Vozači koji sumnjaju u potpunu istinitost podataka kojima proizvođači deklariraju potrošnju svojih modela upravo su dobili još jednu potvrdu svoje teze . Prema najnovijem istraživanju europska nevladine organizacije iz Bruxellesa Transport & Environment, u Europi proizvođači automobila već godinama masovno manipuliraju testovima potrošnje, pri čemu se služe nizom najrazličitijih, premda uvijek legalnih trikova, kao što su olakšavanje vozila skidanjem suvišnih dijelova, prenapumpavanja guma i testiranja na nadmorskim visinama s rjeđim zrakom. Važeći propisi NEDC (New European Driving Cycle), naime, stari su već više od 30 godine te dopuštaju vrlo slobodnu interpretaciju pravila.
Ova vijest, dakako, sama po sebi i nije neka novost - nedavno je slično istraživanje objavio i ugledni britanski novinski i internet kolumnist Honest John, a i mi sami smo u Auto klubu, podsjetimo, tu temu zs našim partnerima iz talijanskog Quattroruotea, načeli već prije više od godine dana. Zato je i te kako zanimljivo vidjeti i da se svi naši tadašnji zaključci posve podudaraju i s ovim, najnovijim istraživanjima. A prema T&E, službeni podaci koje objavljuju proizvođači od stvarnih se u prosjeku razlikuju za 25, a u nekih slučajevima čak i do 50 posto!
Među dvadesetak načina za friziranje rezultata kojima se služe proizvođači automobila ima i raznih vrlo sofisticiranih postupaka, no većina ih je, valja priznati, vrlo jednostavna. I efikasna. Primjerice, smanjenje otpora zraka moguće je postići već i najobičnijim zatvaranjem usisnika zraka, pa i prekrivanjem otvora između vrata i karoserije najobičnijom ljepljivom trakom. Isključivanje raznih potrošača energije poput radio aparata ili klima uređaja ovdje se podrazumijeva, no stvari ne staju samo na tome.
Koriste se i posebna supermaziva, mijenjaju se i špur i kočnice, alternator se isključuje kako više ne bi punio akumulator, a vanjska se testiranja obavljaju na nerealno visokim temperaturama te na sasvim glatkim podlogama sa što manjim otporom kotrljanja. No, mada su svi ti postupci po aktualnim propisima zapravo posve legalni T&E ipak zaključuje da svi oni ipak predstavljaju najobičnije varanje kupca. Osim kupaca, kažu, na taj se način vara i službena legislativa, budući da su zakoni o smanjenju emisije CO2 ovakvim manipuliranjem zapravo udovoljeni samo u teoretskim ili laboratorijskim uvjetima, ali ne i u praksi. Vrijeme je, očito, za nove propise.
TOP 10 najčešćih manipulacije podacima o potrošnji goriva i ispuhu CO2
1. ISKLJUČIVANJE ALTERNATORA
Odspajanje alternatora prekida punjenje akumulatora, čime se smanjuje potrošnja energije
2. NADZOR RADA MOTORA
Laboratorijsko optimiziranje rada motora smanjuje razinu štetnih ispuha
3. KORIŠTENJE POSEBNIH MAZIVA
Upotreba specijalnih superlubrikanata smanjuje otpore u motoru
4. PODEŠAVANJE ŠPURA
Promjena geometrije kotača smanjuje otpor kotrljanja
5. MONTAŽA POSEBNIH GUMA
Upotreba guma sa smanjenim otporom kotrljanja smanjuje potrošnju goriva
6. PRENAPUMPANE GUME
Otpor kotrljanja guma može se smanjiti i povećanjem pritiska u njima
7. VIŠI STUPANJ PRIJENOSA
Korištenje višeg stupnja prijenosa omogućava učinkovitiji rad motora u laboratorijskim uvjetima
8. VELIKA NADMORSKA VISINA
Testiranje na većim nadmorskim visinama posebno je učinkovito kod turbomotora, jer tamo gdje je zrak rjeđi (i pruža manji otpor) u cilindar je moguće ubaciti više goriva
9. LIJEPLJENJE OTVORA
Prekrivanje otvora na karoseriji ljepljivim trakama povećava aerodinamičku učinkovitost
10. POLOŽAJ KOČNICA
Privremenim smještavanjem kočnih pločica sasvim unutar čeljusti također se smanjuje otpor kotrljanja
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....