Konzorcij NETX-E i Europska komisija potpisali su ugovor o financiranju izgradnje 222 brze i 30 ultra brzih punionica električnih vozila u državama srednje i istočne Europe među kojima je i Hrvatska, izvijestili su iz Hrvatske elektroprivrede (HEP).
Ugovor je potpisan na Danima digitalnog transporta u Tallinnu, a partneri konzorcija NEXT-E potpisali su ga s agencijom INEA. Njime će se omogućiti izgradnja mreže punionica za električna vozila (EV) u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Hrvatskoj i Rumunjskoj.
Konzorciju NEXT-E bit će odobreno 18,84 milijuna eura za provođenje projekta, što je najveća subvencija dosad odobrena u okviru CEF-a (Connecting Europe Facility) za projekt EV-a. Konzorcij će instalirati 222 multistandardne brze punionice (50kW) te 30 ultrabrzih punionica (150 – 350 kW) duž središnjih TEN-T koridora i središnje mreže. Tako će prvi put biti moguće prijeći velike udaljenosti duž niza kohezijskih država, u potpunosti na električni pogon te biti povezan sa susjednim državama.
Konzorcij čine tvrtke E.ON Grupe (Zapadoslovenská energetika u Slovačkoj, E.ON Češka Republika, E.ON Mađarska, E.ON Rumunjska), MOL Grupa (koju predstavljaju podružnice u svim državama sudionicama), Hrvatska elektroprivreda u Hrvatskoj, PETROL (u Sloveniji i Hrvatskoj) te Nissan i BMW.
"U političkom smislu, NEXT-E je važan inovativni projekt u koji je uloženo mnogo truda industrije te poticaja i podrške od strane Europske komisije. Očita je i uska suradnja s ostalim sličnim projektima, što naglašava maksimalno povećanje europskog utjecaja i dosega politike vezane uz središnju mrežu koridora. Cilj naše politike je konačno omogućiti građanima da putuju cijelom Europskom unijom koristeći vozila s alternativnim gorivom", rekao je direktor Opće uprave za mobilnost i promet pri Europskoj komisiji Herald Ruijters.
Predsjednik Uprave HEP-a Perica Jukić kazao je da sudjelovanje u projektu NEXT-E za HEP predstavlja veliki međunarodni iskorak u pogledu suradnje s respektabilnim energetskim tvrtkama u Europi, kako u preuzimanju iskustava već razvijenih tržišta elektromobilnosti, tako i kreiranju novih i inovativnih poslovnih modela.
"U HEP-ovoj proizvodnji električne energije prosječno više od 70 posto na godišnjoj razini čine izvori koji ne emitiraju C02 tako da se razvoj elektromobilnosti izvrsno uklapa u našu niskougljičnu viziju razvoja", izjavio je Jukić.
Trenutno su EV punionice razbacane i često nekoordinirane što stvara rizik od preklapanja ili prekida u mreži. Projekt NEXT-E pokrenut je da bi odgovorio na taj izazov i da bi stvorio stalnu i isplativu mrežu koja osigurava mogućnost vožnje na duge pruge te preko granica. Projekt će također iskoristiti dosadašnje iskustvo u državama koje do sada nisu imale značajnih aktivnosti s električnim vozilima, poput Mađarske ili Rumunjske.
Očekuje se da će postavljanje brzih punionica započeti 2018., dok je postavljanje ultra brzih punionica u planu za 2019. da bi se pripremili za dolazak nove generacije električnih vozila za velike udaljenosti. Očekuje se da će postavljanje punionica biti završeno do kraja 2020. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....