ZAGREB - Hrvatske autoceste u ponedjeljak će objaviti natječaj za gradnju dionica autoceste Zagreb - Sisak od Jakuševca do Velike Gorice te za dionicu autoceste Beli Manastir - Svilaj od Đakova do Osijeka.
Natječaj za gradnju 10,9 kilometara autoceste od Jakuševca do Velike Gorice kasni punih godinu dana zbog neodlučnosti Zagrebačke županije da u prostorni plan odredi odlagalište otpada, zbog čega HAC nije mogao ishoditi dokumentaciju, a natječaj za radove dva puta je propadao.
Odluka o odlagalištu donesena je prije dva mjeseca i Hrvatske autoceste mogu konačno krenuti u realizaciju ovog projekta. Dosad je na ovoj autocesti napravljena obilaznica oko Velike Gorice i dio trase prema Jakuševcu. Osim toga, HAC je, iako to nije bio obvezan, isfinancirao i sagradio oko 14 kilometara lokalnih prometnica koje omogućuju spoj autoceste s gradom Velikom Goricom.
Na dionici Jakuševac - V. Gorica bit će 692 metra dugačak vijadukt preko Ranžirnog kolodvora, koji bi u najvišoj točki trebao biti viši od deset metara, a središnji raspon bit će dugačak više od 100 metara. Predviđeni rok za početak radova je listopad, a trebali bi trajati 14 mjeseci, odnosno rok za završetak je prosinac 2008. Završetkom ove dionice Zagreb će dobiti još jedan ulaz s juga jer će se autocesta nastaviti na Sarajevsku ulicu, uspostavit će se čvor Jakuševac i čvor Sveta Klara, dok će čvor Buzin biti ukinut.
Radovi na 32 kilometara dugoj dionici Đakovo - Osijek također bi trebali početi u listopadu i završiti u prosincu 2008. godine. Od objekata bit će sagrađeno 13 nadvožnjaka, četiri mosta i dva prolaza za životinje. Na cijeloj trasi bit će sagrađeno čak 16 kilometara sustava unutarnje odvodnje. Najveći problem na ovoj dionici je materijal za nasipe oko autoceste. Potrebno je oko 2 milijuna kubika materijala.
Hrvatske autoceste u sljedećih će mjesec dana osim ova dva natječaja raspisati i natječaje za gradnju dionica autoceste Velika Gorica - Buševec (8 km) i Buševec - Lekenik (12 km). Procjenjuje se da će vrijednost ova četiri natječaja biti oko 2,5 milijarde kuna.
Krešimir Žabec
Natječaj za gradnju 10,9 kilometara autoceste od Jakuševca do Velike Gorice kasni punih godinu dana zbog neodlučnosti Zagrebačke županije da u prostorni plan odredi odlagalište otpada, zbog čega HAC nije mogao ishoditi dokumentaciju, a natječaj za radove dva puta je propadao.
Odluka o odlagalištu donesena je prije dva mjeseca i Hrvatske autoceste mogu konačno krenuti u realizaciju ovog projekta. Dosad je na ovoj autocesti napravljena obilaznica oko Velike Gorice i dio trase prema Jakuševcu. Osim toga, HAC je, iako to nije bio obvezan, isfinancirao i sagradio oko 14 kilometara lokalnih prometnica koje omogućuju spoj autoceste s gradom Velikom Goricom.
Na dionici Jakuševac - V. Gorica bit će 692 metra dugačak vijadukt preko Ranžirnog kolodvora, koji bi u najvišoj točki trebao biti viši od deset metara, a središnji raspon bit će dugačak više od 100 metara. Predviđeni rok za početak radova je listopad, a trebali bi trajati 14 mjeseci, odnosno rok za završetak je prosinac 2008. Završetkom ove dionice Zagreb će dobiti još jedan ulaz s juga jer će se autocesta nastaviti na Sarajevsku ulicu, uspostavit će se čvor Jakuševac i čvor Sveta Klara, dok će čvor Buzin biti ukinut.
Radovi na 32 kilometara dugoj dionici Đakovo - Osijek također bi trebali početi u listopadu i završiti u prosincu 2008. godine. Od objekata bit će sagrađeno 13 nadvožnjaka, četiri mosta i dva prolaza za životinje. Na cijeloj trasi bit će sagrađeno čak 16 kilometara sustava unutarnje odvodnje. Najveći problem na ovoj dionici je materijal za nasipe oko autoceste. Potrebno je oko 2 milijuna kubika materijala.
Hrvatske autoceste u sljedećih će mjesec dana osim ova dva natječaja raspisati i natječaje za gradnju dionica autoceste Velika Gorica - Buševec (8 km) i Buševec - Lekenik (12 km). Procjenjuje se da će vrijednost ova četiri natječaja biti oko 2,5 milijarde kuna.
Krešimir Žabec
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....