RAT U KAZALIŠTU

Vrije u HNK Split, sindikati traže ostavku intendanta, on poručio: ‘Dočekalo me 400 tisuća eura duga, a danas...‘

Vicko Bilandžić

 Nikola Vilic/Cropix
Obavili smo najhitnije- sanirali zapadnu fasadu gdje je prijetila opasnost od pada žbuke na prolaznike te premjestili skladište

"Mislim da je vrijeme da i ja nešto opširnije kažem o Hrvatsko narodno kazalište Split", uvodna je rečenica duge objave na društvenim mrežama intendanta spomenutog kazališta Vicka Bilandžića, koji je ponovno suočen s kritikama - ovoga puta, onima ravnatelja Baleta Pedra Carneira.

Kako piše Slobodna Dalmacija, kamen spoticanja između Carneira i Bilandžića bila je premijera baleta "Laurencia". Balet, koji je, kažu, postavila gruzijska primabalerina Nina Ananiašvili i koji je koštao 280 000 eura, nije uspio, a intendant je zatražio očitovanje Carneira. Prema navodima, intendant je ravnatelja Baleta maltretirao zbog negativnih kritika u tisku, zaboravivši dobre, te prigovorio da se ulaznice ne prodaju. Careira je, dodaju, ustvrdio da je i prije bilo loših kritika i za drame i za opere, no ravnatelje se nije prozivalo i tražilo da opravdaju svoje umjetničke izbore, pogotovo ne na "toksičan i negativan" način. Kako navode u nastavku, komentirao je i da ansamblu nedostaje, prije svega muških, plesača, ustvrdio da se propustilo popuniti potrebna mjesta te se potužio na negativnosti i nedostatak poticajnog okruženja.

No, Carneirino nezadovoljstvo nije jedino s kojim se intendant mora nositi. Naime, Sindikat HNK Split gradonačelniku Ivici Puljku poslao je pismo i zatražio intendantovu ostavku, dok je Kazališno vijeće gradonačelniku Splita prije desetak dana uputilo obrazloženje odluka o neprihvaćanju programskog i financijskog izvještaja, o čemu je također pisala Slobodna Dalmacija.

Što, pak, na kritike nezadovoljnika kaže prozvani intendant? Svoje viđenje Bilandžić je iznio u ostatku spomenute objave, koji glasi:

"Među djelatnicima s kojima sam ja u kontaktu ne vidim nezadovoljstvo, dapače.

Kazalište je punije nego prije, više je predstava, događanja i gostovanja. Značajno je više posla, što je vidljivo iz polugodišnjih rezultata a svjedočimo tome i na 34. Marulićevim danima.

Svjestan sam da postoje otpori mojoj namjeri da tijekom godine uvedem digitalnu kontrolu pristupa uz evidenciju radnog vremena ali i značajna podrška onih koji rade - te žele da se njihov rad i zalaganje jasno vide. Konstantno poboljšanje materijalnih i ostalih uvjeta rada, te dostupnost edukacija i alata za sve djelatnike ono je što vuče kazalište naprijed i tome smo predani.

Uvjeren sam da je takav moj pristup u interesu publike i djelatnika. Takvim radom ispunjavamo svoju svrhu javnog kazališta i pokazujemo odgovornost prema osnivaču, Gradu Splitu i našim sugrađanima zbog kojih i postojimo i koji su naši pravi vlasnici. Tim putem namjeravam nastaviti.

Trenutno smo fokusirani na završetak 34. Marulićevih dana, svi programi su odlično posjećeni. Na kraju Festivala, van konkurencije, ugošćavamo pobjednika prošlogodišnjeg Sterijinog pozorja. Uskoro nam stiže i Sarajevsko narodno pozorište s baletom "Sjećaš li se Dolly Bell?", obnavljamo „Spli‘ski akvarel“, predstavu čiju važnost za Split ne treba posebno naglašavati. Jednu od izvedbi „Akvarela“ poklonili smo umirovljenicima. Krajem svibnja dolazi naša K-HNK koprodukcija s riječkim HNK Ivana pl. Zajca, suvremeni balet "Grand Finale."

Planiramo bogato Splitsko ljeto i nekoliko gostovanja na važne festivale (Sterijino pozorje Novi Sad, Banja Luka, Vinkovci, Sarajevo, Rijeka, Šibenik...) tijekom svibnja i lipnja. Na jesen ćemo se vjerojatno predstaviti i u Beogradu, a pored te međunarodne suradnje tu su i one sa Sarajevom i Mariborom, a to je tek početak.

Točno je da nisam zadovoljan nekim odlukama u Baletu, kao i određenim procesima i rezultatima te komunikacijom unutar Baleta. Očekujem još veći iskorak u kvaliteti u tom segmentu. U konstantnoj sam izravnoj komunikaciji s bitnim ljudima u baletu unutar i van HNK Split te tu očekujem skore promjene.

Prošli tjedan je kod nas radio g. Pascal Touzeau, poznati koreograf i bivši plesač. Ansambl ga je odlično primio, on je jako zadovoljan ansamblom te se nadam da ćemo se uskoro često viđati. Danas nam je došla naša proslavljena koreografkinja Valentina Turcu koja će upoznati ansambl, pregledat ćemo lokacije te završiti dogovore oko produkcije Gospođe Bovary na 70. Splitskom Ljetu.

Ukratko, unatoč nestabilnosti kroz koju prolazimo zbog neprihvaćanja plana i programa od strane Kazališnog vijeća, pokušavamo i uspijevamo i te kako kvalitetno raditi te dovoditi najbolje umjetnike koje do sada Split nije vidio što je i obilježilo ovu sezonu.

Aktivno provodimo procese zapošljavanja i biramo samo one najbolje a uskoro ćemo predložiti promjene sistematizacije kako bi poslovni procesi bili učinkovitiji. Naravno, s ostatkom društva dijelimo sve probleme tržišta rada te teško dolazimo do kvalitetnog neumjetničkog kadra ali pomalo uspijevamo.

Unatoč dugu koji sam zatekao prije godinu dana od preko 400.000 eura, danas smo konačno nakon desetak godina ponovno financijski stabilni te sve svoje obaveze plaćamo na vrijeme. Vjerujem da kazalište nikada nije imalo više novca na računu nego danas.

Više od toga, zbog dobrog poslovanja u drugom dijelu prošle godine financijski smo trenutno sposobni za ulaganja čim se posloži zakonska procedura koja uključuje rebalans financijskog plana. Planiramo vlastitim sredstvima obnovu stolica u gledalištu, nabavku novog kombija, nove strojeve u nekim radionama i na pozornici, novi baletni pod i dio rasvjete, novu vanjsku pozornicu, novu PC opremu, maksimalnu administrativnu digitalizaciju poslovanja, edukacije, obnovu nekih instrumenata...

Grad za nas planira nabavu vanjske pozornice, između ostalog i za Peristil. Nadamo se projektnoj dokumentaciji zgrade kako bi dogodine aplicirali za energetsku obnovu preko Eu fondova.

Najhitnije zahvate poput urgentnog saniranja zapadne fasade gdje je prijetila opasnost od pada žbuke na prolaznike, sređivanje dvora, sanaciju nekih prostorija, premještaj skladišta smo već obavili.

Posla je jako puno i volio bi da ga mogu raditi u miru ali očito to nije moguće na poziciji intendanta pa nek bude kako je. Mislim da se vidi kako smo napravili puno, planiramo još i više, te se nadam da će i KV to shvatiti jer bez podrške Kazališnog vijeća ne mogu raditi."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 15:29