TEST

MERCEDES S 350 CDI Veliki povratak kralja klase

Nova, šesta generacija S-klase ponovo je korak ispred suparnika iz Audija i BMW-a
 Željko Puhovski / CROPIX

Nova S-klasa, spektakularno predstavljena 15. svibnja u Hamburgu kamo je doletjela Airbusom A300-600 izravno iz tvornice u Stuttgartu, na tržištu se iščekivala s nestrpljenjem. I, sada kad smo ju i dočekali i na našem tržištu, možemo zaključiti da nije iznevjerila... Luksuzna limuzina s internom oznakom W222 već u startu ima sasvim drugačiji dizajnerski pristup od svih prethodnih pet generacija. Vratimo li se u povijest, svaka nova generacija bila je potpuno drukčija od prethodne - W140 je imao malo zajedničkog s verzijom W126 s početka osamdesetih, Gencherov nasljednik W220 bio je opet totalno drukčiji od W140... Činjenica jest da S-klase na tržištu traju dugo, u prosjeku oko osam godina, ali do sada je svaki novi model značio i potpuni zaokret u dizajnu.

Sve do nove generacije W222, jasno povezane s prethodnikom W221 iz 2005. Šesta generacija S-klase samo je dva centimetra dulja (5,12 metara), jedan šira (1,90 m) i jedan viša (1,50 m) od prethodne iz 2005., uz isti međuosovinski razmak od 3,04 metra. Smanjen je jedino obujam prtljažnika i to za 30 litara (sada 530 litara), što baš i nije vijest koja će uznemitiri duhove, jer većina vlasnika limuzinu koristi za vožnju gradom, dok na dulja putovanja najčešće odlazi zrakoplovom...

S maskom hladnjaka od blještavog kroma, diodama iznad svjetala, dvjema oštrim linijama na boku i prtljažnikom po uzoru na coupee, već iz daljine je lako zaključiti da je riječ o novoj S-klasi. Čak i ako ste strani turist na godišnjem odmoru u Zadru, gdje smo dijelom fotografirali naš testni S 350 CDI. Vlasnici skupocjenih limuzina u pravilu nisu skloni ekstravaganciji, pa će im se sigurno svidjeti nova S-klasa. Nije nametljiva, a opet odiše pritajenim luksuzom... Što i nije loše u vremenima kad više ne želite izazvati zavist prvog susjeda i upasti u oči poreznih inspektora na čelu sa Slavkom Linićem.

Još je ljepše u unutrašnjosti. Najupečatljiviji detalj svakako su dva velika ekrana u boji - lijevi je ustvari digitalna instrumentna ploča, a desni dijagonale 40,6 centimetara služi za prikaz stotina sporednih informacija, od radio-stanice i postavki ventilacije do karata za navigaciju... Prednost? Unutrašnjost je raščišćena od desetaka sitnih prekidača. Ispod ekrana se, naime, nalaze samo četiri ventilacijska otvora i (analogni) sat, čak je i ručica mjenjača smještena visoko gore na stupu upravljača. Na središnjem grebenu ostao je okrugli prekidač središnjeg upravljačkog sustava...

Luksuza, naravno, ne manjka. Ruka dodiruje najfiniju nappa kožu (doplata 29.300 kuna), grijana i ventilirana sjedala s memorijom u željeni položaj dovode elektromotori (7900 kuna), uši vozača i putnika miluje kristalno čist zvul iz audiouređaja njemačkog high-end specijalista Burmestera (17.000 kuna), a dok čeka vlasnika službeni vozač vrijeme može prikratiti gledanjem televizije (doplata 8100 kuna).

