Što ćemo voziti

24 noviteta za 2024.: Zbog ovih motocikala jedva čekamo proljeće iduće godine

Jubilarno 80. izdanje salona motocikala u Milanu najavilo je sezonu prepunu endura i nakeda, ali i veliki povratak supersportaša

Noviteti 2024.

 Hrvoje Tomić
image

Ducati Hypermotard 698

Marco De Ponti

1. Ducati Hypermotard: Supermoto s najsnažnijim jednocilindrašem od 78 KS izvedenim iz Panigalea 1299

Novu generaciju Hypermotarda pokreće novi, ultramoderni jednocilindraš izveden iz V2 motora Panigalea 1299 sa 659 ccm, dezmodromskim upravljanjem ventilima, usisnim ventilima od titana i 77,5 KS pri 9750 okretaja, koji s Terminognijevim ispušnim sustavom raste na 84,5 KS. Jednocilindraš nazvan Superquadro Mono krase veliki provrt od 11,6 centimetara i kratki hod od 6,24 centimetra, ali i prilično visok stupanj kompresije (13,1:1). Aluminijski blok i cilindri su novi, a klipovi i glava motora preuzeti su od Panigalea 1299. Hypermotard je dobio i novi okvir s motorom kao nosivim dijelom, pa je lakši od od 162 kilograma. Kod nas stoji 13.890 eura.

image

Yamaha MT-09

2. Yamaha MT-09: Više od redizajna za 10. rođendan popularnog Yamahinog nakeda

Tko voli MT-09, lako će prepoznati nova diodna svjetla, stražnji dio oklopa, dvodjelno sjedalo i redizajnirani spremnik goriva od 14 litara. Sjedi se više na upravljaču, jer su oslonci za noge podignuti za tri centimetra i pomaknuti unatrag za jedan. Redni trocilindraš ostaje netaknut sa 119 KS i 97 Nm, a što se tiče elektronike za iduću sezonu dobila je Slide Control i Lift Control, kao i regulaciju jačine kočenja motorom Back Slip Regulator, a instrumentna je ploča sad u bojama (TFT, 12,7 cm). Četiri je kilograma teža, a kao i dosad postojat će i izvedba SP.

image

Kawasaki Ninja 500

3. Kawasaki Ninja 500: Supersportaš kao već peti model na novoj Kawasakijevoj platformi 500

Nakon Eliminatora 500 i dva hibridna modela, slijede Ninja 500 i Z 500. Svi pokretani rednim dvocilindrašem, čiji je obujam s dosadašnjih 399 produljenjem hoda narstao na 451 ccm, ali je snaga ostala na 45 KS (kategorija A2). Umjesto 37 Nm, međutim, razvija 43 Nm i to već na 6000 umjesto dosadašnjih 8000 okretaja. Ninja 500 i Z 500 su isti ispod oklopa. U prijevodu, upside-down vilica (41 mm), podesivi monoamortizer, jedan disk sprijeda (310 mm), ABS i sjedalo na 78,5 centimetara. Jedino što je Z 500 opremljen crno-bijelim zaslonom, dok Ninja 500 ima zaslon u bojama. Novost je kod oba motocikla i pametni ključ KIPass.

image

MV Agusta LXP Orioli

4. MV Agusta LXP Orioli: Još jedna reinkarnacija kultnog Lucky Explorera

Nakon Ducatija DesertX dogodine stiže još jedan nasljednik legendarne Cagive Elephant – MV Agusta LXP Orioli, prema Ediju Orioliju, dvostrukom pobjedniku relija Dakar. Bit će proizvedeno samo 500 primjeraka pokretanih rednim trocilindrašem iz vlastitog razvoja (931 ccm, 12 ventila i stupanj kompresije 13,4:1). MV Agusta navodi podatak o 124 KS, što je dovoljno za krajnjih 230 km/h. Okvir je od krom-molibdena, kao i KTM, pa s punim 20-litarskim spremnikom goriva teži 240 kilograma. Stajat će 31.000 eura.

