Brending za početnike

Ruediger Goetz, svjetski stručnjak za rebrending

Zašto je važan logotip i ima li on svoju budućnost

Jedan od poznatijih europskih stručnjaka za rebrending, profesor Ruediger Goetz, koji vodi agenciju KW43 Branddesign, za Jutarnji priča o digitalnoj komunikaciji i svjetskim trendovima u dizajnu. Njegova se tvrtka bavi strateškim brend dizajnom, a osnovana je 1998. kao dio Grey grupe specijaliziran za korporativni dizajn. Agencija podržava njemačke, kao i međunarodne tvrtke iz različitih industrija i kontinuirano se plasira među najbolje agencije te vrste u Njemačkoj

Pojedinac se na dnevnoj bazi u prosjeku 10 tisuća puta dnevno susreće s nekom oglasnom porukom od koje svaka sadrži logotip kojim se može identificirati oglašivača. Povrh toga, u oglasima se susrećemo s nebrojenim proizvodima poput pametnih telefona, automobila ili kave. Većinu takvih oglasnih poruka primamo nesvjesno. Ogromna je to količina logotipa za probaviti, a u budućnosti će ih biti još i više.

Uloga logotipa je, međutim, i usmjeravajuća. Oni nas podsjećaju na naše potrebe, referiraju se na relevantne proizvode, jednako kao i na kvalitetu i porijeklo proizvoda. Logotipi omogućuju slanje društvenih impulsa poput stava, statusa i interesa za druga ljudska bića i često su integralan i privlačan dio iskustva s proizvodom.

Digitalna komunikacijska tehnologija je uvelike ubrzala raširenost logotipa. Ipak, njihov uspjeh je također i njihova slabost. Kako se njihova prisutnost povećava, oni dosežu svoje funkcionalne granice. Potrošači prilagođavaju svoje filtere za pažnju i tako sve više isključuju poplavu logotipa.

Ima li logotip budućnost? Ukratko, ima.

Posebno u vremenu pretjerane medijske potražnje, brendovi s pametnim vizualom, sažetim i relevantnim sadržajem, kombinirani s upečatljivim formatima, mogu biti vodilja za potrošače i proizvođače.

Primjeri koje navodim niže u tekstu, pokazuju kako različiti brendovi reagiraju na današnje potrebe. Demonstriraju i što je potrebno za uspješno upravljanje brendom: kreativni koncept koji ne samo da koristi nove mogućnosti na inteligentan način, već se također vraća snazi tradicionalnog umijeća dizajniranja.

Znakovi vremena nisu manji, već pametniji logotipi.

Deichmann

Sedam godina star redizajn Deichmanna i dalje sadrži aspekte inovativnog i aktualnog brend dizajna. Cilj je bio modernizirati i ojačati stručnost ovog modnog proizvoda, bez da se izgubi srž brenda.

Novi koncept, koji se fokusirao na digitalnu primjenu, prepoznaje snagu ikone brenda i reducira je na beskompromisno jednostavnu formu, ali uz nježniju pojavnost. Međutim, u današnje vrijeme ikona mora biti jednako uvjerljiva i u digitalnom kao i u analognom okruženju, te doživljena svim osjetilima. Zato je novi logotip dizajniran iz polazišta potpuno trodimenzionalnog objekta, ne samo da bi dobro izgledao, već da bi budio dobre osjećaje.

Montblanc

Ovaj redizajn ukazuje na još jedan aspekt inovativnog upravljanja brendom, točnije na tipografiju, koja je vrlo tradicionalan, premda često zanemaren element. Zadatak je bio adaptirati brend potrebama digitalnih medija, što je za luksuzan brend glavni izazov.

Uz suptilno grafičko pojednostavljenje znaka, razvijen je poseban Montblanc font za naslove. Izveden iz karakteristične geometrije logotipa, omogućuje vizualno snažnu konzistenciju brenda. Na taj način, svaka komunikacija, bilo da je tiskana ili digitalna, suptilno razotkriva identitet brenda i njegove vrijednosti. U svijetu novih medija, gdje je sadržaj nova valuta, time je svaka poruka automatski brendirana.

Thinkstep

PE International je globalni lider na tržištu softvera za održivost. Cilj rebrendinga bio je poduprijeti tu tržišnu poziciju sa svježim, disruptivnim konceptom, počevši s novim imenom Thinkstep koji demonstrira povjerenje, razumijevanje i obećanje. Vizualna jezgra novog imidža brenda simbol je koji predstavlja snagu kompanije. Riječ je o stilistički pojednostavljenome globusu koji kontinuirano mijenja boje, predstavljajući Thinkstep na dinamičan način.

Ono po čemu je digitalna aplikacija ovog logotipa posebna jest činjenica da je povezana s bazom podataka tvrtke. Ona sadrži jedinstveni skup informacija o održivosti iz raznih područja, čineći temelj uspjeha Thinkstepa koji se kontinuirano razvija. Ikona se grafički mijenja istim tempom kako baza podataka raste. Na taj način znak ne samo da privlači pažnju, već samom činjenicom da ga pokreću podaci, reflektira ono po čemu je ova tvrtka posebna.

Piše Ruediger Goetz

Želite li doznati više o rebrendingu pogledajte specijal Jutarnjeg lista: Ultimativni vodič kroz rebrendiranje malih i srednjih poduzetnika s hyperlinkom https://native.jutarnji.hr/rebrending/

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 21:06