Ni sigurnosna oprema ne ostavlja mjesta prigovorima, čak ni u serijski opremljenom S 350 CDI. Već iz tvornice dolazi opremljen sustavom protiv zanošenja (ESP) i pomoći pri naglom kočenju (BAS), a u kritičnim situacijama vozač i putnici mogu se pouzdati u devet zračnih jastuka i sustav PreSafe, koji uz pomoć radara skrivenog iza maske hladnjaka otkriva opasnost i automatski zateže sigurnosne pojaseve, zatvara prozore (uključujući i krovni otvor), uspravlja sjedala... Testirani automobil raspolagao je i uređajem Distronic Plus s asistencijom upravljača, koji uz pomoć radara održava razmak u odnosu na automobil ispred i automatski usporava, a tu je i pomoć u vožnji noću za bolju uočljivost pješaka i životinja (uz pomoć infracrvene kamere i radara).

Ispod srebrnog plastičnog poklopca motora krije se stari znanac - 350 CDI, vjerojatno najrazumniji odabir za novu S-klasu. Riječ je o V6 turbodizelašu sa 258 KS. Ne zvuči impresivno? Slažemo se, ali ni ne treba... Kad je riječ o luksuznim limuzinama, puno je važniji podatak o okretnom momentu - 620 Nm vozaču je na raspolaganju u području od svega 1600 do 2400 okretaja, gdje se lakoćom može kretati zahvaljujući novom automatskom mjenjaču sa sedam stupnjeva prijenosa 7Gtronic. Prethodna generacija S 500, primjerice, razvijala je 700 Nm, ali u području od 1800 do 3500 okretaja.

Mjerenja pokazuju da S 350 CDI do stotke stiže svega 6,8 sekundi, što je razultat na razini gradskih jurilica formata Renault Clio RS. Nije loše za automobil težak čak 1920 kilograma! A nova generacija njemačke predsjedničke limuzine ionako nije stvorena za jurnjavu gradskim ulicama, već brzu vožnju autocestom. Krajnja brzina je, doduše, u skladu s tradicijom elektronički ograničena na 250 km/h, ali već je i to dovoljno da gotovo svugdje u svijetu ostanete bez vozačke dozvole na dvije godine - svugdje, osim na njemačkom Autbahnu.

Nijedan automobil u vožnji autocestom ne umara tako malo kao novi S 350 CDI. Za upravljačem imate dojam kao da sjedite u vlastitom dnevnom boravku, udobno zavaljeni u fotelju. Još je ljepši osjećaj straga desno, na vlasničkom sjedalu. Čak i kad jurite autocestom brzinama oko 200 km/h. Dokaz? Putnici su pri toj brzini mislili da ne vozimo više od 150 km/h... Šteta što testni automobil, jedan od prvih na hrvatskom tržštu, nije bio još bogatije opremljen, pa nismo uspjeli isprobati novi ovjes Magic Body Control. Riječ je o dvjema kamerama koje otkrivaju neravnine na cesti i tome prilagođavaju rad amortizera u vremenu od svega 500 milisekundi.

Šteta što je novi S 350 CDI osjetno poskupio nakon stupanja na snagu novog Zakona o porezu na motorna vozila sa 1. srpnja. Premda su njemački inženjeri uspjeli ugljični dioksid spustiti ispod granice od 160 g/km, to je još uvijek previše za hrvatske standarde (120 g/km). Zbog toga osnovni model S 350 CDI kod ovlaštenog trgovca Mercedesa Jolly Autoline, čiji smo automobil početkom kolovoza i testirali, stoji čak 848.758 kuna, a s dvadesetak uobičajenih doplata, penje se na vrtoglavih 1,060.979 kuna. Golem novac, ali i sasvim očekivana cijena za trenutno najluksuzniju limuzinu na hrvatskom tržištu.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, V6

Obujam 2987 ccm

Snaga 190 kW/258 KS pri 3600/min

Moment 620 Nm pri 1600-2400/min

Pogon stražnji

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Gume 245/55 R17, Michelin Primacy 3

Dimenzije 512 x 190 x 150 cm

Osovinski razmak 304 cm

Prtljažnik 530 litara

Najveća brzina 250 km/h

0-100 km/h 6,8 sekundi

Potrošnja 5,5 l/100 km

Emisija CO2 146 g/km

Cijena 848.758 kn

S doplatama 1,060.979 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 22:23