VOZILI SMO

AUDI S1 SPORTBACK Bezobrazno jaka džepna raketa

Najsnažniji mali auto s turbomotorom od 231 KS i quattro pogonom u zavojima je neuhvatljiv

Mrežasti prorezi branika i difuzora, četiri ispušne cijevi, sivkasta kućišta retrovizora, široke i niske gume 215/45 R 17...

Unatoč tomu, Audi S1 izgleda nekako pitomo, kao da nije riječ o najpaprenijem članu obitelji A1. No, decentne oznake S1 otklanjaju svaku sumnju: to je trenutno najmoćniji auto svoje klase, u koji je uguran veliki četverocilindarski 2.0-litreni turbomotor sa 231 KS!

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Kao i svaka S i RS izvedba Audijevih modela, i S1 je posebna priča i svijet za sebe. Ispod pomalo luksuzno opremljenog plašta i ovdje se krije prgav i drzak karakter koji izbija na svaki imalo jači pritisak metalne papučice gasa, ali u mirnoj vožnji perfektno prikriven. Samo brundanje iz ispuha ponekad probudi adrenalin dok kroz gužvu kružimo gradom tražeći izlaz na otvorenu cestu. Reakcije motora tad su pitome, mirne i nevine, kao u svakom drugom "normalnom" A1.

Nervoze nema ni u tragovima, pa pomišljamo kako ga može voziti i bakica na plac. A onda, kad smo izašli iz grada i pronašli cestu punu otvorenih zavoja i s asfaltom punim gripa, počelo je kreševo. Na mučki pritisak na gas S1 kreće kao da smo ga grubo podboli oštrim mamuzama i odmah je jasno: to je tempirana bomba na kotačima.

Mali projektil već za 5,9 sekundi uhvati stotku, ali glad za brzinama tu ne prestaje. Munjevito se na ravnim dionicama primiče i drugoj stotki, a dok ruke čvrsto drže upravljač, adrenalin nadire kao lud, a grašci znoja pogledom na zavoj koji nas čeka u daljini počinju oblijevati čelo, i sve to u relativno maloj unutrašnjosti iz koje pogled naprijed sliči vidokrugu tek malo raskošnije puškarnice. No, nema dodatne doze dramatike, jer diskovi promjera 312 mm moćno usporavaju dobrih 1340 kg tešku džepnu raketu utiskujući sigurnosne pojaseve u tijelo nošeno inercijom. Ali i quattro pogon i izravan upravljač u zavoju i na izlasku brzinom duplo većom od uobičajene, uz elektroniku koja također čini svoje dopuštajući kontrolirano i sigurno klizanje...

Ručni mjenjač, jedini raspoloživ za S1, Audijevski je krut, ali surovo precizan i odgovarajuće brz, a svako šaltanje prati uzbudljiv, pomalo opako podmukli prasak iz ispuha. Na autocesti s malim S1 imaju muke držati ritam i ozbiljni sportski auti, a približavanjem maksimalnih 250 km/h imali smo osjećaj da ćemo svakog trena poletjeti. Međutim, oprez!

U navali adrenalina, bez obzira je li riječ o zavojima ili autocesti, ne smije se zaboraviti da je riječ o relativno malom osovinskom razmaku i tvrđem ovjesu, koji se moraju nositi s ponegdje neravnim asfaltom, pa zahuktali S1 mogu iznenada izbaciti iz savršenog takta i premještati ga kolnikom. Potrebni su zato uvijek puna koncentracija, čvrsta ruka koja zna što radi i hladna glava, tim više što smo ponekad imali dojam da upravljaču nedostaje potrebne sportske oštrine i tvrdoće.

Jer, to je paklena jurilica!

S1 SPORTBACK

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1984 ccm

Snaga 231 KS

Moment 370 Nm

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Prtljažnik 210 litara

Brzina 250 km/h

Ubrzanje 5,9 sekundi

Potrošnja 7,1 l/100 km

Očekivana cijena 315.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 08:10