Inženjeri istraživačkog centra za automobilske sigurnosne sustave i tehnologije pri Sveučilištu u španjolskoj Zaragozi – TESSA (Technologies and Systems for Automotive Safety) proveli su crash-testove u kojima su korištena tijela pokojnika. To je samo jedan od šest centara u svijetu koji će koristi ljudske leševe u simulacijama sudara.
Razlog: znatna ušteda u odnosu na korištenje skupih crash test lutaka (dummy) u takvim testiranjima. Potvrdili su to i stručnjaci iz MotorLand Technology Parka iz Alcañiza uz podatak kako svaka takva lutka stoji 150.000 eura, a da ne pružaju znanstvenicima ni približno tako dobre ‘povratne informacije’ o ozljedama u sudarima poput tijela mrtvaca.
Drugi je razlog što sami proizvođači automobila nemaju dozvolu ni opremu za testiranje mrtvih tijela ljudi u svrhu sigurnosti, no za to mogu platiti znanstvenim institucijama. Tako sveučilište u Zaragozi ima čak i vlastitu mrtvačnicu u kojoj se pohranjuju i potom pripremaju tijela za crash testove. Riječ je o tijelima pokojnika koji su potpisali da se njihova tijela nakon smrti mogu koristiti za potrebe znanosti.
Inače, korištenje tijela mrtvaca u simulacijama sudara nije nikakva novost - još 1930. pri Sveučilištu Wayne State u Detroitu obavljala su se slična testiranja s leševima, a s obzirom na mnoga etička i moralna pitanja, do danas su ipak dovela do korištenja testne lutke. No, čini se da su aktualna ekonomska kriza i rezanje budžeta ponovo doveli do korištenja leševa pri crash-testovima. Za prvu fazu takvih testiranja već je osiguran novac, a znanstvenici iz TESSA-e tvrde da će rezultati dobiveni iz simulacija sudara s leševima osigurati poboljšanja na postojećim sigurnosnim sustavima i tako smanjiti stopu smrtnosti u prometnim nesrećama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....