REVIZIJA

Na prijevozu dužnosnika iz Krapine natukli 30 tisuća kilometara

 Dragan Matić / CROPIX

Potpuni nemar, protuzakonito korištenje, neevidentiranje vremena korištenja, korištenje od strane nepoznatih osoba, nevođenje evidencije korištenja pune dvije godine... sve to stoji u izvještaju Državne revizije o nabavi i pravilnosti korištenja službenih automobila tijekom 2014. i 2015. u ministarstvima unutarnjih poslova, obrane, graditeljstva, poljoprivrede, prometa, Poreznoj i Carinskoj upravi te u Uredu za opće poslove Hrvatskog sabora i Vlade. Izvještaj je u četvrtak usvojen na sjednici Vlade.

Ono što je zajedničko svim ovim institucijama jest da evidenciju o korištenju službenih automobila ne vode u skladu s propisima te se ne može utvrditi tko zapravo koristi automobile, kada, na kojim relacijama, koliko je goriva potrošeno i slično. Primjerice, u Ministarstvu obrane za evidenciju korištenja automobila koristi se Radni list. No, u puno slučajeva na liste se ne upisuje broj sati provedenih u vožnji, broj prijeđenih kilometara ni koliko je goriva potrošeno. Za vozila koja provoze štićene osobe, na liste se samo upisuje broj prijeđenih kilometara na početku i na kraju mjeseca, a pod relacije se upisuje “loko”, odnosno teritorij RH. Tijekom cijele 2015. godine za čak 14 vozila u MORH-u uopće nisu uneseni podaci o broju prijeđenih kilometara.

U ministarstvima graditeljstva i prometa u službene automobile ugrađeni su sustavi za satelitsko praćenje nadzora vozila. No, u šest automobila u ministarstvu graditeljstva sustav nije ugrađen, a tijekom 2014. i 2015. godine nije vođena nikakva evidencija o njihovu korištenju, tako da se ne zna tko ih je, gdje i koliko koristio. U Ministarstvu prometa jedan je automobil bio izuzet iz ugradnje satelitskog nadzora te također nema evidencije o njegovu korištenju dvije godine. U tom ministarstvu tijekom 2015. jedno službeno vozilo, dano na uporabu 24 sata, koristilo za prijevoz dužnosnika na posao i s posla na relaciji Zagreb - Krapina i u tu svrhu je prešlo 29.663 kilometra. Satelitski nadzor uveden je i u neke od automobila koje koristi Ured za opće poslove Vlade i Sabora, ali ne da bi se nadziralo korištenje automobila, nego zbog, kako se navodi u izvještaju, praćenja evidencije radnog vremena vozača. Stoga podaci o broju prijeđenih kilometara nisu istovjetni stvarnom broju prijeđenih kilometara. Odstupanja tako postoje kod svih službenih vozila koja imaju ugrađen sustav za upravljanje i nadzor voznog parka Ureda za zajedničke poslove Vlade i Sabora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 12:57