Vlasnik hidroaviona na Jadranu:

‘Ne želim napustiti Hrvatsku. Od Vlade tražim da se riješi samovolja administracije'

European Coastal Airlines neće više ulagati sredstva u projekt sve dok dok se ne osiguraju jasni i pouzdani uvjeti za rad na tržištu, rezolutni su u ECA-i
Klaus Dieter Martin, direktor i vlasnik ECA na pristaništu u Divuljama
 CROPIX

European Coastal Airlines (ECA) priopćio je u ponedjeljak navečer da privremeno obustavlja sve operacije i letove svojih hidroaviona na Jadranu. Tvrtka je najavila otkaze za 130 od 146 stalnozaposlenih radnika, a na tako radikalne poteze, objašnjava, prisiljena je zbog “samovolje administracije”.

“European Coastal Airlines neće ulagati u projekt hrvatskih hidroaviona sve dok trenutna administrativna situacija ne bude razriješena te dok se osiguraju jasni i pouzdani uvjeti za rad na tržištu”, rezolutno se naglašava u priopćenju.

Ipak, suvlasnik i direktor ECA-e Klaus Dieter Martin u izjavi Jutarnjem listu tvrdi da tvrtka ne odlazi iz Hrvatske te napominje da su se obratili Vladi kako bi se pronašlo rješenje za nastavak poslovanja.

- Nadamo se da će se pronaći rješenje te da ćemo nastaviti poslovanje. Mi smo spremni razvijati ovaj projekt i dalje. Usprkos svemu što smo prolazili posljednjih 17 godina, dokazali smo da namjeravamo poslovati u Hrvatskoj. Uostalom, uložili smo znatna sredstva i trud u projekt.

Nažalost, on je zaustavljen i zbog toga smo na gubitku. Nadamo se da ćemo u suradnji s Vladom, kojoj smo poslali dopis i zatražili da nas podrži, pronaći rješenje kako bismo nastavili poslovanje. Spremni smo ponovno početi raditi - rekao je Klaus Dieter Martin, koji posebno ističe da u Hrvatskoj vidi velik potencijal.

Obustava svih ECA-inih operacija i letova te najava otkazivanja 130 radnih mjesta uslijedila je nakon što je prije nepunih mjesec i pol Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (HACZ) privremeno oduzela toj tvrtki neka odobrenja i certifikate.

Agencija je izvijestila da je od 10. do 12. kolovoza provela inspekcijski nadzor nad ECA-om, tijekom kojeg je utvrdila nedostatke u održavanju zrakoplova. HACZ je upozorio na znatno odstupanje od zahtjeva primjenljivih propisa, što smanjuje sigurnosni standard. Objavljeno je da se neodržavanjem hidroaviona dovodi u opasnost sigurnost putnika. Bilo je više najava o nastavku letenja, ali je prije otprilike 20-ak dana jedan od ukupno četiri hidroaviona dobio dozvolu za letenje.

Prvi ECA-in hidroavion povezao je 2014. godine Resnik s Jelsom. Nakon toga pokrenuta je uspostava niza domaćih i dviju međunarodnih linija. U ECA-i kažu da su od 2014. u povezivanje navedenih destinacija hidroavionima uložili 22 milijuna eura.

U priopćenju, pak, navode da su do sada prevezli više od 40.000 putnika. Cilj tvrtke bio je povezati 66 naseljenih hrvatskih otoka, a kasnije proširiti poslovanje na Italiju, Crnu Goru, Grčku i Monako. Taj je projekt, prema zamisli ECA-e, trebao je rezultirati otvaranjem 400 novih radnih mjesta u Hrvatskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. siječanj 2025 01:26