Krajem prošle godine na domaće tržište stigao je kineski proizvođač automobila Geely.
Led je probio kompaktni SUV Atlas Pro, a ovoga tjedna ponudu je obogatio nešto manji, 4,3 metara dug gradski SUV Coolray.
Dizajnerski razigran, bogato opremljen i snažno motoriziran SUV ulazi na teritorij Hyundai Kone, Škode Karoq i Peugeota 2008, a ako maknemo eventualne predrasude hrvatskih kupaca prema autima s etiketom ‘Made in China‘, činjenica je da Coolray ima velike šanse u ringu s etabliranim konkurentima.
Već na prvi pogled očito je da se Coolray neće utopiti u prosječnost na domaćim cestama. Hazarderski dizajnerski nastup izvana je naglašen agresivnom prednjom maskom, oštrim LED svjetlima, panoramskim krovom i 18-inčnim aluminijskim naplatcima dok stražnji dio krase četiri ispušne cijevi te ogroman stražnji spojler.
Posebnost je ljubičasta boja karoserije Lavander, koja ovisno o svjetlosti i kutu gledanja mijenja nijanse.
Unutrašnjost je nešto smirenija, no daleko od bezlične. U kabinu su integrirani dvostruki zasloni - LCD instrumentna ploča od 10.25 inča i dodirni zaslon od 12.3 inča, a tu su i sportska sjedala, kožni upravljač, ambijentalno osvjetljenje sa 72 boje...
Za pogon brine 1.5-litreni turbobenzinski četverocilindraš sa 172 KS lišen bilo kakve elektrifikacije, uparen sa 7-brzinskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.
Ubrzanje s mjesta do stotke traje 7,6 sekundi, a Kinezi tvrde da prosječna potrošnja iznosi 5,8 litara na 100 km.
Tu je i sva sila naprednih sustava pomoći vozaču, uključujući adaptivni tempomat, automatsko kočenje u nuždi, upozorenje o napuštanju vozne trake, upozorenje za vozila u mrtvom kutu, prepoznavanje prometnih znakova te sustav automatskog parkiranja: uključujući ukupno 12 radara sprijeda i straga.
Coolray nudi i nekoliko korisnih, praktičnih značajki uključujući brzo bežično punjenje snage 15W, automatsku klimatizaciju i električno otvaranje poklopca prtljažnog prostora.
Zapažen nastup kineskog noviteta u Hrvatskoj trebala bi osigurati i cijena, u prosjeku oko 20 posto manja od motorizacijom i opremom usporedivih konkurenata.
Coolray u Hrvatskoj starta na 26.270 eura, a bogatije opremljena verzija košta 27.770 eura.
Geely godišnje prodaje 10 milijuna automobila diljem svijeta
Većini hrvatskih vozača malo poznat ili čak nepoznat kineski proizvođač automobila Geely zapravo je gigant u globalnim okvirima.
Dio je koncerna Zhejiang Geely Holding Group utemeljenog 1986., a u svojih 40 proizvodnih i montažnih pogona, osam centara za istraživanje i razvoj te šest centara za dizajn razasutih u Kini, ali i Sjevernoj Americi, Europi i zemljama jugozapadne Azije, zapošljava 120.000 ljudi i godišnje prodaje 10 milijuna automobila diljem svijeta.
Podružnica Geely Automobile osnovana je 1997. sa sjedištem u Hangzhou, a već 2002. uvrštena je među top 10 najvrednijih robnih marki, prema izboru vodeće svjetske tvrtke za vrednovanje Brand Finance.
Treba napomenuti da je Geely već osam godina vlasnik švedskog Volva, većinski vlasnik britanskog Lotusa, vlasnik gotovo 10 posto dionica u Daimleru AG te pet uzastopnih godina najprodavanija marka osobnih vozila u Kini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....