AKTUALNO

Atraktivnija i snažnija: Toyota predstavila novi GR 86 s 2,4-litrenim boxerom od 232 KS

Niži i sa zakrivljenim bokovima GR 86 izgleda mišićavije u odnosu na svoju prethodnu verziju
Toyota GR 86
 Toyota

Subaru je u studenom prošle godine predstavio svoju drugu generaciju BRZ-a, stoga je realizacija glasina o Toyotinom GR 86 bila za očekivati jer je poznata stvar da su dva coupea stvorena iz suradnje Subarua i Toyote.

I zaista, upravo sada, nakon pet mjeseci Toyota je predstavila treći automobil u postavi GR, nakon GR verzija Supre i vrućeg GR Yarisa.

image
Toyota GR 86
Toyota

Dva modela imaju gotovo identičan izgled, unatoč manjim razlikama poput Toyotine tzv. "funkcionalne matrice“ na prednjoj rešetki vidljivoj i na GR Yarisu te LED prednjim svjetlima koja su drugačija u odnosu na BRZ.

Dug 4265 mm, niži te zakrivljenih bokova GR 86 izgleda "mišićavije“ u odnosu na svoju prethodnu verziju, a ostale vanjske značajke idu u prilog aerodinamici, poput posebnih ispušnih otvora za zrak i spojlera bočnih pragova koji poboljšavaju upravljivost i stabilnost automobila.

image
Toyota GR 86
Toyota

Riječ "funkcionalan“ savršeno opisuje interijer nove Toyote. Unutrašnjost je optimizirana maksimalnim fokusom na vozača. Infotainment sustav, koji prilikom vožnje prikazuje animacije nadahnute klipnim pokretima boxer motora, smješten je tako da smanjuje potrebu za skretanjem pogleda s ceste.

image
Toyota GR 86
Toyota

Namjerno ostavljeni fizički gumbi, prekidači i brojčanici pružaju čari stare škole, a uz to nude i osjećaj osvježenja u dobu kada interijeri sa zaslonima na dodir postaju norma.

Očekuje se kako će GR 86 s tek 1270 kg biti najlakši coupe u klasi, a Toyota je uložila i dodatne napore kako bi se automobil na cesti ponašao još bolje od svog prethodnika – već poznatim po svojoj voznoj dinamici.

image
Toyota GR 86
Toyota

To je postignuto uporabom laganih materijala, poput aluminija na blatobranima i krovnoj ploči, dok je torzijska krutost uvećana za čak 50 posto u odnosu na prethodni model.

Ispod haube ostat će 2,4-litreni boxer motor iz BRZ-a. Snaga od 232 KS (173 kW) i 250 Nm okretnog momenta omogućit će GR-u 86 sprint do stotke od 6,3 sekunde, što je za 1,1 sekundu bolje od odlaznog modela.

image
Toyota GR 86
Toyota

Automobil i dalje pogone stražnji kotači, na koje se snaga šalje putem automatskog mjenjača sa šest stupnjeva, no za one koji žele "šaltati" samostalno bit će dostupna i manualna verzija.

Poboljšan je odaziv motora kako bi se osigurao bolji prijelaz s niskih na visoke okretaje u minuti. Modeli opremljeni s automatskim mjenjačem uključivat će Subaruovu EyeSight Driver Assist tehnologiju s raznim značajkama koje pomažu u izbjegavanju nesreća te pomoć u hitnom slučaju spašavanja u slučaju da se dogodi nesreća.

image
Toyota GR 86
Toyota

Unatoč kašnjenju, novi GR 86 u prodaji bi se trebao pojaviti u Japanu ove jeseni zajedno sa svojim bratom blizancem Subaruom.

Za razliku od njega, GR 86 bit će dostupan i na europskom tržištu, no više detalja bit će poznato kasnije tijekom godine. Što se tiče cijena, one još nisu objavljene...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 22:09