Sredinom veljače pisao sam o koncertu Bele Flecka, najvećeg američkog i svjetskog autoriteta za banjo i bluegrass glazbu, uprizorenog u Čakovcu te koliko je takav nastup kulturološki zanačajan i neuobičajen za neveliki “glavni grad” Međimurja. Slično se može konstatirati i za koncert uglednog američkog jazz Chrisa Bottija koji će se u čakovečkom Centru za kulturu održati 15. svibnja.
Za one koji pomno ne prate jazz možda se koncert Chrisa Bottija u Čakovcu ne čini nečim “posebnim”, no posrijedi je jedan od najpopularnijih jazz instrumentalista na svijetu koji je uz nisku vlastitih albuma, snimljenih za ugledne diskogrfske kuće poput Vervea, GRP-a, Columije i Blue Notea, kroz 35 godina karijere surađivao i s velikim pop zvijezdama poput Paula Simona koji ga je kao mladića uvrstio u svoj sastav, Stinga koji ga je koncem 90-ih pozvao na “Brand New Day” turneju, Barbre Streisand, Lady Gage, Tonya Bennetta, Franka Sinatre uz kojeg je nastupao kao i uz Buddyja Richa po završetku koledža početkom 90-ih, Arethe Franklin, Bette Midler, Joni Mitchell, Stevena Tylera, Andrea Bocellija, Herbieja Hancocka i drugih. Snimio je desetak albuma, a “When I Fall In Love”, “To Love Again: The Duets”, “Italia” i “Impressions” dospijevali su do vrha najtiražnijih jazz albuma.
Botti je nastupao i sa simfonijskim orkestrima i na pozornicama Carnegie Halla, Hollywood Bowla i opere u Sydneyu, a s posljednjim albumom “Vol.1” (2023) vraća se korijenima, uz mali combo s kojim izvodi akustične jazz standarde jer na neki način je postao i pop zvijezda ovjenčana Grammy nagradama i miljenik Oprah Winfrey koja ga je 2005. ugostila na svom “Legendary Ballu”. Preslušavajući njegove albume jasno je da su mu uzori bili Miles Davis u “cool” fazi kod čijeg je saskofonista Georgea Colemana “studirao”, Chet Baker čijim je toplim, nježnim i melodioznim izvedbama stilski najbliži te Woody Shaw koji ga je također poučavao, a moglo bi se reći da je u jazzu, premda ne svira klavir i ne pjeva, odigrao i ulogu sličnu onoj Diane Krall. Zgodno je napomenuti da je Bottija prema glasoviru upućivala i majka, inače klasično obrazovana pijanistica, no kad je s dvanaest godina čuo “My Funny Valentine” u izvedbi Milesa Davisa, odabrao je trubu s kojom se u međuvremenu popeo do vrha popularnosti unutar američke jazz glazbe.
Za slušatelje sklone romantičnom ugođaju u jazzu, nastup Chrisa Bottija u Čakovcu je nezaobilazan. I nevjerojatna prigoda jer Botti ove godine na europskoj turneji nastupa samo u Londonu, Parizu, Beču, Berlinu, Brnu, Istambulu, Krakowu, Sczcecinu, Poznanu i, vjerovali ili ne, u Čakovcu. "Teško da ćete igdje drugdje moći doživjeti takvog svjetski priznatog glazbenika, jednu istinsku glazbenu zvijezdu, bliže i direktnije s obzirom da dvorana čakovečkog Centra za kulturu ima tek petstotinjak mjesta. Toliko blizu da ga gotovo možete dotaknuti. Siguran sam, stoga, da će do Čakovca zbog takvog događaja potegnuti mnogi ne samo iz Hrvatske, nego i iz zemalja u susjedstvu, a sve u cilju da naš Čakovec takvim projektima upišemo kao kulturno-turističku destinaciju prepoznatljivu u ovom dijelu Europe”, ističe mladi direktor Turističke zajednice Čakovec i “kulturtreger” Filip Horvat. “Da, doista mislimo ozbiljno! Želimo Čakovec promovirati u grad jazza, ali ne zato što smo si tako samo zamislili, nego što za to imamo čvrste temelje. Čakovec ima ozbiljnu jazz tradiciju, uostalom jedan je od rijetkih gradova u Hrvatskoj koji i dan-danas može okupiti cijeli big band – i to redovito čini”. Svaka čast, dečki čakovečki!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....