EKSPLOZIJA

ISPOVIJEST HRVATICE KOJA LOVI POKEMONE Nekidan smo ih lovili na Sljemenu, tamo ih je jako puno

Ilustracija
 Mark Kauzlarich/File Photo / REUTERS
Najpopularnija igrica svih vremena ima enormne mogućnosti u marketingu, ključno je prepoznati mehaniku privlačenja igrača na Pokéstopove

Cijeli svijet ovih dana trese Pokemanija, a od protekle subote aplikacija Pokemon Go službeno je dostupna i u Hrvatskoj.

Da je igrica dosad doživjela neviđeno viralno širenje govore i podaci da je Pokemon Go u tek tri dana imao više od 20 milijuna korisnika samo u SAD-u. Facebook se, samo za usporedbu, također jako brzo proširio, a za prvi milijun korisnika trebalo mu je čak 10 mjeseci. Pokemon GO je definitivno najpopularnija igra svih vremena, a njegov eksplozivni rast, koji je tek počeo, ima dosta ozbiljne marketinške mogućnosti. One su začudo, vrlo brzo prepoznate i u Hrvatskoj.

Konzum je otvorio Pokéstajalište, Hrvatska gorska služba spašavanja ja napravila akciju s Pokémonima, u petak je čak i Hrvatska poštanska banka napravila aktivaciju. Uključio se i Čazmatrans, koji ističe kako svi njihovi autobusi nude uslugu besplatnog brzog interneta, putem kojeg Pokemone možete hvatati i njihovim autobusima.

Da biste igrali igricu Pokemon Go, potrebno se kretati te na posebno označenim lokacijama loviti Pokemone, trenirati ih u posebnim teretanama te naravno tražiti skrivene poklone označene u aplikaciji.

Pokestopovi

Upravo u tome stručnjaci vide odličnu ideju za marketing za koju smatraju da će je najpametniji trgovci prepoznati i iskoristiti.

Naime, svrha igrice je obilaziti takozvane Pokestopove i teretane u kojima se može natjecati protiv drugih igrača, a to mogu iskoristiti ugostitelji i trgovci pokraj tih lokacija. Neki od njih to su već prepoznali te se počeli reklamirati na webu.

- Nekidan smo lovili Pokemone na Sljemenu, tamo ih ima jako puno. Kad smo se spuštali s Medvedgrada, zaustavili smo se pred restoranom Lagvić i zamolili ih da nam napune flaše s vodom. Oni su nas pitali lovimo li Pokemone te nas pozvali da se kod njih odmorimo. Baš smo bili iznenađeni - rekla nam je Dora Parađiković, koja lovi i trenira Pokemone u Zagrebu.

Dodala je također kako se u gradu nalazi još nekoliko lokacija, odnosno kafića koji su shvatili da su u blizini Pokestopova.

- Gotovo iz svih kafića na Glavnom kolodvoru može se trenirati Pokemone. Zrinjevac također, ali i kafić Ritam grada na glavnom trgu. Taj je u blizini Pokestopa i teretane - dodala je Dora.

Pokemone se može loviti i na Gornjem gradu, što su prepoznali ugostitelji u restoranu Didov san.

Na svojoj službenoj Facebook stranici pozvali su goste da love Pokemone i podijele njihovu objavu te tako osvoje ručak ili večeru za dvoje. Međutim u marketinšku kampanju nisu se uključili samo ugostitelji.

U Hrvatskoj poštanskoj banci prostor ispred svoje poslovnice u Jurišićevoj pretvorili su u Pokéstop, a u Pokemaniju su uključili i superjunaka “Hrvatka” kojeg se inače može vidjeti na džambo plakatima diljem Hrvatske.

Ništa nije slučajno

Stalna sudska vještakinja za marketing i autorica prve knjige o neuromarketingu, Hedda Martina Šola, smatra da su kreatori igrice itekako imali smisla za marketing, odnosno da ništa što se danas događa zbog igrice nije slučajno.

- Igrica Pokemon nas vraća u djetinjstvo, u vrijeme igre, bezbrižnosti i sreće. Budući da je napravljena tako da spaja virtualni svijet s realnim, prosječnom potrošaču jako se lako zavara um i stvara se navika. Kako naš mozak reagira na podražaje, tako je ova kombinacija hodanja i igranja igre izazvala revoluciju u viralnom marketingu koji je preplavio društvene mreže i internet. No ovakav potez ‘Pokemanije’ turističke zajednice, hoteli, restorani, wellnessi i drugi mogu i trebali bi marketinški iskoristiti u svom poslovanju.

Primjerice, turistima koji igraju Pokemon Go ponuditi posebne popuste - kaže Šola.

-----------------

Kako napraviti mamce za Pikachua

Kako se pametno reklamirati i primamiti igrače Pokemon Go aplikacije, u primjeru pokazuje kafić Huge Cafe u gradu Atlanta u SAD-u. Nakon što su shvatili da se pokraj njih nalaze dva Pokestopa, odlučili su nove goste privući tako što su u samoj aplikaciji kupili “Mamce za Pokemone” u vrijednosti od 50 dolara. Radi se o dodatku kojeg je moguće kupiti u aplikaciji, a koji nakon što se baci pokraj Pokestopa, privlači Pokemone koje mogu loviti svi igrači. Tvrde, to će nastaviti raditi jer se itekako isplati.

Naime, jedan “mamac” može se baciti svakih 30 minuta, što im garantira stalne posjetitelje koji će se u međuvremenu okrijepiti u kafiću.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 12:30