NOVITET

VOZILI SMO HONDA CIVIC I u novoj generaciji ostaje pravi vozački auto

Japanski kompakt narastao je u svim smjerovima te pritom neznatno izgubio na masi, no značajnija novost su izvrsni turbobenzinski motori sa tri, odnosno četiri cilindra, te stražnji multilink ovjes
 Honda

Predstavljeno lani u Parizu, deseto izdanje Honde Civic na tržište stiže u godini u kojoj se proslavlja njezin 45. rođendan. Nova generacija japanskog kompakta donosi značajan odmak u odnosu na prethodnu zahvaljujući većim vanjskim dimenzijama, prostranijoj unutrašnjosti, ali i novim turbobenzinskim motorima s neizostavnim VTEC sustavom. Japanci su arhivirali atmosferske motore i složili trocilindrični 1.0 sa 129 KS te četverocilindrični 1.5 koji razvija 182. Pored ručnog mjenjača sa 6 stupnjeva, kao opcija za oba motora bit će ponuđen i automatski CVT, a do kraja godine stiže i dizelski 1.6 sa 120 KS uz kojeg će kao opcija biti nuđen i automatskim ZF-ov mjenjač sa 9 brzina.

Foto: Honda

Civic je narastao 13 centimetara u dužinu (na 450), te 3 u širinu (180), ali i postao niži za 2 (142), pri čemu je po pedantnim Japancima postao i 16 kg lakši. A istodobno je zahvaljujući novim materijalima i tehnikama varenja povećana krutost karoserije, pa joj je za 41 posto povećana otpornija na uvijanje. Umjesto polukrute osovine stražnje kotače sad nosi sofisticirani multilink sa sponama za karoseriju s hidrauličnim prigušivanjem za što bolje upijanje neravnina. Novost u odnosu na prethodnika je i pozicija spremnika.

Sa središnjeg dijela platforme gurnut je u stražnji, što je omogućilo spuštanje težišta za jedan, ali i prednjeg sjedala za 3,5 centimetra. Novi benzinski motori s direktnim ubrizgavanjem i dvostrukim varijatorom faze rada ventila uvjerljivije vuku na nižim okretajima, ali ne zaziru od okretaja na visinama koje nisu uobičajene za turbomotore. Umjesto dodatnih kontra vratila za anuliranje vibracija trocilindrični 1.0 koristi ekscentrični zamašnjak, a distribuciju umjesto lanca pokreće zupčasti remen koji se kupa u ulju i ne zahtijeva održavanje.

A prvi dojam? Za upravljačem novog Civica pokretanog 1.5 turbomotorom više nego pozitivan. Sjedi se nisko, središnji tunel je povišen, a kratka ručica mjenjača pojačava sportski ugođaj. Instrumenti i prednja armatura su moderni, ali konvencionalniji i bolje posloženi no kod prethodnika. Već u prvim metrima mjenjač otkriva svoje vrline. Kratak i precizan hod izmjenjuju se s ustaljenim nabiranjem brzine popraćene ugodnim zvukom motora. Upravljač je progresivan, precizan i uvijek spreman za reakciju, a u izvedbi Sport vozna svojstva pojačana su podesivim amortizerima koji se mogu i dodatno ukrutiti ako se odabere načina rada Dynamic. Na hrvatsko tržište Desetka stiže u svibnju, kad ćemo saznati i cijene, a u ponudi će se naći hatchback izvedba s oba motora, te trovolumenske verzija s 1.5 motorom.

Ukratko

Japanci nisu posegnuli za dugačkim stupnjevima prijenosa i najveću brzinu Civic postiže u šestom, a pri 130 km/h motor se vrti na oko 3000 okretaja. Uz coupéovsku siluetu i naglašene aerodinamičke detalje, za dodatni sportski ugođaj ispušne cijevi s rubova su pomaknute u sredinu

Prednjom armaturom dominira 7-inčni zaslon multimedijalnog sustava, a digitalni instrumenti iza upravljača racionalnije su i preglednije posloženi u odnosu na prethodna izdanja

Polukruta osovina ustupila je mjesto multilinku i uz dorade na prednjem ovjesu, kao i odličan upravljač, Civic je postao još upravljiviji i bolje oslonjen na podlogu, a dojam dodatno popravljaju podesivi amortizeri

Veće dimenzije rezultirale su i sedamdesetak litara većim prtljažnikom (478), koji obaranjem stražnjih sjedala raste na 1267 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 11:03