MUKE PO AUTOPILOTU

NAKON NEKOLIKO POGIBIJA Nijemci napali Teslu: Ne zovite to Autopilot!

Nakon što se već za troje poginulih sumnja da su stradali zbog greške sustava samovožnje, njemački je ministar prometa zatražio od Tesle da prestane tu funkciju nazivati imenom Autopilot, jer to navodi vozače na pomisao da njihova pažnja više nije potrebna
 Getty Images / Bloomberg via Getty Images

U lipnju smo saznali za prvu žrtvu autonomnog načina rada Teslinih automobila, nazvanog Autopilot i dostupnog od listopada prošle godine. Bio je to 40-godišnji bivši marinac Joshua Brown, koji je život izgubio početkom svibnja u Willistonu na Floridi, kada se njegov auto u režimu samovožnje zabio u tegljač prepriječen na cesti, dok je Brown, navodno, gledao film Harry Potter, slijepo vjerujući u mogućnosti svog tehnološki naprednog auta. A tek se nedavno, sredinom rujna, saznalo za najvjerojatnije stvarni prvi slučaj pogibelji vožnje pod režimom Autopilota, a koji datira još iz siječnja ove godine.

Kineski 23-godišnji vozač Gao Yaning tad je smrtno stradao na autocesti u sjeveroistočnoj pokrajini Hebei kad se, prepušten samoupravljanju, njegov Tesla Model S zabio u kamion koji je čistio kolnik autoceste. Snimka video kamere iz automobila koja je izašla u javnost jasno pokazuje kako se auto ne smanjujući brzinu približava narančastom kamionu uredno označen rotirajućim svjetlima, koji se kreće sporo uz sam rub ceste. No, nema nikakve reakcije i auto se u punoj brzini zabija u kamion... Uz to, samo nekoliko dana prije objave kobne snimke, nizozemski mediji objavili su da je u mjestu Baarn smrtno stradao 53-godišnji vozač u Tesli Model S. Auto je, navodno pod Autopilotom, skrenuo s ceste i zabio se u drvo.

Getty Images

I dok usprkos tome mnogi još važu o odluci Elona Muska da sustav samoupravljanja pusti u javnu upotrebu i testiraju ga u stvarnim uvjetima dok je još u fazi razvoja, jedino je Njemačka odlučila reagirati. Svim vlasnicima Tesli prošli je tjedan Ministar prometa Alexander Dobrindt poslao pismo u kojem ih oštro upozorava kako je to samo pomoć u vožnji te da i vožnja s uključenim Autopilotom zahtijeva vozačevu punu pažnju, odnosno da su prema njemačkom zakonu dužni držati svoj auto pod kontrolom u svakom trenutku. No, nije stao samo na tome - poslao je pismo i Tesli, u kojem traži da funkciju samovožnje prestanu reklamirati pod imenom Autopilot, jer to ime sugerira vozačima da njihova pažnja više nije potrebna.

U njegovom pismu doslovno stoji i sljedeće: u namjeri da se spriječe nesporazumi i nerealna očekivanja kupaca, tražimo od vas da varljiv termin Autopilot više ne koristite u reklamirajunju sustava. Tesla je reagirala priopćenjem da se termin Autopilot koristi u svemirskoj industriji već desetljećima i to za sustav koji funkcionira u sprezi s pravim pilotom te da su uvijek jasno naglašavali kupcima da i Autopilot zahtijeva stalni nadzor vozača.

UKRATKO

Tri smrtna slučaja istražuju se pod sumnjom da ih je uzrokovao Teslin Autopilot. 12 mjeseci je sustav Autopilota dostupan vlasnicima Teslinih auta diljem svijeta. Nesreću u kojoj je koristeći Autopilot kobno stradao kineski vozač dokumentirala je i video kamera u automobilu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:12