Milijun i 200 tisuća prodanih primjeraka u četiri i pol godine, i to u okvirima jake i brojne konkurencije, čvrst je pokazatelj dobro odrađenog posla. Upravo to se može reći za T-Cross, Volkswagenov SUV gradskog formata temeljen na postavkama donedavno mega popularnog Pola, kojeg trendovski T-Cross posljednjih godina potiskuje na niže prodajne pozicije.
I na našem tržištu je dobro ispremiješao karte u svojoj klasi. Samo u prošloj godini isporučen je 1241 primjerak čime je ušao u vrh poretka, a pribroji li mu se njegova coupe izvedba Taigo, što je praktički isti auto samo sa “sportskijim” stražnjim krajem, ukupna brojka raste na liderskih 2600 primjeraka. Odličan posao Volkswagena...
S obzirom na prodajne brojke koje financijama njemačke korporacije donose lijepe profite, nije čudno što se na prvo osvježenje čekalo relativno dugo. Dorade pritom ne zadiru duboko u poznati dizajnerski karakter, ali promjene su otprve vidljive.
Upadljiviji branici, u najskupljoj opremi R-Line sportskijeg izražaja te prednja LED svjetla s novim rasporedom svjetlećih tijela, nova grafika stražnjih LED svjetala, obnovljena lepeza naplataka i boja karoserije poput žute Grape na testnom primjerku – čitav taj paket novih estetskih poteza daje T-Crossu zgodnu dozu svježine koja će ga držati na životu još koju godinu, do dolaska potpuno novog modela.
Fokus redizajna i napretka usmjeren je i na vozački ambijent, ovdje u nekim segmentima prilično radikalno promijenjen. Gornji dio armature sada je gumiran i na dodir sada ostavlja vrlo ugodan dojam, kao u skupljim automobilima, a uvedena je i viša razina digitalne opreme.
Prvenstveno se to odnosi na sadržajno, grafički i softverski napredniji infotainment s novim 9,2-inčnim dodirnim zaslonom, koji nije više uklopljen u armaturu, već je kao u većim Volkswagenima nove generacije, izdvojen iz armature. Posljedica je redizajnirana arhitektura vozačkog okruženja, s djelomice promijenjenom izvedbom gornjeg segmenta ispred suvozača, zaobljenijim otvorima ventilacije i modernijom središnjom konzolom sada s dodirnim kontrolama klime.
Svime time je stvoren vizualno i tehnološki moderniji ambijent, čiju dobro osmišljenu cjelinu zaokružuju kombinirani virtualni instrumenti i dekorativne površine raznih struktura i tekstura, od tamnog piano laka i dijelova alkantare na sjedalima do aluminijskih papučica i svjetlijih detalja oko vozača.
Pribroje li se tome i drugi elementi najskuplje opreme R-Line, s udobnim i sportskije oblikovanim sjedalima, končanim prošivima, proširenim paketom sigurnosnih asistenata i potpunim električnim paketom sjedala i retrovizora doživljaj dobro opremljenog SUV automobila gradskog formata jednostavno mora goditi.
Kao i dosad, udobnost i prostranost u okvirima ove klase ostaju vrline, naglašene širokim otvaranjem vrata s laganim pristupom i kliznim podešavanjem stražnjeg sjedala u dužini do 14 centimetara. Time je omogućeno moduliranje prostora ovisno o trenutnim potrebama, pri čemu pomicanjem sjedala do kraja prema naprijed prtljažnik daje čak 455 litara, kao u klasu većem T-Rocu.
Praktični dodaci su i preklopiv naslon suvozačkog sjedala i ladica ispod njega. Nema zamjerki ni preglednosti, kao ni standardima izrade, jednima od najviših u ovoj klasi. Sekundarne plastične površine pretežno jesu tvrde, što je uobičajeno u ovoj klasi, ali kvaliteta plastike i visok stupanj obrade to perfektno prikrivaju. Ukratko, klasično čvrst, temeljit i robustan Volkswagen gradskih SUV gabarita.
U cijelu priču odlično se uklapa turbobenzinski 4-cilindarski motor 1.5 TSI od 150 KS i 250 Nm bez ikakvog udjela elektrifikacije i serijski povezan s automatskim DSG mjenjačem sa sedam brzina, kao najjača i najskuplja opcija T-Crossa.
Dobro poznata kombinacija briljantnog motora, možda i najboljeg u klasi i mjenjača rafalno brzih i mekanih prebačaja u konačnici isporučuje finu harmoniju rada, bez obzira vozi li se smireno i opušteno ili temperamentno i napeto.
Motor i mjenjač lijepo prate reakcije s papučice gasa, mekano, ali odlučno razvijanje snage pritom prati dobro utišan, ugodan i topao zvuk, a i reakcije na kickdown su dosta brze, s uzimanjem daha koje samo ponekad očekivano potraje malo dulje, uglavnom kada treba odraditi spuštanje više stupnjeva na niže.
