BLOKADA

HRVATSKI GRAĐEVINSKI GIGANT ZBOG PROBLEMA S MOSTOM ČIOVO PRED SLOMOM Viadukt u teškim financijskim problemima, radnici bez plaća, većina na bolovanju

 Tom Dubravec / Hanza Media

“Most Čiovo mogao bi biti završen tek 27. veljače 2018.”, stoji u dopisu koji je tvrtka Viadukt uputila Upravi Hrvatskih cesta u srijedu, 15. ožujka.

Ta obavijest izazvala je veliko nezadovoljstvo u Hrvatskim cestama i resornom Ministarstvu prometa, jer je stigla četiri mjeseca nakon čvrstog obećanja Uprave Viadukta da će most biti završen do 15. lipnja ove godine. Taj je prijedlog Hrvatskim cestama kao naručitelju radova potpuno neprihvatljiv.

“Inicijalni i predloženi plan napravljen je prema trenutačno raspoloživim resursima izvođača radova, stanju radova i tehnološkim ograničenjima te je naručitelju radova, Hrvatskim cestama, u ovom trenutku on i neprihvatljiv.

Navedena neprihvatljivost prije svega se odnosi na nepovjerenje investitora prema izvođaču, prouzročena nepridržavanjem službenih i predanih dinamičkih planova tijekom trajanja gradnje te zbog problema poslovanja i financijske nelikvidnosti u kojoj se trenutno izvođač radova nalazi”, stoji u odgovoru Hrvatskih cesta Jutarnjem listu.

Zbog toga “ni eventualni raskid ugovora s Viaduktom nije isključen”, naglašavaju u Hrvatskim cestama. Iako su u HC-u još oprezni oko raskida ugovora, prema našim informacijama, u Ministarstvu prometa nemaju više previše strpljenja za razgovore i pregovore s Viaduktom te bi se raskid ugovora mogao dogoditi već tijekom sljedećeg tjedna. “Vlada više nema razumijevanja za obećanja koja ne jamče dovršetak mosta u dogovorenom roku. Razmotrit ćemo sve varijante rješenja”, rekao nam je jučer ministar prometa Oleg Butković.

Nakon što su u Viaduktu jučer tijekom dana odbili komentirati te informacije, kasno sinoć stigla je nova obavijest. Sada u Viaduktu tvrde kako su 16. ožujka uputili revidirani plan te da most mogu završiti do 26. prosinca ove godine.

Problemi s likvidnošću

“Uz realnu pretpostavku dodatnog angažmana u proizvodnom pogonu podizvođača i ubrzavanjem radova na okrupnjavanju pokretnog raspona, to je rok kojeg se Viadukt s podizvođačima planira pridržavati”, stoji u priopćenju tvrtke.

Pojedini naši sugovornici tvrde da su Hrvatske ceste i samo Ministarstvo prometa učinili sve kako bi projekt bio završen u dogovorenom roku.

“To je strateški projekt, osigurano je financiranje projekta, riješili smo da čelik iz Makedonije stigne na gradilište. Što bi država još trebala učiniti?”.

Most Čiovo, čija je gradnja vrijedna 129 milijuna kuna, od čega se 109,6 milijuna kuna sufinancira iz fondova EU, trebao je biti završen krajem prošle godine. Kada je bilo izvjesno da se to neće dogoditi, Uprava Viadukta je obećala kako će most biti završen do 15. lipnja ove godine. Tada je razlog za kašnjenje završetka radova bio problem s dostavom čelične konstrukcije iz tvrtke Iskra u Makedoniji. Kako ta tvrtka nije mogla isporučiti sav ugovoreni čelik, sklopljeni su ugovori s domaćim proizvođačima. U međuvremenu je čelik iz Makedonije stigao na gradilište, ali su se pojavili novi problemi. Viadukt je zapao u teške financijske probleme i postao nelikvidan.

Neisplaćene plaće

Radnicima nisu isplaćene plaće te je većina njih otišla na bolovanje i na gradilištu gotovo nema radnika. “Pa na gradilištu nema voditelja poslova, tamo je potpuno rasulo”, tvrdi sugovornik Jutarnjeg. Prema neslužbenim informacijama, u ovom je trenutku obavljeno samo 58 posto radova, odnosno sagrađeni su stupovi na koje treba postaviti čeličnu konstrukciju.

Najveći dio konstrukcije dopremljen je na gradilište, ali jedan manji dio nije ni ugovoren. Također, nije započela ni izrada hidrauličkog sustava koji će služiti za otvaranje središnjeg dijela mosta. Prema procjenama, za završetak gradnje mosta potrebno je sedam mjeseci. U Hrvatskim cestama tvrde kako u slučaju raskida ugovora neće biti problema s Europskom komisijom. “Financiranje iz fondova EU nije upitno, jer je za projekt predviđeno faziranje koje je u skladu s pravilima Europske unije”. Dođe li do raskida ugovora, Hrvatske ceste raspisat će novi natječaj za izvođača preostalih radova.

Osim gradnje mosta, s Viaduktom je ugovorena i gradnja pristupnih cesta s kopnene i čiovske strane. Rokovi dovršetka cesta nisu upitni, stoga se razmatra samo raskid ugovora za most.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 03:07