image

Honda NX 500

5. Honda NX 500: Blago dotjerivanje i nova oznaka umjesto CB 500 X

Japanci su CB 500 X preimenovali u NX 500, pa sad posjeća na legendarni NX 650 Dominator. Redni dvocilindraš nisu dirali, jer je i dosad sa svojih 48 KS bio na gornjoj granici dopuštenog za kategoriju A2. Osvježen je, međutim, izgled, pa sad podsjeća na uspješni 750 Transalp, a dobio je i novu instrumentnu ploču u bojama od 12,7 centimetara (TFT). Također, sad je opremljen i kontrolom proklizavanja, tri kilograma je lakši i sjedi se 4 milimetra niže (83 cm).

image

Moto Morini Corsaro 750

6. Moto Morini Corsaro 750: Naked i supersportaš s gotovo iščezlim V2

Čak pet noviteta predstavila je talijanska tvrtka sa sjedištem u Trivolziju, a od 2018. u vlasništvu kineske grupacije Zhongneng, sve s novim V-Twinom. Corsaro 750 pojavio se odmah u dva izdanja – kao naked Corsaro 750 i supersportaš Corsaro 750 Sport. Oba pokreće V2 motor s cilindrima pod 90 stupnjeva razvijen u Italiji. Oprema je vrhunska, a s punim spremnikom teži manje od 200 kilograma.

image

CFMoto 700 MT

7. CFMoto 700 MT: Nove, modernije linije i posve novi motor od 67 KS

U usporedbi s prethodnikom 650 MT, novu generaciju križanca endura i tourera osim modernijeg izgleda krasi i novi redni dvocilindraš sa 67 KS, čak 11 KS više od prethodnika, ali i okretni moment od 60 Nm. Sve to prati i elektronika: 2-kanalni ABS, kontrola proklizavanja i digitalna instrumentna ploča u bojama, kao i spremnik od 18 litara te kotači od 17 cola.

image

CFMoto 800 NK GP

8. CFMoto 800 NK GP: Sportsko izdanje nakeda u bojama Prustela

Vrlo blizu serijskoj proizvodnji izložena je studija 800 NK GP, sportsko izdanje novog nakeda 800 NK. Pokreće ga isti LC8c motor kao i bratski KTM 790 Duke. Standardni 800 NK razvija 95 KS i teži 186 kilograma, kao GP bi trebao imati bar 100 KS i kretati se oko 180 kilograma. GP oznaka aludira na tvorničku momčad Prustel u Svjetskom prvenstvu u motociklizmu (Moto3).

image

Triumph Scrambler 400X

9. Triumph Scrambler 400 X: Englezi se okreću mlađoj publici

Nakon trocilindarskog 660, Englezi su sad predstavili mladoj publici namijenjeni jednocilindarski 400 za novi Speed 400 i Scrambler 400 X. Jednocilindraš iz vlastitog razvoja iz 398 ccm izvlači 40 KS pri 8000 okretaja, a vožnju olakšavaju ride-by-wire, podesiva kontrola proklizavanja, anti-hopping spojka i mjenjač sa šest stupnjeva, kao i suzdržana težina od 179 kilograma.

image

Aprilia RS 457

10. Aprilia RS 457: RS za kategoriju A2

S novom RS457 talijanski proizvođač u sastavu Piaggija ulazi u kategoriju A2, koja dopušta najviše 48 KS, ali i najmanje 175 kilograma. Redni dvocilindraš iz vlastitog je razvoja, ali se proizvodi se u Kini, a okvir je aluminijski.

image

Benelli Tornado 400

11. Benelli Tornado 400: Iznenađenje iz radionice u Pesaru

Za razliku od preostala dva supersportaša iz serije Tornado (300 i 500), Tornado 400 pokreće u sjedištu tvrtke Benelli u Pesaru razvijeni tzv. Supersquare redni dvocilindraš sa 48 KS pri 10.000 okretaja, što je na gornjoj granici za kategoriju A2. Također, straga je umjesto klasične danas rijetka jednoručna vilica, pogotovo u klasi 400. Benelli je, inače, od 2005. u vlasništvu kineskog Qianjianga (QJ Motor).

