AUTOINDUSTRIJA

NAJMLAĐI DIREKTOR Ovaj čovjek pretvorit će BMW u tvrtku iz SF romana

Bivši menadžer RollsRoycea i Minija želi Olaf robote u tvornicama, ‘novu paradigmu pogona’ i internet u vozilima u cijeloj EU
 Getty

Kada 49-godišnji Harald Krüger u svibnju od Norberta Reithofera preuzme poziciju na čelu BMW-a, postat će najmlađi direktor nekogvelikog brenda u autoindustriji.

Svijetu se predstavio prošlo ljeto, kad je novi model BMW-a serije 2, na prezentaciju prevezao u skijaškoj gondoli u austrijskim Alpama. Kada je došao do cilja na više od 2000 metara visine, magla je bila je tako gusta da publika vidjela ni njega ni auto. Ali Krüger se nije dao smesti i prezentaciju je obavio smireno i učinkovito kao da je na sajmu automobila.

Mirani učinkovit uspon prema vrhu obilježili su cijelu njegovu karijeru; u BMW je stigao gotovo ravno sa Sveučilišta u Aachenu, koje daje ponajbolje inženjere u Njemačkoj.

- U tvrtki je poznat kao izravan tip, dobar motivator i odličan govornik koji od kolega dobiva zasluženo poštovanje. Prati ga ugled menadžera koji promatra stvari šire od proizvodnih i inženjerskih tema - rekao je za Bloomberg Arndt Ellinghorst, analitičar iz agencije Evercore ISI.

Promjene industrije

Krügerovo imenovanje BMW je najavio prošli tjedan, a odluka je dio nastojanja da se odgovori na tektonske promjene u automobilskoj industriji.

Potrebna je mlađa generacija s “kreativnom energijom”, poručio je Stefan Quandt, zamjenik predsjednika nadzornog odbora i pripadnik najgobatije njemačke obitelji obitelji koja kontrolira 47 posto dionica BMW-a, Krügerov je prethodnik već proveo neke strateške promjene.

Strateški zaokret

Reithofer je započeo BMW-ov zaoket prema ekološkoj prihvatljivosti, uključujući i električni gradski auto i3 te sportski i8, puno uložio je u masovnu proizvodnju dijelova od karbonskih vlakana i postigao rekordne prodajne rezultate. BMW trenutačno drži vodeću poziciju u segmentu proizvođača luksuznih automobila, u prvih 11 mjeseci godine prodali su 1,63 milijuna vozila, za razliku od Audijevih 1,59 milijuna i Mercedesovih 1,49 milijuna. Pod Reithoferom, BMW je prihvatio sve stroža pravila o emisiji štetnih plinova, okrenuo se rastućem tržištu Azije i uvažio pad interesa za autima kod mladeži.

Nova vizija

Krüger je bio uključen u sve te projekte, a jedan od njegovih većih zadataka bio je posao projektnog inženjera BMW-ova američkog pogona u Spartanburgu u Južnoj Karolini. U njega će do 2016. uložiti 7,3 milijarde dolara, bit će najveći BMW-ov pogon, s kapacitetom od 450 tisuća vozila godišnje. Svoje nakane Krüger je obznanio prošli mjesec, kada je na konferenciji o budućnosti automobilske industrije snažno zagovarao automatizaciju proizvodnje uz pomoć Olaf robota, uvođenje samoparkiranja u sve BMW-e i uspostavu EU regulative o uvođenju interneta u automobile. Kao CEO BMW-a, Krüger će biti mlađi od svojih konkurenata. Mary Barra iz General Motorsa ima 52, Mark Fields iz Forda 53, a Carlos Ghosn iz Renaulta i Nissan ima 60 godina.

‘Ako ne pogriješi, počet će nova era’

Nakon tri godine na čelu BMW-ove britanske tvornice motora, Krüger je 2008. ušao u upravu. Bio je direktor za kadrove a potom za brendove Minija, Rolls Roycea i motociklisitičke divizije. Direktor proizvodnje postao je 2013. To je tipičan “odgoj” direktora u korporativnoj kulturi BMW-a. “ Njegova relativno mlada dob je fascinantna. Ako ne napravi neke greške, započet će sasvim novu eru za BMW, što je vrlo zanimljivo zbog promjene paradigme pogonskih sustava, povezivosti i poslovnog modela općenito - rekao je Stefan Bratzel sa Sveučilišta za primijenjene znanosti u Bergisch Gladbachu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 02:56