VELIKI USPJEH

SPAS ZA OBOLJELE Znanstvenici uzgojili bubreg iz matičnih stanica

Thinkstock
Ovaj pothvat utire put novim, učinkovitijim načinima liječenja bolesti bubrega

Znastvenici sa Sveučilišta Queensland danas su objavili da su uspjeli uzgojiti bubreg iz matičnih stanica, što predstavlja ogroman korak naprijed u liječenju bolesti bubrega. Njihov pothvat utire put novim, učinkovitijim načinima liječenja bolesti bubrega i nagoviješta velike napretke u području bioinžinjeringa organa do kojih bi moglo doći u ne tako dalekoj budućnosti.

Profesorica Melissa Little s Instituta za molekularnu bioznanost na Sveučilištu Queensland i voditeljica studije kaže da su nove terapije za bolesti bubrega hitno potrebne jer je sve veći broj osoba izložen riziku da razvije neku kroničnu bolest bubrega, a trenutačno, što se tiče liječenja, na raspolaganju postoje samo transplantacija i dijalize.

No, samo jedan od četiri oboljela pacijenta uspjet će dobiti donirani bubreg, a dijaliza je trajan i vrlo ograničavajući način liječenja koji značajno narušava kvalitetu života oboljelih. Tim znanstvenika sa Sveučilišta Queensland kreirao je protokol kojim se matične stanice potiču da se formiraju u sve potrebne tipove stanica za stvaranje mini bubrega.

Tijekom tog procesa različiti tipovi stanica se sami „organiziraju“ kako bi stvorili složenu strukturu koja postoji unutar određenog organa, u ovom slučaju bubrega. Činjenica da takva skupina matičnih stanica može provesti neku vrstu procesa samoorganizacije u laboratoriju predstavlja obećavajuće otkriće za budućnost bioinjžinjeringa tkiva u svrhu zamjene bolesnih i oštećenih organa i tkiva.

Osim toga, to bi moglo biti i moćno sredstvo da se među novim potencijalnim lijekovima identificiraju oni koji mogu biti štetni za bubrege, prije nego što dođu u fazu kliničkih ispitivanja na ljudima. Profesorica Little upozorava da još treba proći dug put dok ovakav postupak ne bude spreman za prve pokuse na ljudima, no ovaj pothvat je svakako velik korak u tom smjeru.

Jutarnji.hr ima novu rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr