Marica Jug već se dvadeset godina bavi ekološkim uzgojem voća i proizvodnjom sokova i octa od jabuka, koje uzgaja u blizini Našica. Marica se vratila iz inozemstva kako bi na djedovini s obitelji stvorila nešto novo i održivo, a rezultat su prvi ekološki certificirani sokovi i ocat, koji su se mogli pronaći u domaćim specijaliziranim, ekološki orijentiranim prodavaonicama.
Njezina obitelj počela je s ekološkim uzgojem prije nego što je to bilo popularno i na domaćem tržištu gotovo da nije bilo potražnje i tržišta ekoloških proizvoda. Borili su se s plasmanom proizvoda koji su otpočetka bili iznimno kvalitetni, no veliki zaokret u poslovanju dogodio se kad ih je otkrio Davor Bruketa te su započeli suradnju s agencijom Bruketa&Žinić&Grey.
"Bila je to nišna kategorija na našem tržištu, a konkurencija su bili primarno ekološki proizvođači iz inozemstva", objašnjavaju u agenciji izazove s kojima su se susretali 2010., kad su radili na brendiranju OPG-a Jug.
Temelj brenda zato je upravo gospođa Marica, kao osoba koja stoji iza tog domaćeg proizvoda. Zato Maričin sok vizualno u prvi plan stavlja nju, odnosno njezine čizmice u svim bojama, u kojima svakodnevno brine o svojim voćkama.
"Kategorija organski uzgojenih proizvoda iznimno je zahtjevna, ima posebna pravila, a konkurencija je bila velika. Bio je profesionalni izazov pronaći način da pomognemo Marici Jug", kaže Davor Bruketa, kreativni direktor agencije koja je tada radila s Maricom Jug.
Ono što posebno veseli u projektu je da je gospođa Marica duša samog brenda koji svojim sokovima pokazuje da je moguće baviti se ekološkom poljoprivredom u Hrvatskoj i time vraća nadu našim domaćim eko proizvođačima.
"Iako se zapravo bavi važnim stvarima, ovaj brand nije preozbiljan i krut, nego pozitivan, optimističan, razigran i veseo i pokazuje užitak voćarstva, jer takvi su i oni koji proizvode taj sok, Marica Jug i njezina obitelj", objašnjavaju iz agencije.
"Po čizmicama i zanimljivim pričama na proizvodima, koje nam je osmislio tim iz agencije, postali smo prepoznatljivi na tržištu. Zbog toga sam im neizmjerno zahvalna. Osim prepoznatljivosti, brendiranje je potaknulo veće kupce da se zainteresiraju za nas, što je rezultiralo i većom prodajom. Prvi dizajn Maričinih sokova našao se na tržištu 2010. i otada se prodaja znatno povećala", kaže nam gospođa Marica.
Unatoč povećanju kapaciteta i prodaje, kao mali proizvođači nisu bili u mogućnosti oglašavati se u medijima, ali su ostali vidljivi zahvaljujući agenciji Bruketa&Žinić&Grey koja ih je promovirala u svojoj kampanji, objašnjavaju nam u OPG-u Jug.
Pokušali su, kaže gospođa Marica, tijekom svih ovih godina prilagoditi se tržištu i zadovoljiti potrebne standarde da bi naši proizvodi bili sigurni za kupca i našli svoje mjesto na policama.
"To je u današnjim uvjetima teško postići jer ne postoje dvostruki kriteriji; iste zahtjeve mora zadovoljiti i mali i veliki proizvođač da bi njegov proizvod dospio na policu. To iziskuje puno rada, truda i financijski je zahtjevno. Unatoč svim problemima s kojima se susrećemo svakodnevno, danas smo dio priče koja ima kontinuitet. Proizvode plasiramo u trgovine zdrave hrane, nekoliko trgovačkih lanaca i nešto izvozimo u Sloveniju. Jednom prilikom je agencija B&Ž&G objavila dizajn naših proizvoda u članku u Americi, a i naše proizvode slali smo na sajam u New Yorku", objašnjava ponosna vlasnica ekoloških sokova.
Općenito, reakcije klijenata i prijatelja na novu ambalažu proizvoda tog malog obiteljskog gospodarstva otpočetka su bile izvrsne. Svi koji su se dosad susretali s njihovim proizvodima, bilo u trgovini ili na sajmovima u zemlji ili inozemstvu, bili su oduševljeni jednostavnošću dizajna.
"Puno ljudi mi je reklo da ih vraća u djetinjstvo i da ih asocira na basne, samo su u našem slučaju personificirane voćke, a ne životinje", objašnjava gospođa Marica i dodaje da ona ni nakon 18 godina nije postigla željeni cilj za rast i prodaju, ali je zadovoljna jer je od malog voćnjaka došla do toga da danas u cijeloj Hrvatskoj znaju za Maričine sokove i OPG Jug.
"Naš mali voćnjak u Slavoniji unatoč svim problemima živi svoju bajku", zaključuje vlasnica OPG-a Jug.
NAGRADNI NATJEČAJ: BRENDIRAJ SVOJU TVRTKU
Inspirirala vas je priča Marice Jug? Razmišljate o novom brendingu tvrtke?
Ukoliko ste mali ili srednji poduzetnik, prijavite se i osvojite novu brend strategiju i potpuno novi vizualni identitet koji za vas omogućava Fortenova grupa u suradnji s najboljim dizajnerima i komunikacijskim stručnjacima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....