Na prve vožnje novog Audija Q5 otputovali smo - u Meksiko! Nekoliko je dobrih razloga za odlazak u tu zanimljivu i egzotičnu zemlju, a najvažniji jest selidba proizvodnje druge generacije Q5 u Audijevu tvornicu u San José Chiapa, 80 kilometara od Mexico Cityja. Audi je s njom postao nova karika u nizu od 23 velike tvornice automobila u zemlji kaktusa, sombrera i tekile. I ne trebate biti sumnjičavi prema radnoj kulturi amigosa - prošli su dobar dril usvajanja njemačke radne kulture.
Foto: Audi
A novi Q5 uživo izgleda kako bi drukčije do - Audijevski samouvjereno, sprijeda kao smanjeni Q7, a straga kao redizajnirani prvi Q5. I ne smeta što se na prvu čini kao još jedan u nizu “istih novih Audija”. Premda nije baš tako, jer premda sličnost nije upitna, svaka površina je u detaljima nova. Pritom su lako vidljive falde na poklopcu motora i bokovima, kao na novom A5 Coupéu, važan detalj koji mu daje statusnu finoću i dašak sportskog dojma. A premda dimenzije (466 x 189 x 166 cm) i osovinski razmak posebno razvijene platforme (282 cm) nisu bitno veći nego dosad, tek za jedan do dva centimetra, četvrtastija konstitucija karoserije pokazuje svoje prednosti i Q5 pruža više mjesta od očekivanog.
Kladimo se da će i za uređenje unutrašnjosti mnogi reći - sve je skoro isto kao u ostalim Audijima. Nije daleko od istine, ali s obzirom na to da je i najmanji detalj izveden savršeno, na to se ne obaziremo. Finoća materijala i perfekcija kao stijena čvrste izrade svakom daljnjom minutom boravka samo učvršćuju dojam da sjedimo u vrhunski napravljenom primjerku ove klase, mjerkajući pritom i virtualni kokpit s nekoliko informacijskih konfiguracija stanja auta, navigacije, rada brojnih sigurnosnih sustava čija je efikasnost samo na korak do autonomne vožnje… Kruna su pritom fantastičan, koncertni zvuk iz hi-fi uređaja Bang & Olufsen i hi-tech multimedijski i navigacijski sustav. Sve je, dakle, napravljeno tip-top...
Prvi kilometri prašnjavim lokalnim meksičkim makadamskim putevima između impozantnih kaktusa, a onda i tamošnjim jako dobrim asfaltnim cestama, otkrivaju da je Q5 i u segmentu vožnje postao krupnija zvjerka. Bez obzira koju kombinaciju motora, mjenjača, pogona i ovjesa imali u rukama, osjećaj profinjenosti, snage i udobnosti prožima se u svakoj od njih. Premda, jasno je da su priča za sebe grizlijevski jak dizelaš 3.0 TDI V6 (286 KS), kao i žustri i profinjeni benzinski četverocilindraš 2.0 TFSI (252 KS). Benzinac pritom i sjajno zvuči, okretaje kao od šale diže u sportske visine, pa je šteta što će hrvatskim kupcima cijepljenim na dizelaše, prolaziti ispod radara.
Manji dizelski motori 2.0 TDI (150, 163 i 190 KS) bit će, pak, sasvim dostojanstveni u ulozi nositelja prodaje. Ali, dovoljno su jaki, toliko da smo i s njima najčešće bili brži nego što je u većini slučajeva uopće bilo potrebno. Frapantna je, međutim, lakoća vožnje bez obzira je li podloga rahla ili asfaltna, za što zasluge idu i smanjenju mase do 90 kilograma (osnovna verzija teži oko 1700), novoj koncepciji 4x4 pogona i novoj konstrukciji multilink ovjesa u pet veza. Novost je i što se klasičan stalni pogon quattro sa središnjim diferencijalom Torsen sad isporučuje samo uz dizelski V6 motor.
Četverocilindraši, pak, imaju novu tehnologiju 4x4 pogona nazvanu ultra quattro, u kojem osnovni pogon funkcionira kao prednji, a stražnja osovina ulazi proaktivno u pogon, u situacijama kad je to stvarno potrebno. Sustav umjesto lamela koristi dvije spojke s elektromotorima i pokazuje potpunu odlučnost u prenošenju snage poput klasičnog quattra, ali donosi uštede u težini i potrošnji (0,3 litre). Oštrijem stilu vožnje bolje će od standardnog odgovarati odabir sportski podešenog ovjesa, a posebno doplata za aktivni rad novog elektromehaničkog volana, čija izravnost se mijenja u skladu s brzinom vožnje i kutom skretanja. Funkcionira sjajno!
Tu je naravno i sad već uobičajeni sustav Audi Drive Select sa sedam pretprogramiranih načina rada motora, ovjesa, upravljača i mjenjača. Prava poslastica je, međutim, preuzeta iz Q7: automatski prilagodljiv zračni ovjes sa pet podesivih visina karoserije, ovisno o brzini i podlozi kojima se vozi. Pri jurnjavi autocestom, primjerice, karoserija se spušta dva centimetra ispod standardne razine, a rezultat je limuzinski osjećaj sigurnosti i ležanja uz manju potrošnju. Na prašnjavim puteljcima, pak, punim skrivenih hupsera i presahlih vododerina, u programu Allroad digli smo karoseriju za punih šest centimetara iznad standardne i dobili terenski vrlo upotrebljiv SUV. Cool Audi iz Meksika!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....