ZAGREB - Jure Radić sa suradnicima pobijedio je na natječaju za projekt budućeg mosta Jarun u Zagrebu.
Stručno povjerenstvo u kojem su bili predstavnici grada Zagreba i društva građevinskih konstruktora u srijedu su među deset radova kao najbolji odabrali njihov projekt za most preko Save u Zagrebu.
Jutarnji list dobio je simulaciju izgleda budućeg mosta koji će u zapadnom dijelu Zagreba premostiti Savu. Riječ je o ovješenom mostu dugačkom oko 700 metara, širokom oko 40 metara i višem od 80 metara.
Na mostu bi se promet trebao odvijati kroz tri prometna traka u svakom smjeru, sredinom će prolaziti tračnice za metro ili laku gradsku željeznicu, a sa svake strane mosta predviđena je pješačka staza. Specifičnost mosta je izlomljeni šuplji pilon visine oko 80 metara.
Prema tvrdnjama naših sugovornika, takav pilon nije napravljen nigdje u svijetu. Izgled mosta se, prema prezentiranim slikama, drastično razlikuje od prvotnih ideja projekta.
Smatralo se, naime, da će biti riječ o običnom grednom mostu. No, povjerenstvo je u natječaju zatražilo da most predstavlja suvremeni domet građenja te da bude dio novog izgleda obale Save, pa je na kraju ispao mnogo glamurozniji.
Most Jarun dio je projekta nove prometne regulacije u gradu Zagrebu. Kad se sagradi, putnici koji budu ulazili u Zagreb na Lučkom i željeli otići u zapadni dio grada neće morati ulaziti u grad. Oni bi skrenuli kod Sveučilišne bolnice i novom prometnicom stigli na most.
Sa sjeverne strane mosta prometnica bi prolazila zapadnom stranom jezera Jarun i prelazila Ljubljansku aveniju te se spojila na Vrapčansku ulicu. Prema prijašnjim najavama zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, most bi se trebao početi graditi ove godine, a prema procjenama, za završetak su potrebne oko dvije godine. Zasad je teško procjenjivati troškove gradnje, ali naši sugovornici smatraju da bi oni mogli iznositi između 30 i 50 milijuna eura.
Uskoro bi se trebao raspisati i natječaj za projekt mosta Bundek, koji bi, prema ranijim najavama, trebao biti još glamurozniji jer je riječ o objektu kojim se ulazi u grad Zagreb.
Krešimir Žabec
Stručno povjerenstvo u kojem su bili predstavnici grada Zagreba i društva građevinskih konstruktora u srijedu su među deset radova kao najbolji odabrali njihov projekt za most preko Save u Zagrebu.
Jutarnji list dobio je simulaciju izgleda budućeg mosta koji će u zapadnom dijelu Zagreba premostiti Savu. Riječ je o ovješenom mostu dugačkom oko 700 metara, širokom oko 40 metara i višem od 80 metara.
Na mostu bi se promet trebao odvijati kroz tri prometna traka u svakom smjeru, sredinom će prolaziti tračnice za metro ili laku gradsku željeznicu, a sa svake strane mosta predviđena je pješačka staza. Specifičnost mosta je izlomljeni šuplji pilon visine oko 80 metara.
Prema tvrdnjama naših sugovornika, takav pilon nije napravljen nigdje u svijetu. Izgled mosta se, prema prezentiranim slikama, drastično razlikuje od prvotnih ideja projekta.
Smatralo se, naime, da će biti riječ o običnom grednom mostu. No, povjerenstvo je u natječaju zatražilo da most predstavlja suvremeni domet građenja te da bude dio novog izgleda obale Save, pa je na kraju ispao mnogo glamurozniji.
Most Jarun dio je projekta nove prometne regulacije u gradu Zagrebu. Kad se sagradi, putnici koji budu ulazili u Zagreb na Lučkom i željeli otići u zapadni dio grada neće morati ulaziti u grad. Oni bi skrenuli kod Sveučilišne bolnice i novom prometnicom stigli na most.
Sa sjeverne strane mosta prometnica bi prolazila zapadnom stranom jezera Jarun i prelazila Ljubljansku aveniju te se spojila na Vrapčansku ulicu. Prema prijašnjim najavama zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, most bi se trebao početi graditi ove godine, a prema procjenama, za završetak su potrebne oko dvije godine. Zasad je teško procjenjivati troškove gradnje, ali naši sugovornici smatraju da bi oni mogli iznositi između 30 i 50 milijuna eura.
Uskoro bi se trebao raspisati i natječaj za projekt mosta Bundek, koji bi, prema ranijim najavama, trebao biti još glamurozniji jer je riječ o objektu kojim se ulazi u grad Zagreb.
Krešimir Žabec
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....