Je li već kraj?

Aktualna Škoda Fabia nije dugo na tržištu, no budućnost joj je neizvjesna zbog novih propisa o emisijama

Izvršni direktor VW-a misli da bi se nakon Euro 7 propisa cijena modela s unutarnjim izgaranjem mogla povećati i do 5000 eura

2021. Škoda Fabia

 Škoda

Škoda bi mogla biti prisiljena ukinuti Fabiju 2025. godine, četiri godine nakon premijere trenutne generacije, kada je predviđeno da Euro 7 propisi o emisiji štetnih plinova stupe na snagu jer bi je potrebne izmjene učinile neodrživo skupljom.

U razgovoru za Autocar, izvršni direktor Škode Klaus Zellmer priznao je da s Euro 7 na snazi, neće biti moguće da Fabia ostane pristupačna. Čak i nakon nedavnih povećanja cijena automobila, Škoda Fabia počinje od 18.300 eura u Njemačkoj, ostajući jedan od najpristupačnijih modela u segmentu.

image

2021. Škoda Fabia

Škoda

Zellmer vjeruje da će novi propisi pogurati cijene još više, čime će Fabia postati nedostižna za kupce.

Dok Europska komisija procjenjuje dodatni trošak na samo 304 eura o vozilu, VW grupa misli drugačije. Prošle godine, izvršni direktor Volkswagena, Thomas Schäfer, rekao je da bi se cijena modela s pogonom s unutarnjim izgaranjem koji moraju biti u skladu s Euro 7 propisima mogla povećati za čak 5000 eura.

Nema smisla da Škoda nastavi prodavati Fabiju ako postane skuplja od nadolazećeg potpuno električnog malog SUV-a s početnom cijenom od oko 25.000 eura. Isto se odnosi i na VW Polo koji se suočava s prijetnjom potpuno električnog ID.2 slične veličine koji se očekuje 2025. godine.

image

2021. Škoda Fabia

Škoda

Propisi Euro 7 stupaju na snagu od srpnja 2025. za sve nove automobile i laka gospodarska vozila. Zahtijevaju 35% niže emisije i 13% niže čestice iz ispušne cijevi u usporedbi s trenutnim propisima Euro 6, plus dodatak električno grijanih e-katalizatora i ugrađenog dijagnostičkog sustava koji će kontinuirano pratiti emisije.

Proizvođači automobila bore se za odgodu ove promjene koja bi imala danak na manjim i pristupačnijim segmentima. U tom kontekstu, Zellmer je rekao: "Želimo poštovati klimu, ali ako trenutni nacrt zaživi do 2025., morali bismo imati tehnologiju u automobilima koja ili još nije razvijena ili je toliko skupa da će automobil koji košta 15 tisuća eura koštati i do 20 tisuća eura".

image

2021. Škoda Fabia

Škoda

Njegov argument je da ako novi automobili postanu tako skupi, bit će ih teško prodati jer bi ljudi radije duže zadržavali svoja starija vozila koja više zagađuju okoliš. Izvršni direktor Škode je dodao: "Moramo sjesti zajedno i moramo imati dobar plan, koji je dobar za sve: za potrošače i za klimu".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 16:21