DOŠLI I KOSOR I KALMETA

Otvorena riječka zaobilaznica, cesta koja se čekala više od 20 godina

Južni krak u dužini od 8,85 kilometara, odnosno 9,6 s pristupnim cestama, na potezu od Orehovice do Diračja gradio se nešto manje od 2 godine, a radovi su koštali oko milijardu kuna
 Tea Cimaš/CROPIX

RIJEKA - Premijerka Jadranka Kosor danas je u pratnji ministra mora, pomorstva, prometa i veza Božidara Kalmete svečano otvorila puni profil riječke zaobilaznice. Južni krak u dužini od 8,85 kilometara, odnosno 9,6 s pristupnim cestama, na potezu od Orehovice do Diračja gradio se nešto manje od 2 godine, a radovi su koštali oko milijardu kuna.

No, valja napomenuti da Riječani na ovu cestu čekaju više od dvadeset godina, jer je u poluprofilu otvorena još 1988. godine, a s izgradnjom punog profila krenulo se tek kad je koncesiju preuzela tvrtka Autocesta Rijeka-Zagreb.

Kako je rekao ministar Kalmeta, radi se o jednoj od najtežih, najzahtjevnijih i najskupljih cesta u Hrvatskoj, koja je bila neophodna ne samo Riječanima, već i cijeloj Hrvatskoj, s obzirom na to da preko nje u državu ulaze turisti iz zapadne Europe.

Kalmeta je ovom prigodom najavio i otvorenje 2,5 kilometra riječke ceste D 404, koja će spajati istočni izlaz sa zaobilaznice na Vežici s riječkom lukom, za nešto manje od dva mjeseca. Premijerka je ustvrdila da je u pet mjeseci, koliko je na ovoj funkciji, u Rijeku dolazila najviše puta, što je dokaz da se Rijeka i Vlada „vole javno“ te da nisu bitna stranačka opredjeljenja nego dobrobit građana.

U svojem je pozdravnom govoru iskoristila je priliku najaviti da će do kraja dana Ina isplatiti veći dio svojeg duga, odnosno milijardu i 50 milijuna kuna, od čega će 400 milijuna ići HAC-u, isto toliko Hrvatskim cestama, a ostatak će biti uplaćen u državni proračun. Inače, južni kolnik bio je izuzetno složen za izgradnju - tu su četiri nova tunela, dva vijadukta, dva nadvožnjaka, jedan podvožnjak i 208 metara dug most Rječina, koji je graditeljima zadavao najviše glavobolja te zbog njega otvorenje kasni pola godine.

Tuneli su ukupno dugi 2022 metra, most i vijadukti 507,5 te nadvožnjaci i podvožnjak 114 metara. Tu su i zidovi za zaštitu od buke koji se protežu na više od deset kilometara, kao i jedna novotarija u hrvatskoj cestogradnji, 352 metra dug lažni tunel kojeg čine bukobrani sa solarnim panelima za proizvodnju električne energije.

Zaobilaznica je i do sada bila prometno najzagušenija cesta u Hrvatskoj, posebice u ljetnim mjesecima kada s graničnih prijelaza nahrupe turisti te nalete na dvotračno „usko grlo“, a nakon otvorenja punog profila, očekuje se dnevni promet od oko 25 tisuća vozila, ubrzo i do 30 tisuća. No, tu mukama riječkih vozača ipak nije kraj - na proljeće će se dio ceste ponovno zatvoriti jer kreće obnova starog mosta preko Rječine, na sjevernom kraku.

Ekološkog aktivista odveli zaštitari

Na današnjoj svečanosti riječki gradonačelnik Vojko Obersnel i predsjednik Uprave Autoceste Rijeka-Zagreb, Zlatko Korpar razmijenili su razglednice „Pozdrav iz Rijeke“ i „Pozdrav s Rječine“.

Naime, Obersnel je svojevremeno ministru Kalmeti i ostalim odgovornima svakodnevno slao razglednicu „Pozdrav iz Rijeke“ s fotografijom gužvi na zaobilaznici, čime je želio ukazati na važnost izgradnje te ceste u punom profilu.

Razglednicu „Pozdrav s Rječine“ tiskao je AR-Z, a ovom su „predstavom“ dva čelna čovjeka, Obernsel i Korpar, koji sa svoje funkcije odstupa nakon Nove godine, zakopali ratne sjekire. Tijekom Obersnelovog govora dogodio se manji incident. Riječki ekološki aktivist Mićo Antolović počeo je s dobacivanjem, proglašavajući Obersnela „lažovom i fašistom“, a kada je krenuo s bacanjem papirnatih aviona, zaštitari su ga odstranili. Antolović smatra da zaobilaznica nije gotova jer joj nedostaju čvorovi Kozala i Lenci.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 08:51