Izostanak tradicionalnih okupljanja u Gorici, Varaždinu i Osijeku ove je godine omogućio vozačima više vremena za prerade i dorade na bolidima, ali i za neke nove projekte. Poput legendarnog izumitelja Grunfa iz grupe TNT, momci su se zavukli u garaže i cijelu godinu slobodno vrijeme trošili na svoje većinom pretpotopne i davno zaboravljene automobile. A iz mračnih i vlažnih prostorija na užarenu grobničku pistu izašli su dvadesetak godina starim Opelima, Volkswagenima, Zastavama i Renaultima, i redom iza sebe ostavljali tvorničke automobile vrijedne i po 100.000 eura.
Jedan od njih je i Ivan Fakin iz Zagreba za volanom Fiat Tipa. S skromnim buđetom, ali mnogo znanja, Ivan je iz 500-tinjak eura vrijednog rabljenog Fiata napravio rasnog trkača. S minimalnim, ali pametnim preinakama na 2.0 8V motoru s četvrt milijuna km na satu, trkaćim slick gumama i nešto nitra, Fiat je dogurao do trećega mjesta u klasi. No, više od mjesta na podiju, Ivana će razveseliti činjenica da je na 402 metra njegov 15.000 kuna vrijedan Tipo brži od 650.000 kuna vrijednog Mercedesa C63. Limuzina koja AMG ovih postrojenja u Affalterbachu izlazi opremljena 6.3 V8 motorom s 457 KS i 600 Nm, u stražnji je kraj narančastog Fiata toga vikenda gledala čak dvaput.
Marko Fržop, jedan od prošlogodišnjih iznenađenja, ponovno je izazvao pomutnju na stazi. Njemu je naime uspjelo što dosad nije niti jednom vozaču iz Hrvatske. U kvalifikacijama je Alfom 145, u kojoj su 4x4 pogon i 2.0 turbo motor iz Lancie Dedre, probio magičnu granicu od 11 s i bacio rukavicu u lice dosadašnjem rekorderu, Ediju Grubeliču iz Slovenije. No, najbržu klasu ipak nije osvojio. Lovorike su pripale Michaelu Kleti, koji je do Rijeke potegnuo čak iz Njemačke. Iskusni tridesetogodišnji streetracer, potvrđen na mnogobrojnim europskim drag natjecanjima, na grobnički aerodrom dopremio je naizgled sasvim običan VW Golf druge generacije. Malo bolji pogled na Golfa otkrio je posebne gume za utrke ubrzanja, a pravi šok uslijedio je nakon podizanja poklopca motora - u prednjem kraju smjestio se ogromni 3.2 V6 izvađen iz kombija Multivan T5. Motor koji u serijskom izdanju razvija 235 KS dodatno je ojačan sa dvije Garrettove Gt30R turbine, pa sada razvija i do 650 KS! Osim brutalno snažnim motorom, Michaelov bolid opremljen je i posebno prerađenim DSG mjenjačem iz Golfa V R32, te stražnjim diferencijalom posuđenim od Bube RSI, što 1200 kg teškom bolidu omogućuje da 402 m prevali za nevjerojatnih 9,6 s. Ipak, njemački monstrum u Hrvatskoj nije disao punim plućima, no 10,528 s, koje su mu bile potrebne za prolazak kroz cilj, bile su dovoljne za novi rekord natjecanja.
Još je jedan stari znanac oduševio napaljenu publiku. Edvard Galić, dosad poznat po monstruoznoj Opel Asconi sa 3.0 turbo motorom iz Lotus Omege, ove je godine ostvario svoj san i stvorio pravo američko drag čudovište. Iako se Chevrolet Malibu ne može okarakterizirati kao izvorni muscle car, Edin monstrum sledio je krv u žilama okupljenih kada je na startu klase Pro Competition (10,999 – 11,999 s) upalio motor obujma čak 11 litara. U tom su trenutku i rezultat i rekordi i protivnik postali potpuno nevažni, a pažnju je plijenio samo 1073 KS snažan V8, čija je rika nadglasala i gromoglasne ovacije brojne publike.
Michael Kleta opremio je VW Golf druge generacije 3.2 V6 motorom i DSG mjenjačem
Novi rekord 402 Street Race natjecanja
Edvard Galić zamijenio je Opel Asconu sa Chevrolet Malibuom koji iz V8 motora obujma 11.000 ccm izvlači čak 1073 KS
Legenda 402 SR, Lovro Badurina s Krka, na ovogodišnjem se natjecanju pojavio s kartingom pokretanim motorom od Jet Ski skutera za vodu
Ivan Fakin svojim se Fiat Tipom promaknuo u jednog od heroja vikenda
Osim automobila, uzdahe publike mamile su atraktivne hostese i tradicionalni Sexy car wash
Rezultati - Nedjelja 31.08.2008.
16 Sportsman
- Dario Ljubičić
- Ivan Samarđija
- Jure Špindler
15 Stock Competition
- Anto Josipović
- Domagoj Vučemilović
- Ivan Vulović
14 Super Street
- Dario Nišević
- Goran Kožić
- Tomislav Radić
13 R Series
- Marko Sitar
- Slobodan Petošević
- Gregor Erman
12 Pro Street
- Gianni Santi
- Gregor Tuš
- Ivan Fakin
11 Pro Competition
- Siniša Basta
- Hrvoje Šiletić
10 Ultimate One
- Michael Kleta
- Edi Grubelič
Time winner: Michael Kleta – 10,528 s
Rezultati - Subota 30.08.2008.
16 Sportsman
- Rade Kosanović
- Igor Baburić
- Nihad Seferagić
15 Stock Competition
- Milan Joka
- Anto Josipović
- Alen Babić
14 Super Street
- Renato Žudić
- Samo Crkovnik
- Mirsad Merdanović
13 R Series
- Nebojša Blagojević
- Mario Kardum
- Ivan Vujaković
12 Pro Street
- Lončar Andrej
- Gregor Tuš
- Zoran Blažević
11 Pro Competition
- Siniša Basta
- Edvard Galić
Time winner: Siniša Basta – 11,367 s
Davor Grubić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....