Svaki novi automobil proizveden na teritoriju Europske unije serijski će biti opremljen univerzalnim “e-Call” sustavom automatskog obavještavanja hitnih službi u slučaju nesreće. Takvu odluku prošli je tjedan u Europskom parlamentu donio Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača, čime je potvrđen dogovor 28 zemalja članica EU.
Na zasjedanju Europskog parlamenta idućeg mjeseca službeno će se ratificirati ova odluka s kojom će nova pravila postati zakon svake države članice, uključujući Hrvatsku.
Iako je u lipnju prošle godine Europska komisija kao konačni rok prilagodbe infrastrukture navela kraj 2015., rok je pomaknut do 1. ožujka 2018. kako bi se u prijelaznom razdoblju u potpunosti usavršio sustav.
Prema informacijama s terena, e-call sustav ubrzat će reakciju nadležnih službi za 40 posto u urbanim te 50 posto u ruralnim područjima, čime bi godišnji prosjek od 28.000 poginulih i 1,5 milijuna ozlijeđenih na europskim cestama mogao biti smanjen za 2500 života i nekoliko desetaka tisuća ozlijeđenih.
Uz neriješeno pitanje troška ugradnje sustava (oko 100 eura), otvoreno pitanje još uvijek je tko smije koristiti informacije vezane za vozilo. Europska komisija tvrdi da će informacije biti maksimalno zaštićene, a čak i u slučaju krađe vozila policija, oštećenik i osiguravajuće kuće do njih neće moći. E-Call se koristi isključivo za hitne intervencije prilikom nesreće.
Kako funkcionira ecall sustav:
1. Nakon nesreće u roku od šest sekundi signal se preko satelita automatski upućuje pozivnom centru
2. U pozivni centar stižu informacije o lokaciji, tipu vozila, I broju putnika, a nakon analize poziv se upućuje policiji, Hitnoj pomoći, vatrogascima, vučnoj službi…
3. Pomoću GPS signala koji šalje lokaciju, pomoć brzo stiže na mjesto nesreće
Hrvatska spremna za novi sustav
Hrvatska je spremna za nove sigurnosne trendove u prometu. Naime, prije dvije godine Hrvatska je od Udruge europskog broja za izvanredne situacije (EENA) dobila posebnu nagradu za uspješnu provedbu i testiranje e-Poziva, a priznanje ide na račun svih sudionika nacionalnog konzorcija, od Državne uprave za zaštitu i spašavanje, Hrvatskog autokluba do Ericsson Nikola Tesle. Naša zemlja tako je dala svoj puni doprinos uvođenju sustava u Europsku uniju.
Također, od prošle godine domaćim je vozačima na raspolaganju i aplikacija “putni anđeo” koja prepoznaje nesreću i automatski alarmira hitnu službu.
Prema riječima Marija Turčića, voditelja pozivnog centra ORYX Asistencije, koji zaprima pozive “putnog anđela”, ideja je bila pretvoriti pametne telefone u sigurnosne uređaje. - Cilj je bio zadovoljiti pravilo “zlatnog sata”, odnosno postići da se unesrećeni zbrinu u prvih 60 minuta nakon nesreće. Statistike pokazuju da ako unesrećenik u tom razdoblju stigne do bolnice, njegove šanse za preživljavanje iznimno rastu - rekao nam je Turćić.
A prometne nesreće često se događaju i kada je čovjek sam u autu te u blizini nema nikoga tko bi mogao pozvati pomoć. Upravo u takvim situacijama na scenu stupa Putni Anđeo. Čim dođe do sudara ili izlijetanja s ceste, u ORYX centru na zagrebačkom Mičevcu zvoni alarm za uzbunu, nakon čega se na mjesto nesreće, šalje pomoć na cesti, policija, hitna pomoć, vatrogasci... Ovisno o potrebi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....