Prije više od pet godina Aston Martin Valhalla je prvi put predstavljen kao koncept, a prije više od tri godine je konceptom prikazan njegov dizajn. Sada je britanska marka napokon isporučila i konačni proizvod, svoj prvi superautomobil sa središnje postavljenim motorom i plug-in hibridnim sustavom. Trebao bi konkurirati modelima kao što su Lamborghini Revuelto i Ferrari SF90 Stradale.
Srce novog Astona je 4-litarski V8 s dva turbopunjača koji isporučuje 828 KS, što je najveća specifična snaga od bilo kojeg Aston Martina. V8 stroju pomažu tri električna motora, dva na prednjoj osovini i jedan u ugrađen u mjenjač koji pokreće stražnju osovinu. Ukupna snaga sustava je 1.079 PS, a maksimalni okretni moment 1100 Nm.
Valhalla debitira s novim osmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Zahvaljujući gotovo 1100 konja i pogonu na sva četiri kotača, Valhalla je u stanju ubrzati do 100 km/h za 2,5 sekundi i postići maksimalnih 350 km/h.
Aston Martin ima druge V8 modele u svojoj ponudi, ali motor Valhalle je malo drugačiji. Ono što je najvažnije, ima sustav podmazivanja sa suhim karterom i opremljen je koljenastom osovinom s ravnim kutom od 180 stupnjeva. Inženjeri su također dizajnirali nove bregaste osovine i ispušne grane za 4,0-litreni motor, a turbine su veće od onih u DBX707.
Dodavanje tri elektromotora omogućilo je Aston Martinu da Valhalli omogući funkciju vektoriranja okretnog momenta na prednjoj osovini, dok se elektronički diferencijal s ograničenim proklizavanjem nalazi na stražnjoj osovini. Električni motori također ublažavaju svaku turbo rupu, a izgubljena energija može se regenerirati tijekom kočenja. Valhalla čak može voziti isključivo na električni pogon, no doduše samo 14 kilometara i maksimalno 140 km/h.
Poput Valkyrie, Valhalla ima sofisticiranu aerodinamiku. Pri 240 km/h proizvodi više od 600 kg potisne sile, a kako se brzine povećavaju, aktivna aerodinamika se koristi za uklanjanje viška potisne sile s prednjih i stražnjih krila. Tu je i DRS sustav iz Formule 1, kao i aerodinamička "zračna kočnica".
Ključne komponente vozila, uključujući ovjes, kočnice, upravljač, aktivnu aerodinamiku i pogonski sklop, optimizirane su integriranim sustavom kontrole dinamike vozila (IVC), koji omogućuje fino podešavanje ključnih parametara. IVC također osigurava da prednja i stražnja osovina mogu međusobno komunicirati, budući da između njih nema fizičke veze.
Poput najboljih superautomobila, Valhalla ima monokok konstrukciju od ugljičnih vlakana izrađenu na osnovi iskustava Aston Martina u Formuli 1. Sprijeda se nalazi push rod ovjes, dok su straga prilagođeni Bilstein DTX adaptivni amortizeri. Kočnice su ugljično keramički diskovi od 410 mm sprijeda i 290 mm straga.
Kokpit nadahnut trkaćim automobilima čini Valhallu još posebnijom. Poput Valkyrie, ima povišen prostor za noge kako bi se osigurao niski položaj sjedenja od kukova do pete i standardno je opremljen jednodijelnim sjedalima od karbonskih vlakana. Upravljač od ugljičnih vlakana s ravnim vrhom i dnom privlači pažnju, kao i velika digitalna ploča s instrumentima i veliki zaslon infotainmenta.
Kao i s ostalim postojećim modelima Aston Martina, onima koji kupe Valhallu imat će priliku iskoristiti "beskonačne mogućnosti prilagođavanja po narudžbi" kroz odjel Q by Aston Martin. Nema informacija o tome koliko će Valhalla koštati, ali proizvodnja će biti ograničena na samo 999 primjeraka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....