ZNANOST I VJERA

Razgovaraju li Bog i Charles Darwin? Evo što o tome kaže u novoj knjizi prof. Matulić

Homo habilis, ilustracija

Mauricio Anton/Sciencephoto/Profimedia/Mauricio Anton/sciencephoto/profimedia
U devet poglavlja profesor i teolog nastojao je detaljno istražiti poznate teorije, argumente i mišljenja mnoštva poznatih i vrsnih znanstvenika iz različitih područja

Profesor Tonči Matulić napisao je novu knjigu "Bog i evolucija", koja kroz devet poglavlja razmatra odnos Boga i Darwina, Boga i prirodnih mijena.

Knjiga obuhvaća aspekte dijaloga vjere i razuma, odnosa teologije i prirodnih znanosti, odnosno Biblije i Darwina.

Predstavljanje knjige prof. Matulića "Bog i evolucija" u izdanju Kršćanske sadašnjosti održat će se u utorak 23. travnja 2024. u 19 sati u dvorani "Vijenac", Kaptol 29a. Na predstavljanju će biti glavni urednik i direktor Kršćanske sadašnjosti, dr. sc. Stjepan Brebrić, dr. sc. Krunoslav Brčić-Kostić, prof. dr. sc. Nenad Malović i doc. dr. sc. Branko Murić, te zamjenica glavnog urednika Maja Petranović.

Predstavljanje nove knjige prof. Matulića, "Bog i evolucija", održava se uz Noć knjige, projekt uz koji i u svim knjižarama Kršćanske sadašnjosti počinju prigodni popusti na niz izdanja.

Knjiga teologa i profesora Matulića donosi rezultate znanstvenoga, duhovno-intelektualnoga hrvanja vjere s izazovima evolutivne slike svijeta, i to kroz devet poglavlja. Autor je nastojao detaljno istražiti poznate teorije, argumente i mišljenja mnoštva poznatih i vrsnih znanstvenika iz različitih znanstvenih područja, koji su pak nastojali prirodni evolucijski perivoj predstaviti i protumačiti na način cjelovitoga razumijevanja podrijetla, nastanka, uzroka, procesa, mehanizama, zakonitosti i razvoja svemira, čovjeka i života. Dakle knjiga opisuje suživot teologije i evolucije od Darwina do svih najnovijih prirodnih mijena, otkriva i razmatra harmoniju između znanstvene istine i Boga.

"Knjiga je doprinos pogledu na znanost i teologiju. Iako cilj znanosti nije biti lijepa i nekome se svidjeti, nego spoznati istinu, ipak je istina izražena preko znanstvenih teorija i prirodnih zakona lijepa te ima i estetsku vrijednost", napisao je o knjizi dr. sc. Krunoslav Brčić-Kostić.

Priroda je vremeniti evoluirajući bitak, od najsitnije elementarne čestice i mikroorganizama do najvećih i najsloženijih životinja, čovjeka, planeta, galaktika i cijeloga svemira, sve to kroz gotovo 14 milijardi godina, uistinu veličanstveno djelo Božjega stvaranja, neke su od misli o ovoj knjizi.

"Bog i evolucija idu zajedno i, posljedično tomu, priroda i stvorenje idu zajedno. Dakle, dva različita i komplementarna pristupa jednom te istom vremenitom evoluirajućem bitku - jedan vjerski i teološki, a drugi razumski i prirodoznanstveni - omogućavaju da ga se zove različitim imenima, a da se pritom misli na jednu te istu stvarnost prirode kao stvorenja, odnosno stvorenja kao prirode", navodi autor u uvodu knjige.

Profesor Tonči Matulić,
Foto: Darko Tomas/CROPIX

Darko Tomas/Cropix

Govoreći na Hrvatskom radiju o svojoj novoj knjizi, don Matulić je podsjetio na Drugi vatikanski sabor koji je posvijestio činjenicu da razumijevanje svijeta prelazi s onog statičkog, fiksiranog razumijevanja stvarnosti svijeta i vjere u stvaranje u dinamičko, evolutivno shvaćanje stvarnosti koje odgovara znanstveno dokazanim činjenicama.

"Moderna znanost je, služeći se alatima u području evolucijske biologije, otkrila da je svijet u stalnom, dinamičkom, evolutivnom procesu, da se svijet razvija i da to traje. Božje stvarateljsko djelo sudjeluje u dinamičkim evolutivnim procesima, upravo omogućavajući ih, upravljajući njima i na taj način čineći ih smislenima", ističe dr. Matulić.

Na pitanje je li moguće teološki objasniti i prihvatiti Darwinovu teoriju podrijetla čovjeka i je li Charles Darwin negirao Boga u stvaranju čovjeka, dr. Matulić pojašnjava da je Darwin legitiman, opravdan i utemeljen. Ono što ostaje u domeni jasnog razgraničenja i autoriteta, to se Darwinu ne može osporavati i to nam je danas više nego jasno, rekao je Matulić za Hrvatski radio.

Prof. dr. don Tonči Matulić je svećenik, stalni propovjednik u crkvi sv. Petra u Zagrebu, teolog i pročelnik Katedre moralne teologije Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Usavršavao se u bioetičkoj disciplini na različitim institutima u Italiji i SAD-u, a autor je brojnih knjiga i znanstvenih radova.

22. travanj 2024 18:42