Industrijska revolucija definitivno je promijenila svijet i silovito ga okrenula ka novom smjeru. Bio je to početak modernog vremena u kojem i danas živimo. No kako ne bi išli preširoko, fokusirat ćemo se na automobile koji su već 130 godina sastavni dio naše civilizacije, a sve je počelo s Benzom Patent-Motorwagenom, prvim automobilom s motorom s unutarnjim sagorijevanjem i koji je Karl Benz 3. srpnja 1886. godine predstavio javnosti u njemačkom Mannheimu.
Ostalo je povijest, a nakon Patent-Motorwagena brojni su automobili obilježili razdoblja u kojima su nastajali, od Forda Modela T prvog serijskog auta, pa Minija prvog auta s prednjim pogonom i motorom sprijeda što je danas najčešće korištena konfiguracija, do Tesle S prvog potpuno električnog automobila koji je elektrifikaciju doveo do u budućnosti možda i standardnog pogona. Izbor nije bio lagan, no ovo je po svemu deset automobila koji su promijenili svijet...
10. Citroen DS
U svoje vrijeme iznimno napredan automobil koji je donio brojne inovacije, od hidropneumatskog ovjesa koji je vožnju automobilom doveo na razinu udobnosti kao na letećem ćilimu po čemu su Francuzi i danas poznati (a što su do danas prihvatili i brojni drugi proizvođači od Mercedesa do Rolls-Roycea), do zakretnih prednjih svjetala koja su ze zakretala za u smjeru okretanja upravljača za bolju vidljivost, što je danas također uobičajena oprema na modelima brojnih proizvođača.
9. Land Rover
Premda nije riječ o prvom 4x4 vozilu, Land Rover je prvi proizvođač koji je pogon na sve kotače popularizirao među širom publikom, a ljudima koji žive "bogu iza nogu" osigurao siguran transport i gdje nema utabanih puteva. Danas je segment 4x4 terenaca jedan od najpopularnijih.
8. Toyota Prius
Ili ga volite ili ga mrzite jer je oblikovan zaista posebno, no Toyota Prius prvi je masovno prihvaćen premda ne i prvi hibridni automobil. Danas slijedom uspjeha Priusa svaki proizvođač ima neki hibridni model u ponudi.
7. Lamborghini Miura
Prihvaćen kao prvi serijski sportski auto sa središnje smještenim motorom i stražnjim pogonom, Lamborghini Miura predstavlja prvi, ono što danas podrazumijevamo pod super-sportski auto. Današnjim veličanstvenim super i hyper sportašima od McLarena, Porschea i Ferrarija put je utrla upravo senzacionalna Miura, danas još veći objekt obožavanja nego u vrijeme kad je nastala.
6. Austin Seven
Ovaj britanski auto svakako zaslužuje mjesto na ovoj top listi ne samo iz razloga jer je omasovio vožnju automobilom na Otoku, već iz tog razloga što je Austin Seven prvi auto koji se masovno proizvodio licencno diljem svijeta pod drugim imenima, a što je u današnjoj autoindustriji sveopća praksa. Tako se Sedmica proizvodila u Sjedinjenim Državama kao američki Austin, u Njemačkoj se proizvodio kao prvi BMW, model Dixi, u Francuskoj kao Rosengart, a u Japanu je poslužio kao osnova za Nissanove modele. Usto, premda nije bio prvi auto s do danas prihvaćenom konfiguracijom upravljanja s tri papučice, upravljačem i ručnom kočnicom, s obzirom na velik broj licencnih izdanja i velikog broja proizvedenih primjeraka najzaslužniji je za taj standard.
5. Lancia Lambda
Vicenzo Lancia jedan je od najzaslužnijih osoba u povijesti automobilizma što se danas vozimo u automobilima u kakvim se vozimo. A to je izum samonosive karoserije ( tzv. monokok), koja se pojavila na modelu Lambda i zamijenila dotadašnju uobičajenu krutu šasiju. Usto Lambda je bila i prvi auto s neovisnim prednjim ovjesom, hidrauličkim teleskopskim amortizerima...
4. Tesla Model S
Električni automobili su desetljećima bili predmet sprdnje automobilske industrije zahvaljujući često duhovitom (da ne kažemo očajnom izgledu) i ponajviše kratkom dosegu bez punjenja baterije. No da bi tome mogao doći kraj najavili su iz Tesle s modelom S koji je moderan, brz, praktičan i elektro-automobil sa sasvim upotrebljivim dosegom. Jasno voda na mlin mu je i jačanje infrastrukture za "električare" u modernom svijetu, pa po svemu, Tesla je realan automobil koji snažno nagovještava more promjena po pitanju električne energije kao alternativnog pogona u idućim desetljećima.
3. Mini
Sir Alec Issigonis autor je revolucionarnog koncepta koji je odredio budućnost malih automobila. Maksimalna iskorištenost prostora unutar malih dimenzija, poprečno postavljen motor i prednji pogon od minija su stvorili legendu, ali i začetnika potpuno nove klase iskoristivih malih gradskih automobila za milijune vozača, za male pare.
2. Ford Model T
Premda je tekuću vrpcu u proizvodnji prvi uveo Oldsmobile, Ford je traku za model T doveo do savršenstva i zauvijek promijenio svijet. Do 1920. godine više od polovice svih automobila na svijetu bili su Fordovi T! Od 1908. do 1927. proizvedeno ih je više od 15 milijuna.
1. Benz Patent Motorwagen
Njemački konstruktor i pionir autoindustrije Karl Friedrich Benz u povijest je ušao prvim motornim vozilom (automobilom) Benz Patent Motorwagen, kojeg je patentirao 29. siječnja 1886. To se službeno smatra početkom automobilizma. Bila je to motorna kočija s tri kotača, koja se pokretala 4-taktnim motorom s unutarnjim sagorijevanjem obujma 958 ccm i snage 0,8 KS, koja je postizala 16 km/h. Premda tako danas ne izgleda - ovo je auto u svakom smislu te riječi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....