Dosadašnji trend u autoindustriji bio je smanjenje obujma motora kako bi se povećala efikasnost automobila. Kao ekstreman primjer downsizinga u posljednjih nekoliko godina svakako su 0,9-litreni motori sa 3 cilindra, pojačani turbo punjačima. Njima su proizvođači povećali efikasnost i zadovoljili norme, međutim njihovi pokazatelji emisija štetnih plinova uzeti su sa testiranja u kontroliranim uvjetima koji nisu realni budući da su takvi, snagom slabi motori u stvarnosti često pod velikim naporima.
U realnim uvjetima pokazatelji su dosta drugačiji, pa takvi motori zapravo izbacuju veće razine štetnih plinova poput CO2, što osim za okoliš, predstavlja veliki problem i za proizvođače budući da se pravila i norme sve više pooštravaju.
Sada je navedenim kontroliranim testiranjima došao kraj. Naime, od sljedeće godine novi će automobili biti podvrgnuti realnim cestovnim testiranjima razine dušikovih oksida, dok će za 3 godine takva realna testiranja postati globalni standard te će se odnositi i na razine CO2 i potrošnju goriva.
To znači da će proizvođači morati prilagoditi novim uvjetima, a kako je downsizing vjerovatno gotov svjedoči i izjava Alaina Reposoa, čelnog čovjeka Renault-Nissan grupacije: "Tehnike koje smo dosad koristili u downsizingu neće nam omogućiti da zadovoljimo stroge standarde. Dosegli smo limit u downsizingu." Thomas Webber, član uprave Daimlera te ujedno i šef razvoja izjavio je da sada postaje jasno kako mali motori sa 3-cilindra nisu prednost, što su oni prepoznali i prije budući da nisu odlučili pratiti trend motora sa 3 cilindra.
kako piše Reuters, kompanije poput Volkswagena, General Motorsa i Renaulta prekinut će trend "downsizinga" te će se okrenuti motorima većeg obujma, a istu stvar mogli bi napraviti i ostali proizvođači. Vjerojatno je kako će mnogi morati odbaciti svoje početne motore, pa se pretpostavlja kako će Volkswagenov 1,4-litreni 3-cilindraš biti zamijenjen 1,6-litrenim motorom sa 4 cilindra.
Povećanje obujma treba očekivati kod svih proizvođača, a posebno onih koji su u downsizingu uistinu otišli "do kraja".Općenito se smatra da bi nova testiranja u realnim uvjetima za početak mogla dovesti do odbacivanja svih benzinaca obujma manjeg od 1,2-litre, odnosno dizelaša sa motorima obujma manjeg od 1,5-litre.
IZVOR: Reuters
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....