Udruga “U ime obitelji” donacijama je do jučer prikupila gotovo 400.000 kuna, a iako su još jučer tvrdili da neće objaviti izvješće, ipak su se predomislili i prihvatili preporuku Državnog izbornog povjerenstva pa će tako dan prije održavanja referenduma objaviti podatke o svim prikupljenim sredstvima.
Međutim, imena donatora nisu objavili jer se boje da će se te tvrtke i pojedince javno napadati, kao što je bio slučaj, tvrde, s Blankom Vlašić koja je podržala njihovu inicijativu.
U razdoblju od 12. do 26. svibnja dok su se prikupljali potpisi za referendum, udruga “Građani odlučuju” (koja je pokrenula inicijativu) primila je na svoj žiro račun 164.659 kuna, a od 16. lipnja do jučer na račun udruge “U ime obitelji” uplaćeno je još 231.654 kune.
U prvom razdoblju prikupljanja novca 50 posto donatora bile su pravne osobe, 26 posto fizičke osobe, a 24 posto vjerske zajednice. U drugom krugu prikupljanja 70 posto donacija je primljeno od fizičkih osoba, a 30 posto od pravnih. Više od 6000 volontera, kažu u “U ime obitelji” odradilo je poslova za oko 750.000 kuna, a njihov rad u 600.000 radnih sati odgovora vrijednosti od oko 19,2 milijuna kuna.
Udruga “U ime obitelji” objavila je ova izvješća neposredno nakon što je inicijativa “Građani glasaju protiv” na jučerašnjoj konferenciji za medije objavila svoja izvješća o dosad prikupljenim donacijama. Na toj su konferenciji prozvali “U ime obitelji” za netransparentnost.
Oni su, pak, do jučer prikupili 330.000 kuna.
- Objašnjenje “U ime obitelji” da ne žele objaviti imena zbog zaštite, jednako je izgovorima stranaka koje su do nedavno na ovaj način skrivale nezakonito financiranje iz državnih poduzeća i državnog proračuna - poručila je inicijativa iza koje stoji 68 poznatih udruga civilnog društva.
Udruge CESI, Centar za mirovne studije, GONG, DOMINO, ZG Pride i Rode dali su oko 87.000 kuna za kampanju, a 22.000 kuna skupljeno je na donatorskoj večeri u Kinu Mosor prošlog petka.
Prikupljeno je i 23.000 kuna donacija pojedinaca, volonteri su uložili oko 1200 sati rada, a prikupljeno je i oko 200.000 kuna u obliku donacija u naravi, poput dizajna i pozicija billboarda.
I dok su udruge okupljenje oko inicijative koja je protiv ustavne definicije braka javno objavile i imena i prezimena fizičkih osoba te imena tvrtki koje su ih donirale, udruga “U ime obitelji” to još nije napravila i pitanje je hoće li uopće objaviti takve podatke.
“Još uvijek čekamo odgovor na koji bi način Državno izborno povjerenstvo, ukoliko Građanska inicijativa ‘U ime obitelji’ objavi sve pravne i fizičke osobe koje su inicijativu podržale financijski, zaštitilo te osobe od mobbinga, prijetnji i napada kakvom su do sada bile izložene osobe koje su javno podržale inicijativu”, priopćili su.
Podsjetili su i na slučaj Blanke Vlašić, koja ih je javno podržala.
“Ona je bila napadana, od njezinih sponzora traženo je da joj prekinu ugovore. Sada se radi pritisak na pravne osobe, nazivaju se njihovi poslovni partneri i prijeti im se jer se usuđuju reći da je brak zajednica između žene i muškarca”, zaključuju.
Krešimir Macan, stručnjak za PR, procjenjuje kako dosadašnja kampanja “U ime obitelji” ne prelazi troškove od pola milijuna kuna, jer nema skupih televizijskih spotova, nema puno ni billborda, popriličan broj volontera je uključen u akciju, a svi spotovi su jeftini.
Tisak promidžbenih materijala stoji najviše 100 tisuća kuna, kao i zakup oglasnog prostora, dok trošak za volontere (hrana, piće, prijevoz) i štandovi na kojima su se prikupljali potpisi iznose najviše 250.000 kuna. Nešto sitno se potrošilo i za majice (oko 6500 kuna) te na kampanju na društvenim mrežama (od 20 do 30 tisuća kuna).
- “U ime obitelji” je jako dobro organizirana ekipa s više od 6000 volontera, a za njih u kampanji rade i svi svećenici sa svojom infrastrukturom. Željka Markić je jako sposobna i uspješna poduzetnica, tako da je ona sama mogla sve to financirati - kaže Macan.
Prema njegovu mišljenju, kampanju bolje vodi “U ime obitelji”, dok druga strana s negativnom kampanjom radi više štete nego koristi. “U ime obitelji” su koncentriraniji, ne rade greške, organiziraniji su i koncizniji, smatra Macan, i komuniciraju jednostavnu poruku. S druge strane, “Građani glasaju protiv” su konfuzni, gube se u mnoštvu poruka, sotoniziraju drugu stranu i sa svakim napadom mobiliziraju zagovornike referenduma.
- Previše argumenata protiv stvara šum. Ljudi su zbunjeni. Trebalo se fokusirati na jedan ključni argument. Ljudima nije jasno zašto bi trebali zaokružiti protiv, ako i sam Milanović kaže da se ništa neće promijeniti - zaključuje Macan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....