image

CFMoto 450 MT

12. CFMoto 450 MT: Novi laki putni enduro, ali i trocilindraš od 675 ccm

Sjedalo za dvoje, podesivi vjetrobran, robusni štitnici, spremnik goriva od 17,5 litara... Riječ o novom lakom putnom enduru 450 MT, još jednom iz CFMotove serije MT. Pokreće ga već iz supersportaša 450 SR i nakeda 450 NK poznati vodom hlađeni redni dvocilindraš od 449 ccm, koji razvija 44 KS, samo četiri konjske snage manje od dopuštenih 48 KS za kategoriju A2, ali uz sasvim pristojan okretni moment od 44 Nm. Ovjes isporučuje Kayaba, a hod je i sprijeda i straga 20 centimetara. Sjedalo je na prijateljska 82 centimetra, a kotači su uobičajeni za putni enduro - 21 col sprijeda, a straga 18.

image

Yamaha XSR 900 GP

13. Yamaha XSR 900 GP: Retro-bike po uzoru na FZR i TZR

Yamaha je na aluminijski okvir svog retro motocikla XSR 900 sa 119 KS pričvrstila 7 kilograma težak poluoklop s četvrtastim svjetlom, pa sad podsjeća na nezaboravne FZR i TZR. Novost su i srebrni okvir umjesto crnog, quickshifter, a tu su i dvije boje – Legend Red i Power Grey. Cijene nisu poznate, ali postojeći XSR 900 stoji 13.000 eura.

image

Suzuki GSX-8S

14. Suzuki GSX-8R: Suzukijev izazivač Yamahe R7

Nakon GSX-8S i V-Stroma 800, Suzuki je aluminijski okvir i novi motor sa 83 KS i 78 Nm iskoristio i za supersportski GSX-8R, suparnika Yamahe R7. Okvir, ovjes i motor preuzeti su, dakako, sa GSX-8S, jedino dobavljač nije KYB nego Showa. Cijeli oklop donio je svega 3 kilograma.

image

Royal Enfield Himalayan 450

15. Royal Enfield Himalayan 450: Jeftini putni enduro s dosegom od 500 kilometara

Svjetlo dana konačno je ugledao laki putni enduro pokretan novim, modernim vodom hlađenim jednocilindrašem od 452 ccm sa 40 KS, što je sasvim dovoljno za motocikl težak 198 kilograma. Čak i u off-roadu, gdje do izražaja dolaze 20 centimetara hoda ovjesa, kotači od 21 i 17 cola i spremnik od 17 litara, što je uz potrošnju od 3,6 litara dovoljno za više od 500 kilometara. Sjedalo je na visini od 80,5 do 86,5 centimetara.

image

Benelli BKX 300

16. Benelli BKX 300: Stvoren za prve korake u off-roadu

Izgleda gotovo isto kao i na prošlogodišnjem EICMA predstavljeni BKX 250, samo je još ljepši i pokreće ga rekonstruirani motor od 292 ccm, koji razvija 29 KS i 25 Nm. Riječ je o evoluciji dvocilindraša iz TRK 251 i Leoncina 250. Ozbiljni off-road karakter otkrivaju kotači od 19 i 17 cola, kao i prednja vilica i stražnji monoamortizer hoda 18 centimetara. Jedino je spremnik skromnih 13 litara. Cijena još nije poznata, a i na tržište će tek u drugoj polovici 2024.

image

Voge DS 900 X

17. Voge DS 900 X: Jeftinije izdanje popularnog F 850 GS

Premium marka kineskog Loncina u gomili noviteta predstavila je i putni enduro DS 900 X. Okvir i ovjes preuzeti su s BMW F 850 GS, a isto vrijedi za motor, kojeg za Bavarce ionako proizvodi Loncin. Dotjerani dvocilindraš s dva milimetra duljih hodom za Voge razvija samo 97 KS i 91 Nm. Premda je od tla udaljen 19 centimetara, sjedalo je na samo 82,5 centimetara. Voge DS 900 X suh teži 220 kilograma, jer pakira spremnik goriva od 30 litara, što mu je dovoljno za više od 600 kilometara.

image

Moto Morini X-Cape 1200

18. Moto Morini X-Cape 1200: Pokreće ga dobri stari V2

Još jedna talijanska tvrtka u kineskom vlasništvu predstavila je jedan od najzanimljivijih motocikala u Milanu – putni enduro X-Cape 1200. Pokreće ga, naime, V2 Costa Corta s „više od 125 KS“, što mu je prema podacima tvornice dovoljno za „više od 230 km/h“.

