Točno koliko je nova, treća generacija Škode Octavije atraktivnija od prethodne, toliki je korak naprijed napravio i novi RS. Napadni crni naplaci, krovni nosači i kućišta retrovizora odlično se slažu s Race plavom bojom karoserije te i laiku poručuju da se pod prednim poklopcem nalazi moćan stroj. Slično je i u unutrašnjosti. Već poznata unutrašnjost oplemenjena je sportskim sjedalima, a tu je i prigodna instrumentna ploča, kao i prepoznatljivi natpisi RS na pragovima, dnu upravljača i ručici mjenjača.
No, idemo na ono bitno: dizelsku izvedbu Octavije RS pokreće 2.0 TDI sa 184 KS i 380 Nm, koji podjednako oduševljava eksplozivnošću i linearnim razvojem snage. Maksimalnih 228 km/h i ubrzanje od 8,3 sekunde do 100 km/h nude se uz 6-stupanjski DSG mjenjač, što je mrvicu slabije od ponuđenog s ručnim mjenjačem (230 km/h, 8,2 s). Brzinsko nizanje stupnjeva adekvatno prati mogućnosti pogonskog stroja i podvozja. Octavia RS kotrlja se na kotačima od 18 cola, a uz nanovo razvijeni stražnji multilink serijski je opremljena i sportskim ovjesom.
Podvozje je osjetno tvrđe, što se kostima baš i neće dopasti u gradskoj vožnji, posebice prilikom prelaska preko tramvajske pruge. No već s prvim izlaskom iz grada, stvari sjedaju na mjesto, pri čemu ključnu ulogu ima elektronski zatvarač diferencijala XDS, koji dolazi kao standardni dio opreme. Zahvaljujući njemu, unatoč primjetnoj težini u nosu, RS ne pokazuje tendenciju proširivanja putanje u bržoj vožnji. Novi progresivni elektromehanički upravljač, k tomu, iznimno je precizan pa je ciljanje zavoja s njim pravi gušt, a auto u konačnici – unatoč činjenici da je 86 mm duži i 45 mm širi od prethodnog RS Combija - ostavlja dojam lijepo uravnoteženog i vrlo brzog automobila.
Uz doplatu, vozač može odabrati preferirani način vožnje (Normal, Eco, Sport) ili programirati vlastiti (Individual), čime se mijenja odaziv motora, mjenjača, upravljača, pa i klima uređaja. Octavia RS tako raspolaže i s dodatnom vrijednošću, jer nakon što se čovjek zasiti ganjanja nizanih zavoja, može biti i nevjerojatno štedljiva. Ode li pritom u krajnost i pokuša dati sve od sebe, potrošnju će uspjeti spustiti i ispod 5 litara, što je za auto ovakve konstitucije i snage, za svaku pohvalu.
Testni je primjerak imao doplata u vrijednosti većoj od 21 tisuće kuna, no riječ je čistim dodacima (stakleni krov, vreća za skije, pomoć pri parkiranju...), budući da gotovo sve potrebno, pa i komforne dodatke (bi-ksenonska svjetla, nadzor tlaka u gumama, dvozonska automatska klima...), nudi serijski, za 230.805 kuna. Umjesto zaključka, cijena Golfa GTD, s istim motorom i DSG mjenjačem, bez doplata starta na gotovo 280 tisuća. Znači, skuplji je 50.000 kuna, a pritom mu prtljažnik broji daleko manje od 1718 litara. Nekome je, naime, i to važno.
RS 2.0 TDI DSG
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 1968 ccm
Snaga 135 kW/184 KS pri 3500-4000/min
Moment 380 Nm pri 1750-3000/min
Mjenjač DSG, 6 stupnjeva
Dimenzije 468,5x181,4x145,2 cm
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 588/1718 litara
Masa 1507 kg
Ispuh CO2 132 g/km
Brzina 228 km/h
0-100 km/h 8,3 sekunde
Potrošnja 7,9 l/100 km
Cijena 230.805 kuna
S doplatama 252.765 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....