PIŠE NENAD POLIMAC

KRAH GLUMCA KOJI JE DOBRO UNOVČIO SVOJU KARIZMU Johnny Depp je parazit čije ime u Hollywoodu više nije sinonim za sigurnu dobit

Filmovi mu podbacuju, a on je preplaćen. Prijete li njegovi pozamašni honorari uništenjem Hollywooda?

Johnny Depp nije se baš pretrgao od posla u filmu “Uzvišenost”. Lika koji igra, znanstvenika specijaliziranog za istraživanje umjetne inteligencije, ubiju već na početku filma i on u radnji opstaje samo u digitalnom formatu: javlja se bezizražajnim licem i glasom s virtualnih ekrana, a tek ga u završnici kloniraju pa opet može glumiti i tijelom, no kako je to nestvarno biće, dostatno je da bude distanciran i stiliziran. Za tu “muku” pobrao je 20 milijuna dolara, po ugovoru je trebao dobiti i 15 posto od profita, no film prolazi katastrofalno, pa od toga po svemu sudeći neće biti ništa. Dvadeset milijunčića, međutim, lijepa je svota, pogotovo kada se uzme u obzir da šefovima kompanije Alcon prijeti gubitak: po njihovoj procjeni, ostat će bez 30-35 milijuna dolara, a nezavisni izvori tvrde da bi se brojka mogla popeti i na 50-55 milijuna.

Podbačaj “Uzvišenosti” svalio je lavinu gnjeva na holivudske glumce koji uzimaju goleme honorare, a zauzvrat daju jako malo. Proslave se u filmovima, za to su odlično plaćeni i zatim zarađuju još toliko na reklamama. Djelomično i zbog njih se u Hollywoodu radi sve manje i manje filmova, jer onih nekoliko blockbustera angažiraju tolika sredstava da vrlo malo ostaje za produkcije srednjeg i malog budžeta, koje znaju ugodno iznenaditi.

Raspodjela profita

Nisu svi glumci paraziti koji samo unovčavaju svoju karizmu. Brad Pitt, Leonardo DiCaprio i Mark Wahlberg osnovali su vlastite produkcijske kompanije, riskiraju s projektima, namjerno si smanjuju honorare i zadovoljavaju se raspodjelom profita. Katkad to zna biti jako unosno: DiCaprio je tražio samo 10 milijuna dolara fiksne plaće za “Vuka s Wall Streeta”, ali kako je film postao megahit, kalkulacija s udjelom u profitu itekako mu se isplatila.

Depp ne radi ništa od toga. Tu i tamo ponešto producira, jako rijetko filmove u kojima ne nastupa (“Hugo” Martina Scorsesea je časna iznimka), on samo pobire honorare, a ti su uistinu pozamašni. Od Disneyja je izvukao rekordnih 50 milijuna dolara za “Alisu u zemlji čudesa”, a zatim ih je oderao za 55 milijuna prije nego što je pristao na ulogu u četvrtim “Piratima s Kariba”. Disneyjevci nisu pretjerano zdvajali jer su oba filma donijela impresivnu dobit, djelomično zahvaljujući i njegovu imenu na špici. S Angelinom Jolie se pogodio za jednak honorar u filmu “Turist”, zgrabili su ukupno 40 milijuna dolara, što je iznosilo gotovo polovicu budžeta, međutim nije bilo protesta, jer je taj raskošni, ali tanušni akcijski triler zaradio dva i pol puta više od onoga koliko je koštao.

Neugodan slučaj

U posljednje vrijeme ime Johnnyja Deppa više nije sinonim za sigurnu dobit. Prvo je krahirao film srednjeg budžeta “Portorikanske noći: Dnevnik opijanja”, u kojem je sebe osigurao s 15 milijuna dolara, puno se očekivalo od “Sjena tame”, bruto utržak nije bio loš, ali je čitav projekt bio preskup, tako da profita nije bilo. Velika katastrofa dogodila se lani, a zvala se “Usamljeni osvetnik”, vestern blockbuster koji je zaradio polovicu iznosa dostatnog da se pokriju golemi troškovi. Naposljetku je stigla “Uzvišenost”, nakon koje glumac postaje neugodan holivudski slučaj.

Zanimljivo je da se prema tvornici snova uvijek odnosio kao autsajder. Radio je samo s redateljima koje je uvažavao, ponajviše Timom Burtonom, oduševio se i Emirom Kusturicom dok su snimali “Arizona Dream” i pomogao mu da prebrodi krizu s financijašima, čak je došao na beogradski FEST kada je Srbija bila pod sankcijama, živio je u Francuskoj i izbjegavao Ameriku tijekom veze s Vanessom Paradies, ukratko, neprestano je pokazivao da je iznad sistema koji je, reklo bi se, prezirao.

Sve je eskaliralo filmom “Pirati s Kariba”: dobio je “samo” 10 milijuna dolara za ulogu koja zapravo i nije bila glavna, no ubrzo se ispostavilo da je živopisni Jack Sparrow glavni razlog zbog kojeg gledatelji uživaju u toj pustolovnoj zafrkanciji. Bio je to povod da u sljedećim izdanjima serijala zatraži više, ali je povisio i cijene za sve svoje druge nastupe.

Karijera ipak nije u krizi

Znači li to da mu je karijera u krizi? Ne mora biti. Sljedeće veljače gledat ćemo ga u trileru “Mortdecai”, no to je triler srednjeg budžeta u kakvima je i dosad znao nastupati, režira ga poznati scenarist David Koepp, no poljuljanu reputaciju vjerojatno će mu učvrstiti nastavci “Alise u zemlji čudesa” i “Pirata s Kariba”. Ipak, pregovori za viši honorar bit će puno teži.

Depp je poput virusa iz filma “Uzvišenost” koji prijeti da će uništiti naizgled savršen ustroj koji se zove Hollywood. Mnogi upozoravaju da taj ustroj ide svome kraju iracionalnim nagomilavanjem troškova, a ako i propadne, Depp možda bude zadovoljan što je pripomogao njegovu uništenju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 06:56