NESREĆA LETA MS804

Pilot je ipak kontaktirao s kontrolom leta? 'Obavijestio ih je o riskantnom potezu'

 Reuters

Misterij oko nesreće egipatskog aviona na letu MS804 u ponedjeljak je dobila neočekivani obrat nakon što je objavljeno da se pilot odlučio na naglo spuštanje nakon što se pojavila vatra u zrakoplovu.

Francuska televizija M6, pozivajući se na neimenovane dužnosnike u francuskoj upravi za zrakoplovstvo, tvrdi da je pilot Mohamed Ali Shoukair razgovarao nekoliko minuta s kontrolorima leta u Kairu i rekao im da će se zbog požara koji je u avionu izbio pokušati naglo spustiti kako bi naglom promjenom tlaka pokušao rastjerati dim koji je već navodno počeo sukljati u sam kokpit, prenosi Daily Telegraph.

No, te su tvrdnje u kontradikciji s onima istražitelja koji kažu da nije bilo kontakta s pilotom prije nego se avion srušio u Sredozemno more.

I egipatsko ratno zrakoplovstvo demantira tvrdnje M6 te kažu kako pilot prije nesreće nije razgovarao s kontrolorima.

Prisilno spuštanje može biti vrlo opasno jer može prouzročiti naglu promjenu tlaka u kabini.

Britanski Independent upozorava da je nekoliko sati nakon prvih vijesti o nestanku EgyptAirovog Airbusa glasnogovornik aviokompanije izjavio da je pilot poslao poziv u pomoć, no kasnije su ga u ratnom zrakoplovstvu demantirali.

U međuvremenu, tijela žrtava dopremaju se u Kairo gdje će biti podvrgnuta identifikaciji.

Francuske vlasti objavile su da nema planova o strožoj kontroli na aerodromima s obzirom da je kontrola ionako na vrlo visokoj razini od pariških napada. No službenica na aerodromu Charles de Gaulle, Pauline Godebout veli da 'u sistemu postoje slabe točke' te da se provjere identiteta onih koji ulaze u zračnu luku ponekad rade, a ponekad ne.

'Provjere se ne obavljaju sistematski da bi se izbjeglo stvaranje gužvi, jer i ljudi koji čekaju u redu na provjeru također mogu biti meta napada', objasnio je glasnogovornik aerodroma.

No, ne slažu se svi s mišljenjem da je razina pripravnosti na adekvatnoj razini.

Celine, zaposlenica koja radi na parkiralištu aerodroma misli da se na sigurnost ne obraća dovoljno pažnje. Ona i njezini kolege zaduženi su da paze na ostavljenu prtljagu, no kaže da je vrijeme odaziva policije predugo.

'Jedinici za eksplozive treba oko 30 minuta da dođu ovamo. Za to vrijeme bomba lako može eksplodirati. Jako se bojim i mislim da bi razina sigurnosti trebala biti na višem nivou.'

Za to vrijeme, nastavlja se potraga za crnim kutijama iz srušenog aviona za što su egipatske vlasti dopremile i posebnu podmornicu. Obitelji poginulih upozorene su da bi izvlačenje svih tijela moglo potrajati i nekoliko tjedana jer se radi o vrlo velikim dubinama.

Podmornica može dosegnuti dubinu od oko 3.000 metara, no Sredozemno je more mjestimice i dublje od toga. Potraga se zato nastoji ubrzati jer baterije u crnim kutijama rade samo mjesec dana. Američka mornarica objavila je da su dosad našli tek oko 100 komada krhotina.

U Kairu je održana i misa zadušnica za 9 koptskih kršćana koji su bili u avionu. Među poginulima je i 22-godišnji Islam Usama koji je bio u Parizu na praznicima. Njegov brat Mohammed ispratio ga je na aerodromu. Nakon vijesti o nesreći i sam je pohitao u Kairo kako bi bio s obitelji.

'Još nisam svjestan što se dogodilo. Ne mogu razmišljati, ovo je strašno', kaže Mohammed.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:12