MOTOCIKLI

TRIUMPH BONNEVILLE T120 Staro ruho krije moderan sadržaj

Novo izdanje engleskog klasika uspješno prikriva revolucionarne promjene kojima su osnažene performanse i povećana sigurnost, ali pritom u vožnji pruža iste osjećaje i užitke koji su krasili i prethodnike
 Triumph

Englezi su treću generaciju Bonnevillea nakon 15 godina odlučili dotjerati i učinili su to vrlo temeljito. No, susret s Bonnevilleom T120, nalik je susretu sa starim prijateljem - kad vam treba tek par rečenica da se popodnevna kava u trenu pretvori u tulumarenje do zore... Autentični vintage ugođaj i sad je dovoljan je da mu u trenu oprostite sve mane (težak prednji kraj i ograničeno zakretanje upravljača) i prepustite se uživanju u lakoći upravljanja koja tako uvjerljivo podsjeća na ritam šezdesetih.

Foto: Triumph

Dizajneri su mu pomno prikrili sve moderne komponente (sustav ubrizgavanja nalikuje na karburatore, a hladnjak je jedva vidljiv) i unatoč promjenama u dimenzijama (više sjedalo, veća širina, manji međuosovinski razmak i dužina) uščuvali estetsku ravnotežu. No, ključni detalj je ipak novi motor. Kao i uvijek, u pitanju je klasični twin, ali 335 ccm većeg obujma u odnosu na T100. Razvija 80 KS i 105 Nm, koji se osjete već na 1500, ali punom snagom prorade na 3100 okretaja. Što je više no dovoljno za lagano krstarenje magistralnim pravcima, pri čemu vozač ima vremena za poneki pogled na okolni pejzaž i upijanje mirisa u osami ili u dobrom društvu, jer je sjedalo dobro postavljeno i dovoljno dugo i široko i za duže rute u dvoje.

No, Bonneville T120 spreman je i za brži ritam. Dovoljan je tek malo odlučniji tretman prema ručici gasa i motor spremno reagira. Pritom ne djeluje agresivno i ne izlazi iz okvira uljudnosti, a pri naglijem otvaranju na izlasku iz zavoja proklizavanje stražnjeg kotača vrlo nježno i precizno zaustavlja elektronika. Crvena zona počinje na 7000 okretaja, što je skladu s karakterom motora koji nema sportskih ambicija, a jedina sjena su vibracije koje se osjete na upravljaču i osloncima za noge na 4000 okretaja.

Ciklistika nije konzervativna, ali na većim brzinama djeluje stabilno i sigurno. Ne voli nagle promjene pravaca zahvaljujući teškom 18-colnom kotaču i kutu prednje vilice, ali kroz zavoje nije ni spor ni trom. Motocikl koji u Hrvatskoj stoji 99.700 kuna iznimno je prilagodljiv. Svojim performansama zadovoljit će i one koji povremeno u zavoju žele koljeno spustiti do asfalta, ali najbolje od sebe pruža pri ujednačenoj i laganoj vožnji.

Ukratko

Kvalitetnija završna obrada primjetna je na brojnim detaljima. Ispod udobnog sjedala krije se spremište s USB priključkom, a veći i snažniji motor uz vodeno hlađenje dobio je i sustav gasa ride-by-wire

Klasični okrugli vrlo elegantni analogni instrumenti nadopunjeni su displejima putnog računala, a serijska oprema su i grijane ručke, A Retro izgled sačuvan je skrivanjem hladnjaka među cijevi okvira, dok je sustav ubrizgavanja zamaskiran u karburatore

BONNEVILLE T120

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra u liniji, 4 ventila,

4 takta, vodeno hlađenje

Obujam 1200 ccm

Snaga 59 kW/80 KS pri 6550/min

Moment 105 Nm pri 3100/min

Provrt x hod 97,6 x 80 mm

Mjenjač 6 stupnjeva

Prijenos lanac

Okvir čelične cijevi

Ovjes sprijeda teleskopska vilica

hoda 120 mm, straga dva amortizera

hod 120 mm

Kočnice sprijeda 2 diska promjera

310 mm s dvoklipnim kliještima,

straga disk promjera 255 mm

s dvoklipnim kliještima; ABS

Gume sprijeda 100/90 R18,

straga 150/70 R17

Dužina 2170 mm

Međuosovinski razmak 1445 mm

Visina sjedala 785 mm

Masa 224 kg

Spremnik goriva 14,5 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:07