Kad je 2008. godine otvoren, na novom terminalu londonskog aerodroma Heathrow zavladao je potpuni kaos. Otkazivani su letovi, tehnika nije radila, zaposlenici su bezglavo jurili okolo ne znajući što im je posao. Bilo je potrebno više od tjedan dana da se stanje normalizira.
Za pet mjeseci u Zagrebu će biti otvoren novi terminal Zračne luke Franjo Tuđman. Loïc Briand već godinu dana sa svojim timom radi na pripremi i treniranju zaposlenika aerodroma koji će se početkom ožujka sljedeće godine iz zgrade postojećeg aerodroma prebaciti na svoja radna mjesta u novi terminal.
Testiranja i treninzi
“Važno je da svi koji sudjeluju u radu aerodroma, ne samo zaposlenici nego i druge službe, poput aviokompanija, zakupaca, osiguranja, policije i ostalih znaju gdje moraju obavljati svoje radne zadatke, znaju kako osigurati da se putnici neometano kreću po prostoru terminala te razumiju sve procese, od parkiranja automobila do ulaska u avion i obrnuto. ORAT uključuje i vježbu za evakuaciju”, naglašava Briand.
No, ne uvježbavaju se samo zaposlenici zagrebačke zračne luke, svi koji sudjeluju u radu aerodroma također su dio procesa familijarizacije i pripreme - aviokompanije, predstavnici uslužnih djelatnosti na aerodromu, policija, carina… Na dan puštanja terminala u promet sve mora potpuno funkcionirati i Zagrebu se ne smije dogoditi Heathrow. Briand je uvjeren da i neće.
“Kada je zgrada aerodroma izgrađena, većina ljudi misli da je sve spremno. Ali nije tako. Uspješno otvorenje terminala ne čini samo zgrada, već ljudi koji u njoj rade”, naglašava Briand. On u ime Aeroports de Paris Managementa sa svojim timom u Zagrebu provodi proces ORAT. Pod tim nazivom krije se čitav skup procedura, operativnih testiranja, familijarizacije i treninga koje zaposlenici aerodroma moraju proći kako bi bili spremni preuzeti poslove na novom aerodromu.
Svi scenariji
“U Zagrebu smo s ORAT-om počeli u rujnu 2015. godine i naš posao će biti završen u lipnju 2017. Dvadeset i dva mjeseca je neko uobičajeno razdoblje za ovaj proces”, naglašava Briand.
Do otvaranja novog terminala bit će provedeno ukupno 80 raznih testova tijekom posljednjih 90 dana prije otvaranja. Kako bi uvjeti bili što realniji, bit će angažirani i volonteri koji će “glumiti” putnike.
Briand kaže kako će planiraju angažirati do 400 volontera na isti dan tijekom najvećeg testa.
Za početak će biti samo 50 volontera “putnika”, a sa svakim sljedećim testom njihov broj će se povećavati.
Oni će imati različite scenarije te će glumiti putnike na dolaznim, odlaznim i povezanim letovima. Kulminacija ORAT-ovih operativnih testiranja će se dogoditi netom prije službenog puštanja terminala u promet. U intenzivnoj suradnji s aviokompanijama, pojedini avioni će umjesto s postojećeg terminala poletjeti s novog. Tada će se najbolje vidjeti kako zaposlenici funkcioniraju u novom okruženju. Od spajanja aviona na most do ulaska putnika u taxi i odlaska s aerodroma. Briand kaže kako će putnicima biti prethodno najavljeno da će sudjelovati u testiranju sustava. Uglavnom, važno je prije otvaranja uvježbati ljude i zaposlenike podvrgnuti svim mogućim scenarijama.
Tim za ORAT sastoji se od 10 ljudi. Riječ je o zaposlenicima ADP Grupe, turskog TAV-a i MZLZ-a. Briand je bio zadužen za provedbu ORAT-a novih terminala aerodroma Sharm el-Sheikh, Monterrey, Mauritius.
On je jako zadovoljan kako su zaposlenici zračne luke u Zagrebu predani procesu pripreme prije otvaranja.
Dobar model
Prema planu, sav promet će se tijekom jedne noći prebaciti s postojećeg na novi terminal. Laiku se to čini komplicirano i zahtjevno, no Briand tvrdi kako je to jako dobar model.
“Preporučujem da se to učini preko noći. Iz perspektive operatora aerodroma to je najjednostavnije. Ako to radite fazno, imate dupliranje poslova. Osim toga, to je jednostavnije i za putnike”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....