image

Suzuki GSX-S 1000 GX

19. Suzuki GSX-S 1000 GX: Prvi s poluaktivnim ovjesom

Suzukijev prvi crossover ujedno je i prvi s poluaktivnim ovjesom, koji se automatski prilagođava vožnji i opterećenju, a isporučuje ga Showa. Prednost? Udobna vožnja, bez zaranjanja prednjeg dijela na kočenju. Pokreće ga poznati četverocilindraš iz obitelji GSX-S 1000, koji korijene vuče još od K5 iz 2005. Premda zadovoljava Euro 5+, još uvijek razvija 152 KS i 106 Nm. Jedino što je sa 232 kilograma teži od rođaka GSX-S 1000 GT.

image

Moto Guzzi Stelvio

20. Moto Guzzi Stelvio: Putni enduro s radarom za nadzor mrtvog kuta

Moto Guzzi je predstavio dugoočekivani novi Stelvio. Premda se temelji na V 100 Mandello, nosi naziv alpskog prijevoja kao i Alfa Romeo. V2 je ostao gotovo isti (115 KS i 105 Nm), ali je čelični okvir sasvim nov, a tu je i nova Sachsova vilica hoda 17 centimetara, kao i kotači od 19 i 17 cola. Elektronika je state of art, uključujući instrumentnu ploču u bojama (TFT) i – po prvi put na Guzziju – nadzor mrtvog kuta uz pomoć radara.

image

Moto Morini Milano 1200

21. Moto Morini Milano 1200: V2 s kutom među cilindrima od 87 stupnjeva

Suparnika Ducati Monstera i Indiana FTR pokreće poznati, ali temeljito rekonstruirani V-Twin (kao i putni enduro X-Cape). Riječ je o tzv. Costa Corta motoru s dva bregasta vratila u glavi, što je 20 godina stara konstrukcija Franca Lambertinija. Kratkohodni motor od 1187 ccm s neuobičajenih 87 stupnjeva među cilindrima razvija „više od 125 KS“, što bi trebalo biti dovoljno za „više od 230 km/h“, a cijeli motocikl ne bi smio težiti „više od 210 kilograma“. Sjedalo je na umjerenih 80 centimetara.

image

KTM 990 Duke

22. KTM 990 Duke: Još više obujma i snage za novi karakter poznatog Vojvode

Premda novi motor s dodatnih 58 ccm razvija samo 2 KS i 4 Nm više od starog LC8c u 890 Dukeu, karakter motora od 947 ccm trebao bi biti bitno drukčiji, jer 123 KS sad isporučuje već pri 9500 umjesto prijašnjih 9000 okretaja, a 103 Nm pri 6750 umjesto prijašnjih 8000 okretaja. Nov je i okvir od krom-molibden čelika, kao i stražnja vilica, a potpuno podesivi ovjes isporučio je kućni dobavljač WP. Kočnice su preuzete sa 890 Dukea GP. Sprijeda je novo lice s dva okrugla diodna svjetla.

image

Honda CBR 600 RR

23. Honda CBR 600 RR: Veliki povratak malog Firebladea

Nakon Kawasakija, sad se i Honda odlučila vratiti u klasu 600. Japanci već tri godine uživaju u novoj generaciji legendarnog CBR 600 RR, koja je sad predstavljena i u Milanu u verziji za Europu. Redni četverocilindraš razvija 121 KS pri 14.500 okretaja, uz 63 Nm pri 11.500 okretaja, a s punim spremnikom (18 litara) teži 193 kilograma. Elektronika je preuzeta s većeg CBR 1000 RR Firebladea.

image

Honda CB 1000 Hornet

24. Honda CB 1000 Hornet: Dogodine stižu dva Stršljena

Nakon sjajnih prodajnih rezultata novog 750 Horneta, japanski je proizvođač odlučio predstaviti ne samo 152 KS jakim četverocilindrašem poznatim iz CBR 1000 RR Firebladea pokretani CB 1000 Hornet, nego i novi CB 500 Hornet za vlasnike vozačke dozvole s kategorijom A2. Pokreće ju, dakako, dobro poznati redni dvocilndraš sa 471 ccm i maksimalo dopuštenih 48 KS. Prednje je svjetlo diodno, a instrumentna ploča u bojama (TFT).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 00:41