VOZILI SMO

AUDI RS6 AVANT Do 100 km/h juri kao Gallardo

Brutalno snažan Audijev karavan s oznakom RS6 pokreće 4.0 V8 bi-turbo sa 560 KS

Kad se pred vama ukaže novi Audi RS6 Avant, teško možete ostati ravnodušni. Posebno ako znate kakvu tehnološku raskoš skriva prestižni sportski karavan iz Ingolstadta, izdašnim korištenjem aluminija i čelika visoke čvrstoće olakšan gotovo 100 kg u odnosu na prethodnika iz 2008. Za početak, motor. Otvorite li, naime, raskošan prednji poklopac, umjesto dosadašnjeg 5.0 V10 TFSI s 580 KS naći ćete trendovima primjereniji, manji i slabiji 4.0 V8 s 560 KS. Dva twin-scroll turbo punjača rade čudesan posao, proizvode pritisak od 1,2 bara i osiguravaju žustar, brutalan odaziv na pritisak papučice gasa.

Maksimalnih 700 Nm nudi od 1750 do čak 5500/min, a pomoću rafalnog 8-stupanjskog Tiptronica stotka se hvata za samo 3,9 sekundi. Pola sekunde brže nego kod prethodnika i u stotinku jednako kao kad sjedite u Lamborghini Gallardu. A dramatično je, uvjerili smo se, već od starta - uz Launch Control ispaljujete se poput metka, bez paljenja guma i ritanja, a ne maknete li nogu s papučice gasa već ste za manje od desetak sekundi u debelom prekršaju na našoj autocesti.

Stoga je sreća što smo novi RS6 provozali glasovitim njemačkim Autobahnom, koji i danas još uvijek nudi poneku dionicu bez službenog ograničenja brzine. Naime, RS6 je ograničen na 250 km/h, uz doplatni paket Dynamic elektronika dopušta jurnjavu od 280 km/h, dok paket Dynamic Plus, kakav smo i mi vozili, skida sva ograničenja i obećava 305 km/h. Usto, moćan, grlen i zapravo zastrašujući zvuk naježit će kožu svakome, a grmljavina je zajamčena i pri malim brzinama.

Quattro pogon, naoružan središnjim diferencijalom i vektorskim upravljanjem okretnim momentom, čini ga pravom zvjerkom i u zavojima. Posebno uz doplatni sportski diferencijal, koji služi za aktivnu raspodjelu snage između stražnjih kotača. B ez obzira na širinu zavoja, RS6 uvijek ostaje u putanji, a uz pravilnu raspodjelu momenta i u graničnim područjima ima snage te se i uz dodavanje gasa drži i tamo gdje bi mnogi već odavno izletjeli. Jedino što nije sasvim na razini ostatka paketa je upravljač.

Za kraj, u sportskom karavanu čija cijena u Njemačkoj počinje na priličnih 107.900 eura odvezli smo krug od 150 km. No, vožnja nas nije umorila. RS6 je, dakle, i u najbrutalnijem izdanju zadržava značajke krstarice koja se danima može voziti pristojno i udobno. Ali zato kad je podbode, vozač može pomisliti da je zajašio balističku raketu.

AUDI RS6 AVANT

Tehnički podaci

Motor benzinski V8, twin turbo

Obujam 3993 ccm

Snaga 412 kW/560 KS pri 5700-6700/min

Moment 700 Nm pri 1750-5500/min

Mjenjač 8-stupanjski tiptronic

Pogon na sve kotače

Dimenzije 501/191/142 cm

Osovinski razmak 291,5 cm

Masa 1930 kg

Prtljažnik 565/1680 l

Brzina 305 km/h (250 km/h*)

0-100 km/h 3,9 sekundi

Potrošnja 9,8 l/100 km

Ispuh C02 229 g/km

*el. ograničena

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:34