VOZILI SMO

AUDI R8 V10 Još preciznija i opakija zvijer

Redizajn nije značajnije promijenio izgled Audija R8, a novi automatik sa 7 stupnjeva radi savršeno

Od debija 2006. na pariškom auto salonu, Audi R8 nosi ulogu autsajdera, svojevrsne alternative uobičajenim i bolje etabliranim supersportskim autima. Jedan od razloga za to je i njegov izgled, miljama udaljen od ekstremnih rješenja koje je nudila konkurencija, premda je uz njemačku krutost i jednostavnost donekle odisao i dozom šarma nekadašnjih francuskih sportaša.

U prvom susretu oduševio nas je voznim osobinama i udobnošću na cesti, a pokazao je spremnost i za jurnjavu među rubnjacima trkaće staze. Jedina konkretna mana bio mu je poluautomatski robotizirani R Tronic mjenjač. Nakon šest godina supersportaš iz Ingolstadta vizualno je osvježen, ali ne pretjerano - na trkalištu u Misanu ipak nas je dočekalo dobro nam poznato lice. No, ono što je bilo potpuno neprepoznatljivo je mjenjač.

Njemački inženjeri složili su potpuno novi, nazvan S Tronic, sa sedam stupnjeva prijenosa, dvostrukom spojkom i većim polugama iza upravljač. Sve u svemu - dramatično funkcionalniji i brži u odnosu na prethodno izdanje. Prije izlaska na stazu kojom su ni mjesec dana ranije jurili Jorge Lorenzo, Valentino Rossi i društvo, prvu fazu upoznavanja s novom osmicom odradili smo na javnim cestama. Klasično okretanje ključa pokrenulo je atmosferski V10 motor kojim se koristi i Lamborghini Gallardo.

Uz potmulo brundanje motora na minimumu, bacili smo oko na unutrašnjost. Iznenađenja nema, jer sve je složeno u standardnom Audijevom stilu. Vrlo racionalno, ugodno na dodir i s brojnim detaljima dovedenim gotovo do savršenstva poput upravljača prekrivenog brušenom kožom ili prošivenih kožnih sjedala. Možda su u Ingolstadtu svojem jedinom modelu sa središnje smještenim motorom mogli ipak usaditi još malo više sportskog ugođaja, ali s crvenom zonom na brojaču okretaja koja počinje nakon oznake 8500, sve se to može oprostiti.

Laganim povlačenjem desne poluge mjenjač je uletio u prvu i kliznuli smo asfaltom lagano poput pera. Prvi ležeći policajci bili jasan znak da se u Audiju R8 nećemo osjećati poput kocki leda u shakeru. Premda je u pitanju izniman super sportski automobil u kojem iza vozačevih leđa kipti 525 konja, na nižim brzinama poslušan je poput gradskog automobila. Ovjes upija neravnine iznad svih očekivanja, motor ne trza, a mjenjač i pri ručnim izmjenama stupnjeva djeluje uglađeno i pedantno.

Napustivši naseljene zone ukazao nam se i prvi pravac i iskušenje je odmah postalo prejako da bi mu se moglo odoljeti. Sport program, dvije niže i pun gas. Iznad 4000 okretaja doktor Jekyll postaje mister Hyde. Mijenja se zvuk, motor podivlja, a svaki pravac u trenutku nestaje iz leđa. Ekstremna snaga djeluje impresivno i kazaljka se u trenutku penje na 9000 okretaja uz aktiviranje limitatora. Nemoguće je ostati ravnodušan pored takve snage i glazbe koja doslovno opija i izaziva ovisnost.

Sve što u tome trenutku želite je - tu paklenu igru ponoviti još jednom, pa još jednom... Srećom, pravci su uskoro nestali, pa smo krenuli uzbrdo uskim planinski cestama na kojim je R8 pokazao i da nije tek obični banalni sprinter. Njegova prava specijalnost ipak su zavoji. Upravljač je dosljedan u svojoj prilagodbi brzini kretanja i precizan poput kirurškog skalpela. U svakom trenutku asfalt možete čitati kao da se radi o Brailleovom pismu. Stabilnost je iznimna, a svako pretjerivanja i poigravanje s vrućim duhovima motora, potpuno neprimjetno korigira elektronika.

Ni dodatno ukrućivanje amortizera ( Audi magnetic ride kao dio serijske opreme V10 modela) ne umanjuje udobnost. Nekoliko grba na koje smo naletjeli ovjes je u većoj mjeri upio, ali udarne rupe ostavljaju traga. No, za korekcijama putanje ni u jednom trenu nije bilo potrebe.Za izlazak na stazu u ruke smo dobili najsnažniju verziju. Natpis plus pored oznake V10 znači dodatnih 25 konja i 10 Nm, a s njim u serijskoj opremi stižu i karbokeramički diskovi. Već u krugu upoznavanja sa stazom iznimne vrline novog mjenjača ponovno su izbile na vidjelo, sa stupnjevima posloženim u idealnom nizu.

Uz start s launch kontrolom do 100 km/h stiže se za 3,5 sekunde, a s obzirom na to da je sedmi stupanj iznimno dug, najveća brzina (317 km/h) postiže se u šestoj. Ni rafalno ispaljivanje brzina nije sirovo i grubo kao kod e-gear mjenjača u Gallardu, a brzinom uvelike podsjeća na Ferrari 458. Dodatnu vrijednost donijele su i karbokeramičke kočnice - sila zaustavljanja je impresivna, kao i mogućnost njenog doziranje. Ulasci na nož prate poniranja prednjeg dijela, dok u izlascima iz zavoja punim gasom stražnji kraja pokazuje znakove bježanja. Iznenađenja ipak nema jer R8 je odlično izbalansiran i vrlo neutralan kroz zavoje.

Pogon je prvenstveno na stražnje kotače, pri čemu prednji tek diskretno pomažu. Premda R8 nije lak kao pero u drugoj i trećoj okretaji V10 motora tako brzo skaču da je vozač prisiljen stalno šetati pogled s asfalta na okretomjer da izbjegne neugodno rezanje limitatora. Uzaludno je s ovim Audijem tražiti nove putanje kroz zavoje. Puno bolja taktika je mekan, precizan ulaz, nakon čega na izlasku sve se nadoknađuje snagom beskrajnog motora.

No, ovjes koji je na cesti djelovao savršeno, na stazi nije tako učinkovit. Još jedan dokaz ne postojanja magičnih rješenja za sve situacije. Obnovljeni Audi R8 u prodaju kreće koncem godine. Cijene za hrvatsko tržište još nisu poznate, a kao orijentir može poslužiti cijena najavljena za Europsko tržište, koja u slučaju coupe verzije s V10 motorom iznosi 154.600 eura.

AUDI R8 V10

TEHNIČKI PODACI

Obujam 5204 ccm

Snaga 386 kW/525 KS pri 8000/min

Moment 530 Nm pri 6500/min

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Pogon na sva četiri kotača

Dimenzije 440 x 193 x 125 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 100 litara

Težina 1720 kg

Brzina 314 km/h

0-100 km/h 3,6 sekundi

Potrošnja 13,1 l/100 km

EU cijena 154.600 eur

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 23:31