Godi spoznaja da u svakom trenutku postoji dobra zaliha snage i momenta, pa i u zoni iznad srednjih i u viših okretaja motor ne posustaje u vučnoj snazi, naročito s mjenjačem u sportskom profilu rada ili s ručnim prebačajima. Sinergija jakog motora i brzog mjenjača ne znači potrošnju do neba, baš suprotno, po čemu je 1.5 TSI otprije na dobrom glasu. U normalnim okolnostima prosjek se vrti između 6,5 i 7 litara, čemu na ruku ide štednji usmjerena deaktivacija rada dva cilindra u fazama lagane vožnje, pada broja okretaja ili u praznom hodu, pri čemu radi nježno hrapavo i lagano vibrantno.
Motor s dosta konja i momenta ne muči se ni u kojem režimu rada i potrošnja je gotovo jednaka manjem i slabijem 3-cilindarskom 1.0 TSI motoru. Pri 90 km/h i na 1800 okretaja trošili smo 4,4 litre, na autocesti pri 130 km/h na 2400 okretaja 6,9 litara, u gradu između 6,8 i 7,7 litara, ovisno o okolnostima.
Ponašanjem u vožnji nije došlo do promjene karaktera. Na volanu ostaje ugodan, daje dobar osjećaj za rad podvozja i na makadamu i asfaltu djeluje robusno i čvrsto. U cjelini je udoban, premda apsorpcije grubih neravnina, kakvih na našim cestama ne nedostaje, nisu uvijek najnježnije. Zajaše li se zavoji malo jače, gibanjem karoserije osjete se efekti povišene karoserije i težišta, ali podvozje ne dopušta tako lako neugodnu situaciju i stražnji kraj dugo ostaje miran.
U konačnici, osvježenje koje je zahvatilo dizajnerski, tehnološki i kvalitativni aspekt sigurno će koristiti T-Crossu u daljnjem prikupljanju kupaca, naročito kada je u pitanju najprodavaniji osnovni 1.0 TSI Life (95 KS) za 20.000 eura. Najsnažnija, najopremljenija i najskuplja verzija 1.5 TSI DSG R-Line bonus je koji daje na imidžu, ali i ljepšem doživljaju vožnje.
Ukratko
U početnoj opremi Life, ali s motorom od 150 KS i mjenjačem DSG cijena pada na 23.070 eura, u sljedećoj Life Plus neznatno je veća - 23.215 eura
Briljantan turbobenzinac od 150 KS i brz, uglađen automatski mjenjač DSG sa 7 brzina usklađeni su kao prst i nokat. Motor je punog i uglađenog zvuka i u svim režimima pokazuje lijepu rezervu snage i momenta. Troši umjereno, oko 7 litara
Prizor iznadprosječno dobro opremljenog gradskog SUV automobila upotpunjuju eloksirani krovni nosači, LED svjetla i 17-colni aluminijski naplaci s gumama 205/55
Armatura je promijenjena i modernizirana. Njen gornji dio sada je mekan i ugodan na dodir, a najveće novosti su izdvojena pozicija naprednijeg 9,2-inčnog infotainmenta (do sada u sklopu armature) i nove, dodirne kontrole klime na ljepšoj središnjoj konzoli
Pogodnost stražnjih sjedala je klizno podešavanje (14 cm) što omogućuje moduliranje putničkog i prtljažnog prostora (d0 455 litara) prema potrebi
Doplatni virtualni instrumenti daju nekoliko grafičkih prikaza, uključujući navigaciju (Discover Pro košta 2140 eura), tu su i kontrole na volanu te dodirne kontrole klime na konzoli
1.5 TSI DSG
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 4 cilindra
Obujam 1498 ccm
Snaga 110 kW/150 KS na 5000/min
Moment 250 Nm na 1500/min
Mjenjač automatski DSG, 7 brzina
Dimenzije 413 x 176 x 157 cm
Osovinski razmak 255 cm
Prtljažnik 385/455 litara
Gume 205/55 R 17, Semperit
Masa 1385 kg
Najveća brzina 201 km/h
0-100 km/h 8,2 sekundi
Potrošnja6,8 l/100 km
Cijena 25.640 eura
S doplatama 30.350 eura
OPREMA R-LINE - branici R-Line • alu naplaci 17” • senzori sprijeda i straga • automatska LED sva svjetla • dekorativne površine • metalne papučice • volan i mjenjač u koži • ručna klima • infotainment 9,2” • sportskija sjedala tkanina/alkantara • sigurnosni i električni paketi • 4xUSB • hill holder...
DOPLATE TESTNOG AUTA - crna stražnja stakla • automatska dvozonska klima • virtualni instrumenti • navigacija Discover Pro • grijanje prednjih sjedala • kamera • priprema za telefon... • Ukupno 4710 eura