TRAŽE SE ZAPOSLENICI

AKTUALNO: UBER DONOSI rat na ulice Zagreba

Prošloga tjedna objavljeni su oglasi kojima se traže voditelji podružnice u metropoli

Vješti ste u marketingu i privlačenju novih korisnika te sjajni u organizaciji i nadzoru kvalitete poslovanja, a pritom vam je stav "get shit done"? Čini se da se otvorilo radno mjesto baš za vas.... Tako, naime, glasi prošloga tjedna objavljen oglas tvrtke Uber, u kojemu se traži prvi čovjek podružnice. I to ne bilo gdje, nego one u Zagrebu.

Američka tvrtka, koja pomoću mobilne aplikacije u 58 zemalja i više od 300 gradova spaja ljude željne prijevoza s najbližim slobodnim vozačem, time je sasvim jasno odlučila posao proširiti i na našu metropolu. Tim više jer uz prvoga čovjeka podružnice traže i voditelja logistike, koji će se prema opisanom u oglasu morati pobrinuti za organizaciju vozača i razviti učinkoviti prijevoznički servis... Američka tvrtka koja će, pretpostavlja se, do kraja 2015. ubrati preko 10 milijardi dolara, tako polako ali sigurno kuca na vrata Zagreba. No, pojave li se Uberovci zbilja na ulicama bit će svega.

Sudeći prema komentarima zagrebačkih taksista, kojima ova vijest nije najbolje sjela, mogao bi izbiti pravi rat. Pojedinci čak tvrde da će u tom slučaju nemile scene iz Francuske, gdje su gnjevni taksisti prevrtali aute i tukli ljude, i to ne samo Uberovce nego i njihove klijente, biti vrtna zabava u odnosu na ono što će se zbivati u Zagrebu. "Možete napisati što god hoćete, no sigurno je da nećemo skrštenih ruku gledati kako nam padobranci otimaju kruh iz usta", dobacio nam je jedan od taksista koje smo zatekli na stajalištu. I zbilja, poznavajući povijest obračuna taksista u Zagrebu, nije nemoguće da se Uberovce krene razvoziti u prtljažnicima.

Posebno ako se gradski Ured za promet i Porezna uprava sasvim jasno ne zauzmu za poštivanje propisa. Jozo Kovačević, predsjednik udruge Radio Taxi Zagreb, čiji članovi su vlasnici 75 posto od 1332 dozvole za taksiranje u metropoli, otkrio je i zašto je tome tako. "Da biste bili legalan taksist, treba vam hrpa papira. Morate završiti srednju prometnu školu, položiti ispit o poznavanju grada...

Traži se i da imate automobil te vam otprilike treba 20.000 do 30.000 eura da otvorite taksi-obrt. I onda dođe aplikacija i uzme vam posao", sa zgražanjem objašnjava Kovačević. Ipak, službeni predstavnici Radio Taxi Zagreba, Cammea i ostalih udruženja taksista vjeruju da će ih "odgovorne službe" zaštititi od očitog bezakonja koje donosi aplikacija Uber.

Ipak, praksa pokazuje da to baš i nije čest slučaj, te da razne inspekcije počnu pisati kazne tek kad im taksisti sami privedu prekršitelje. Što, naravno, nije baš u skladu sa zakonom... No, sigurno je da će Uberovcima biti bolje platiti kaznu za obavljanje neregistrirane djelatnosti, za što je predviđena kazna do 30 tisuća kuna, nego se raspravljati s taksistima.

Ništa od Ubera

Bandić obećao da nema novih dozvola

Tvrtka Uber prisutna je u 58 zemalja i više od 300 gradova, a nema velikih razlika u načinu pružanja usluga. Nakon preuzimanja aplikacije i registracije, za što je potrebna kreditna kartica, korisnik poziva prijevoz, aplikacija ga potom spaja s najbližim vozačem, izračunava okvirno vrijeme dolaska vozila i određuje poziciju susreta. Osim osnovne usluge Pop, u pojedinim gradovima nudi se i usluga Uber Black. Tu se nudi prijevoz u skupocijenim limuzinama i terencima, a razlika je i u pravnom statusu, obzirom da ovdje sam Uber inzistira na vozačima s dozvolama, uplaćenim osiguranjem... U nekom scenariju u Hrvatskoj bi u skladu s propisima mogao zaživjeti Uber Black. No, ne i u Zagrebu, gdje je gradonačelnik Milan Bandić nedavno obećao taksistima da neće biti izdavanja novih dozvola.

Što kaže zakon

Najam vozila s vozačem moguć, ali ne na divljaka

Zakon o cestovnom prometu poznaje institut najma vozila s vozačem, no takvo što reguliraju jedinice lokalne samouprave, pa se niti tom aktivnošću ne može baviti bez dozvole. A da bi dobio dozvolu potrebno je registrirati tvrku ili obrt, imati osnovno stručno obrazovanje za vozača, plaćati porez... Također, svaki put treba i potpisivati ugovor o najmu, čime Uber gubi svoje osnovne adute, a to su dostupnost i brzina. A bez dozvola prijete gadne novčane kazne. Makar, tvrde taksisti, dostupnost ionako nije problem u Zagrebu, čemu upravo svjedoče stajališta puna taksista koji samo čekaju poziv da krenu u akciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 01:54