Nakon što je već pokorio 62 tržišta i aplikaciju za naručivanje vožnje lansirao u više od 340 gradova, Uber od četvrtka počinje raditi i u Hrvatskoj, zasad samo u Zagrebu. Uber će mogućnost narudžbe vožnje u Zagrebu preko njihove aplikacije lansirati u četvrtak točno u 12 sati.
Velika razlika
Loic Amado, koji je zadužen za lansiranje Uberovog biznisa u Hrvatskoj, najavljuje da će usluga biti 20 do 25 posto jeftinija od standardnih taksi prijevoznika.
- Iznimno smo uzbuđeni zbog toga što smo ovdje - kaže Amado.
Uber u Zagrebu pokreće uslugu uberX s licenciranim vozačima. Amado odmah ističe kako radije govori o partnerima nego o vozačima jer je Uber tehnološka kompanija koja spaja korisnike koji to žele - vozače koji žele fleksibilno radno vrijeme i zaradu te korisnike koji žele jednostavnu i učinkovitu uslugu.
Model ulaska Ubera različit je, ovisno o tržištu, prije svega zbog zakonske regulative. U Hrvatsku su odlučili ući prema modelu koji uključuje da za njih rade licencirani taksi prijevoznici, kojih je u Zagrebu 1360. Praktički svaki taksist koji ima licencu i vlastiti automobil, može postati korisnik Ubera. Zato Amado tvrdi da u ovom trenutku ne može otkriti broj vozača. Ovisi koliko će ih se od danas odlučiti raditi prema njihovom poslovnom modelu koji uključuje i 25 posto provizije.
- Ne očekujemo nikakve probleme. Razgovarali smo s gradskim vlastima i predstavnicima ministarstava prometa te financija. U Hrvatskoj ćemo poslovati u skladu sa svim zakonima, uz plaćanje svih poreza - pojašnjava Loic Amado uoči lansiranja usluge.
Brzo do prijevoza
Aplikacija Uber funkcionira tako da koristi GPS karte za pronalazak najbližeg dostupnog vozača. Cilj je da naručeni prijevoz korisniku stigne u rasponu do najviše pet minuta.
Uber je uslugu u Hrvatskoj uspio lansirati u manje od dva mjeseca. Početkom rujna u Hrvatsku je stigao Švicarac Loic Amado, zadužen za lansiranje Ubera na nova tržišta, sa zadatkom da prouči tržište, naročito zakonski okvir, regrutira i istrenira prve vozače. Uza sve negodovanje taksista, Uber je očito uspio krajnje diskretno sve to odraditi i gotovo u tajnosti pripremiti lansiranje usluge.
Zagrebački taksisti očito nisu svjesni da im na tržište danas ulazi žestoka konkurencija. Već u četvrtak će neki od njih postati korisnici Ubera, a toga nisu svjesni ni u zagrebačkim taksi kompanijama. U taksi prijevoznicima Cammeo i Radio taxi Zagreb ističu da ih nitko iz Ubera nije kontaktirao. Lansiranje Ubera zamišljeno je tako da će poduzetnik Saša Cvetojević biti prva osoba koja će se voziti Uberom, takozvani - zagrebački Rider Zero.
Turizam kao izazov
- Velik sam fan Ubera, ne samo zato što je povoljan, brz i pouzdan. Ono što ja podržavam jest promjena koju Uber i ostale inovativne kompanije donose ovoj državi. Oni ubrzavaju napredak te dovode pozitivne promjene koje su nam prijeko potrebne. Iz tog razloga podržavam dolazak Ubera u Zagreb i namjeravam ga redovno koristiti - pojašnjava Saša Cvetojević.
Loic Amado zaključuje kako je Hrvatska kul tržište i zanimljiva zemlja s velikim potencijalom rasta zbog turizma.
- Posljednjih mjeseci aplikacija Uber u Zagrebu skinuta je 13.000 puta. To pokazuje izniman interes korisnika. Zato tvrdimo da gradovi biraju nas, a ne mi njih. Već iduće godine mogli bismo se proširiti i na Dubrovnik, Split, pa i neke otoke - najavljuje Amado.
Uber je trenutačno dostupan u 21 članici Europske unije.
Sličan su model s licenciranim prijevoznicima odabrali za ulazak na većinu europskih tržišta, za razliku od modela koji je lansiran u SAD-u i koji predviđa da za Uber rade svi vlasnici automobila koji naprosto žele dodatno zaraditi. Iako je Uber na takvom poslovnom modelu izrastao u dosad najuspješniji i najvredniji startup te u samo pet godina dosegnuo vrijednost kompanije koja se procjenjuje na čak 51 milijardu dolara, na mnogim je tržištima dočekan kao nelojalna konkurencija. Zbog toga je suočen i sa sve više sudskih postupaka, pa i zabranom rada na pojedinim tržištima.
Kako radi Uber
1. Korisnik preko aplikacije instalirane na smartphoneu naručuje prijevoz. U slučaju Hrvatske, prijevoz će obavljati registrirani taksisti, ali Uber u drugim zemljama povezuje vas sa svakim korisnikom koji nudi prijevoz iako nije registriran za taksi vožnju.
2. Aplikacija vas automatski locira i zaprima zahtjev koji prosljeđuje najbližemu vozaču registriranom na Uberu, a njegovo kretanje možete pratiti na ekranu telefona.
3. Nakon obavljene vožnje Uber automatski tereti vašu kreditnu karticu koju je nužno ostaviti kod registracije, sebi uzima proviziju, a ostatak prosljeđuje vozaču koji vas je prevezao. Uberova provizija je najčešće 20 posto.
Od startupa do diva koji vrti milijarde
2010. godina
- Travis Kalanick dobiva veliku ideju za aplikaciju za spajanje vlasnika vozila s korisnicima koji traže prijevoz i osniva kalifornijski startup s Garrettom Campom
2010. godina
- pokreće aplikaciju UberCab koja do kraja te godine mijenja ime u samo Uber
srpanj 2010.
- prva vožnja Uberom u San Francisku, ujedno prvih pet dolara prihoda za Uber
2011. godina
- Uber je uspio prikupiti 49 milijuna dolara kapitala,
prosinac 2011.
prvo širenje izvan SAD-a u Pariz, zatim i u Veliku Britaniju
2013. godina
- Google u Uber ulaže 258 milijuna dolara
2015. godina
- Uber je suočen sa zabranama rada na brojnim tržištima, na zabrane u Njemačkoj i Španjolskoj odgovorio protutužbom pred Europskom komisijom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....