RAT ZA PUTNIKE

OTKRIVAMO POZADINU AKCIJE: ZAŠTO SE PROMETNA INSPEKCIJA ODLUČILA ZAPLIJENITI AUTO VOZAČU UBERA 'On već ima četiri prijave i jednu presudu'

 Tomislav Kristo / CROPIX

Vozač partner Ubera kojem su inspektori Prometne inspekcije Ministarstva prometa u četvrtak popodne u Zagrebu zaplijenili auto ima već četiri prekršajne prijave i nepravomoćnu presudu Prekršajnog suda zbog kršenja Zakona o cestovnom prijevozu.

Upravo zbog učestalog kršenja zakona inspektori su zaključili da je mjera zapljene vozila adekvatna kaznena mjera, tvrde sugovornici Jutarnjeg lista upućeni u ovaj slučaj. Prometni inspektori dosad su vozila privremeno isključivali iz prometa, skidajući im registarske pločice, a vozačima naplaćivali novčane kazne. Sada su odlučili krenuti korak dalje u kažnjavanju vozača koji nemaju licencu za obavljanje usluge. Naši sugovornici tvrde da ni ta metoda najvjerojatnije neće uplašiti vozače Ubera i natjerati ih na odustajanje od taksiranja. Naime, vozila koja oni koriste nisu njihova, nego su vlasništvo rent-a-car kuća. Ipak, ovaj potez prometnih inspektora mogao bi dovesti do toga da rent-a-car kuće ubuduće razmisle o tome hoće li za potrebe Ubera iznajmljivati automobile.

Dug postupak

Naime, auto koji je u četvrtak zaplijenjen otpremljen je u prostor Robnih terminala u zagrebačkom Jankomiru i tamo će ostati do okončanja sudskog postupka, što, naravno, može potrajati. - Svaka rent-a-car kuća sada će dobro promisliti isplati li se riskirati - kaže naš sugovornik.

Prema dostupnim podacima, vozačima Ubera samo je prošle godine ispisano kazni u iznosu od 2,5 milijuna kuna. No, o iznosu naplaćenih kazni postoje različite informacije. Dok vozači Ubera tvrde da sve kazne plaća samo tvrtka, s druge se strane tvrdi da država ništa od toga nije naplatila jer svaki vozač, nakon što dobije kaznu, gasi tvrtku i račune i kazna se ne može naplatiti. Naši sugovornici nam tvrde da bi problem s Uberom mogao eskalirati s početkom turističke sezone. Naime, Uber Hrvatska već je oglasio da traži dodatnih 2000 vozača partnera. Pretpostavka je da je njihova lokacija jadranska obala. Mnoge taksi tvrtke i vozači u jadranskim gradovima već su izuzetno nervozni zbog najava dolaska Uberovih vozača u njihove gradove, a naši se sugovornici boje da bi moglo doći do ozbiljnih incidenata.

Broj dozvola

Rješenje problema se vidi u izmjenama Zakona o cestovnom prometu kojima bi se mijenjala sadašnja zakonska regulativa po pitanju pružanja taksi usluge. Kako doznajemo, u Ministarstvu prometa pri kraju je izrada prijedloga novog Zakona, a u radnoj skupini su predstavnici taksi službi, lokalne samouprave i strukovnih udruženja. Prijedlog izmjene Zakona uskoro bi trebao biti završen, nakon čega će biti upućen u javnu raspravu, a njegovo donošenje očekuje se na jesen. Prema dostupnim informacijama, izmjenama Zakona omogućila bi se potpuna liberalizacija tržišta. Odnosno, propisali bi se uvjeti jednaki za sve i tko ih ispuni, mogao bi obavljati ovaj posao. Nadalje, moguće je ukidanje ograničenja broja dozvola, što bi, tvrde nam sugovornici, bio pravi put prema liberalizaciji tržišta. Hrvatska je, prema tvrdnjama naših sugovornika, zemlja s najmanjim brojem taksi vozača na broj stanovnika. Prema njihovim riječima, ukidanjem ograničenja broja dozvola u sljedećih godinu i pol zaposlilo bi se oko 5000 novih taksista te bi se omogućila dostupnost taksi usluge svim građanima.

'Zastarjelost zakona ne može biti izgovor za njegovo kršenje'

“Pozdravljamo provođenje svih propisa Republike Hrvatske, kao i rad inspekcijskih službi Ministarstva prometa. Čvrsto vjerujemo da većina poduzetnika posluje sukladno zakonskim propisima, stoga su upravo inspekcijski nadzori jamac poduzetničkoj i tržišnoj slobodi, ali i sredstvo očuvanja digniteta svih onih koji posluju legalno.

Samim tim možemo samo pozvati Ministarstvo prometa, ali i druga tijela poput Ministarstva rada i Porezne uprave, da i dalje nastave vršiti nadzore u potpunosti neovisno od političkih ili inih događanja, već isključivo u skladu sa zakonom.

Ipak, u posljednje vrijeme aktualno je pitanje zastarjelosti postojećeg zakona koji uređuje prijevoz u cestovnom prometu te se takva činjenica koristi kao svojevrstan izgovor onih koji bivaju uhvaćeni u kršenju zakona. U svezi s tim možemo konstatirati samo jedno - zastarjelost zakona ne smije i ne može biti opravdanje za nezakonito ponašanje”, stoji u izjavi Petra Dragića, predsjednika Udruženje davatelja taksi usluga pri HGK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 17:58