Ime je ostalo isto, ali gotovo je nemoguće pronaći poveznicu ili neku vrstu kontinuiteta s prethodnima izdanjima. Jer su uoči 35. rođendana Japanci Micru preobrazili iz korijena, potpuno promijenivši sadržaj, izgled i filozofiju automobila koji je posljednjih godina u okrilju Nissana posve pao u sjenu tržišnih uspjeha SUV modela. Promijenivši oblik i veličinu naciljali su publiku koja želi bogato opremljeni i moderno skrojeni auto koji uz to pruža i zavidan ugođaj vožnji. Micra se tako u svom petom izdanju drastično pomladila, ali pritom nije zanemarena ni njezina praktičnost zahvaljujući kojoj sasvim uspješno može odraditi obiteljske zadatke.
Foto: Nissan
Duža, niža i šira no ikad prije Micra sad dolazi isključivo u izvedbi sa pet vrata. U dužinu je narasla čak 17,4 centimetra (nedostaje joj tek milimetar da dosegne točno četiri metra), međuosovinski razmak povećan je za 7,5, a širina za 7,8 centimetara, dok je visina spuštena za 5,5. Pa je Micra sad najširi, ali i jedan od najnižih automobila u B-segmentu, a kad se tome pridodaju i odrešitije linije i agresivnije forme, posebice u stražnjem dijelu, sportske konotacije jednostavno su neizbježne... Promjene u unutrašnjosti, uz to, još su dublje. Uz tradicionalnu praktičnost i funkcionalnost, posebna pažnja posvećena je kvaliteti materijala i izradi, te mogućnostima prilagodbe, jer je ponuđeno čak 25 kombinacija boja koje uključuju unutrašnje i vanjske elemente.
No, europskih štih ne donosi samo izgled. Dovoljno je sjesti za upravljač i staviti ruke na trokraki upravljač da se osjeti dosad u Micri posve nepoznati ugođaj. Dobro oblikovano sjedalo izdašnih dimenzija prvi je detalj koji pruža osjećaj povjerenja. Sjedi se s dobro ispruženim nogama, a upravljač podesiv po visini i dubini olakšava potragu za idealnom pozicijom. Vrhunska ergonomija upotpunjena je dobro posloženim komandama i preglednim instrumentima, a pogled prema okolici donekle kvare tek snažno nakošeni prednji nosači krova.
Uz turbodizelski 1.5 dCi sa 90 KS, Micra u prvom valu na tržište dolazi i s atmosferskim 1.0 benzincem (73 KS) i 0.9 turbobenzincem (90 KS), koji nas je vrlo ugodno iznenadio. Primjetan je tipičan zvuk tri cilindra, ali vuče vrlo odlučno, ne zviždi previše na višim okretajima i, što je najvažnije, ne izaziva vibracije. Solidno se budi i na međuubrzanjima, ali pri nižim okretajima treba se osloniti na mjenjač koji kroz pet stupnjeva prijenosa prolazi vrlo mekano i dovoljno brzo.
U gradskoj vožnji do izražaja dolazi moment dizelskog motora, dok na otvorenim cestama vrline pokazuje benzinski motor, a s njim i kvalitete podvozja nove Micre. Lakoća kojom ulazi u zavoje i slijedi zadane putanje uz umjereno podupravljanje (koje ulazi u užitak u vožnji), novi je veliki adut Micre. Početak prodaje u većem dijelu Europe najavljen je za ožujak, a u Hrvatsku stiže početkom svibnja, kad ćemo saznati i cijene u kunama. No, već sad znamo da, primjerice, u susjednoj Italiji starta na 12.600 eura.
Ukratko Uz četiri osnovna paketa opreme kupcima će se nuditi i dodatne mogućnosti personalizacije koje uključuju i pet vrsta 17-inčnih naplataka Snažan atletski izgled, solidan ovjes i precizan upravljač zaslužuju i više od 90 KS, koliko nude dva sadašnja turbomotora (benzinski 0.9 i dizelski 1.5) Uz sva tri motora stiže ručni mjenjač sa 5 stupnjeva prijenosa, dok je automatski najavljen za konac godine Prtljažnik obujma 300 litara (i rastezljiv do 1004 litre), jedan je od najvećih u klasi, ali zbog njega nije žrtvovan prostor za putnike na stražnjoj klupi Micra je poprilično narasla, ali nije izgubila ništa od svoje okretnosti, pri čemu je odlično pogođen balans između udobnosti i dinamičkih kvaliteta |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....