SMRDI SVE VIŠE

POČETAK KRAJA: čak 1,920.000 automobila pokretanih dizelom više uopće ne smije ni blizu Pariza, a leđa dizelašima okrenuli i Britanci

Nova ekološka regulativa: dizelaši stariji od 1997. godine neće moći na ulice francuske prijestolnice, te kamioni i autobusi proizvedeni prije 2001. godine dok s otoka stižu brojke o sve manjoj prodaji novih dizelaša
 Reuters

Ako vozite automobil pokretan dizelom koji je stariji od 1997. godine, a krenuli ste u Pariz, zaboravite... Za sva vozila u Francuskoj na snagu je stupila nova ekološka regulativa koja kategorizira sva vozila u pet klasa. Svi automobili moraju imati posebnu naljepnicu koja označava njihovu ekološku klasu i energetsku efikasnost. U slučaju velikih zagađenja zraka nadležne vlasti određuju za koje se kategorije vozila uvodi privremena zabrana vožnje. Sada je već izvjesno da automobili pokretani dizelom proizvedeni od 1997. do 2000. godine uopće više neće moći u centralnu zonu francuske prijestolnice.

Oko šest posto od 32 milijuna registriranih vozila u Francuskoj spada u tu spornu kategoriju. Vozila registrirana prije 1997. godine, te kamioni i autobusi proizvedeni prije 2001. godine ne spadaju ni u jednu kategoriju, što znači da se uopće ne mogu pojaviti na ulicama Pariza! Da je hajka na dizelaše u Europi sve ozbiljnija jasno je iz podataka o prodaji novih vozila koji stižu iz Velike Britanije.

Kupci motornih vozila u Velikoj Britaniji okreću leđa dizelskim motorima i traže ekološki prihvatljivije alternative. Prema rezultatima prodaje, prvi mjesec ove godine registrirano je 174.564 novih automobila (najveći broj od 2005. godine).

Međutim, među navedenim primjercima, samo 78.778 odnosi se na dizele, što predstavlja pad od 4,3 posto u odnosu na prethodnu godinu. U isto vrijeme prodaja benzinaca porasla je značajnih 8,9 posto, dok su najveći rast ostvarili hibridi i električni auti čija je prodaja porasla za čak 19,9 posto. Tako je u prvom mjesecu 2016. registrirano 6072 hibrida i električnih automobila, dok ta brojka u 2017. godini iznosi 7279. Općenito, prodaja dizelaša u Velikoj Britaniji gotovo da je u konstantnom padu (posljednjih 7 od 8 mjeseci primjetan je pad, a posebno je značaj bio u 12. mjesecu kada su zbog objavljivanja nagodbi Dieselgate opet našao na naslovnim stranicama).

Uz sve navedeno, već smo pisali o programu nekoliko velikih gradova, među kojima su između ostalog Mexico City, Madrid i Atena, koji imaju u planu zabraniti dizelaše do 2025. godine. Dakle po svemu, budućnost dizela u EU postaje sve upitnija...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 06:51