ŽELE BRAK I DJECU

MLADI HRVATI OTKRILI KAKO ŽIVE Većinom stanuju s roditeljima, satima vise na mobitelu, ludi su za influencericama, gotovo polovica ih sluša cajke...

 
ilustracija
 Nino Marcutti / Alamy / Alamy / Profimedia

Gotovo svi mladi u Hrvatskoj posjeduju pametni telefon, politički su neutralni, većina ih još živi s roditeljima, a najviše ih zabrinjavaju ekološke teme, siromaštvo i terorizam, pokazuje istraživanje koje je među 500 mladih u dobi od 16 do 30 godina provela agencija Hendal.

"Istraživanje je pokazalo da 57 posto ispitanih još uvijek živi s roditeljima, a svaki treći od njih živi s partnerom. Većina ih planira i brak i djecu: 50 posto ispitanih kaže da će sasvim sigurno ili vjerojatno to učiniti, dok je njih 13 posto već u braku. 70 posto ih planira imati djecu, dok ih 9 posto već ima", navodi agencija.

Oko 70 posto financijski samostalni

Kod kupovine, 57 posto mladih markama daje srednju važnost, a 23 posto veliku važnost. Svaki treći prije kupnje već zna koju će marku kupiti. O proizvodima se najčešće informiraju preko preporuka bližnjih ili prijatelja.

Internet kupovinu koristi svaki treći ispitanik, a 59 posto to radi povremeno. Najpopularnija internet trgovina kod mladih je eBay, i to u kategorijama odjeće i elektronike.

Oko 70 posto mladih navodi da su uglavnom ili u potpunosti financijski samostalni, a glavni izvor financijskih informacija dobivaju od banaka. Nekretnine ne posjeduje 59 posto mladih, a redovito štedi njih 39 posto.

Polovica svakodnevno gleda televiziju, a gotovo svi posjeduju pametni telefon, koji koriste više od tri sata dnevno, svaki treći i više od šest sati, ponajviše kao sredstvo komunikacije.

Najzastupljenija društvena mreža je Facebook, a 27 posto ih prati "influencere" na domaćoj sceni, od kojih prednjače Ella Dvornik i Andrea Andrassy.

U slobodno vrijeme najčešće se druže s roditeljima, a 42 posto ih često kuha. Najčešći hobiji su sportske aktivnosti, kojima se bavi 43 posto ispitanih. Godišnje u prosjeku pročitaju 10 knjiga.

Što se glazbe tiče, polovica navodi kako sluša pop glazbu, 44 posto sluša rock, a 39 posto narodnu glazbu. Od domaćih glazbenika najviše vole Petra Grašu, a družili bi se s Lukom Modrićem.

Gotovo 57 posto ih je u zadnja tri mjeseca putovalo, i to najčešće po Europi (Austrija, Slovenija, Italija). Najdraža domaća destinacija je Zagreb.

Velika većina jede kod kuće

"Preko 90 posto mladih svakodnevno konzumira kuhani ručak i općenito češće jedu hranu pripremljenu kod kuće. Mladi većinom brinu o svom zdravlju i po tom pitanju najviše vjeruju liječnicima. U prosjeku spavaju 7 sati", navodi se u istraživanju.

Njih 53 posto je zaposleno te su donekle zadovoljni svojim poslom, 12 posto je nezaposleno i traži posao, 19 posto ih studira, a 13 posto uz to i radi.

"Oko 60 posto mladih navodi kako razmišljaju o pokretanju vlastite tvrtke, a na pitanje bi li zbog posla preselili u drugu državu 33 posto odgovorilo je kako bi to možda učinili, 19 posto vjerojatno bi, a 14 posto sasvim sigurno", navodi Hendal.

Tek 50 posto mladih uvijek izlazi na izbore, a 46 posto ih je neutralno, 92 posto mladih nisu članovi stranaka, a 95 posto sindikata. Institucijama pridaju nisko povjerenje, dok su prema vojsci, EU, policiji i NATO savezu neutralni.

Od globalnih tema, 47 posto ih navodi kako su zabrinuti za siromaštvo, 40 posto za terorizam, i za ekološke teme (37 posto onečišćenje, 31 posto globalno zatopljenje).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:11