Kaštela i Split povezao vlak

SPLIT - Točno u 10 sati danas je sa splitskoga Željezničkog kolodvora krenuo prvi vlak na novoj međugradskoj liniji između Splita i Kaštela, koji bi trebao olakšati prometne gužve između dva grada.



- Nakon Zagreba, Split je prvi grad koji smo odlučili uključiti u naš sustav gradskog i prigradskog prometa jer je zagrebački model dao odlične rezultate. Inicijativa je pokrenuta upravo iz Kaštela, a vlak će prometovati 26 puta dnevno od 10. prosinca - rekao je Marijan Klarić, direktor HŽ-a.



Cijena karte 8 do 10 kuna



Vlak će tijekom jutra voziti svakih 30, a poslijepodne svakih 55 minuta. Vožnja do Kaštela traje 25 minuta. U prvoj fazi vlakovi će se zaustavljati u Kaštel Starom, Kaštel Gomilici i Kaštel Kambelovcu, a HŽ je sagradio ta dva nova stajališta koja imaju i rampe za invalide te posebne kanale za pristup slijepima.



Obveza je Grada Kaštela da uredi pristupne ceste i parkirališta uz nova stajališta kako bi lokalno stanovništvo moglo kombinirati vožnju automobilom i vlakom.



Cijena karte iznosi od osam do deset kuna, a mjesečna karta za radnike je 289 kuna. Od 100 do 140 kuna kretat će se mjesečne karte za studente i đake, i to uz subvenciju.



Prva faza ovog projekta stoji oko deset milijuna kuna, no HŽ planira u idućih nekoliko godina obnoviti i sagraditi prugu kako bi vlakom sa Splitom i Kaštelima povezao i Trogir.



Jeftinije i kraće do Splita



- Kaštela danas imaju 43.000 stanovnika i ova linija zaista znači jeftiniji i kraći put do Splita - istaknuo je na današnjoj promotivnoj vožnji s uzvanicima kaštelanski gradonačelnik Ivan Udovičić.



Iako je direktor HŽ-a danas najavio da će đačke i studentske putne karte uz Grad Kaštela subvencionirati i splitski autobusni gradski prijevoznik Promet, u toj tvrtki tu tvrdnju odlučno demantiraju.



- Poduzeće Promet ne može se odreći ni lipe svog prihoda da bi subvencioniralo željezničke karte, niti ćemo to napraviti. Mi možemo surađivati tako da Promet u svojim biljetarnicama prodaje i karte za vlak te da one budu zajedničke kako bi putnici mogli kombinirati ta dva prijevoza i presjedati bez kupnje posebnih karata, a onda taj prihod prosljeđivati HŽ-u. Možemo uskladiti naše linije s linijama vlaka i tu vrstu suradnje nudimo - kazao je Hrvoje Marušić, predsjednik Nadzornog odbora Prometa.

Promet: Nećemo subvencionirati



Nataša Bakotić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 01:17