni razlog i za činjenicu što su mimo plana prvi obnovljeni Qashqaiji iz Nissana stizali bez start/stop sustava. On je sad napokon tu i - nije razočarao.

Mada je dojam u vožnji neizmijenjen, oznaka Pure Drive sa stražnjice popularnog SUV-a tek sad posve dolazi do izražaja: novi je motor, ponovimo, vrlo kultiviran i tih te je uz vrlo dobar ručni mjenjač čak do 24 posto štedljiviji od dvolitrenog dCi dizelaša. No, od prosječnih 5,5 litara, možda je i važnija činjenica da sustav radi jednostavno i uglađeno, bez primjetnijih vibracija pri ponovnom startu.

Osim što to znači da vam neće padati na pamet posegnuti za tipkom za njegovo gašenje (što se kod nekih konkurenata zna dogoditi!), zgodan grafički prikaz sa stiliziranim stablom i prikazom (ne)ispuštene količine CO2 vjerojatno će vas potaknuti da pokušate voziti što čišće i štedljivije.

Mi smo to iskušali na modelu s najbogatijim dostupnim paketom opreme Tekna Plus, koji uključuje i takve ekshibicije kao što je Around View Monitora sustav za pomoć pri parkiranju s čak četiri kamere (za video pregled od 360 stupnjeva!). No, srećom, energetska efikasnost nije rezervirana samo za one dubokih džepova - start/stop sustav stiže serijski i s opremama skromnijim izvedbama, pa čak i onom osnovnom, gotovo sto tisuća jeftinijom. A pritom nije ništa manje važno ni da je Qashqai i u verzijama s prednjim pogonom ostao vrlo uvjerljiv. I na cesti, ali i izvan nje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 04:32